اجتماعی

آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران برای مقابله با تروریسم

کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران برای مقابله با تروریسم از امروز در دمشق آغاز شد.

به گزارش شیمیشی، با توجه به پرونده های تشکیل شده از سوی مراجع قضایی سه کشور در ارتباط با تروریسم و ​​گروه های تروریستی و به ویژه داعش، همکاری در تعقیب و محاکمه تروریست ها و اجرای عدالت و پیگیری قانونی تخلفات تروریستی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری بنا به شهادت برخی مستشاران و پرسنل ایران و تخریب اماکن دیپلماتیک، دستور کار این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. هیئت سوری به ریاست قاضی حسن الشش، رئیس دیوان عالی کشور و یکی از اعضای شورای عالی قضایی و هیئت عراقی به ریاست قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضایی و یکی از اعضای شورای عالی قضایی شورای این کشور

روسای هیأت های سه کشور و وزیر دادگستری سوریه قبل از نشست کمیته مشترک نشستی برگزار کردند.

خریب آبادی در این دیدار گفت: نشست سه جانبه در شرایط کنونی اهمیت ویژه ای دارد و هر سه کشور مصمم به پیگیری جنایات تروریست ها و حامیان آنها هستند.

وی در خصوص حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که نقض اصول حقوق بین الملل و مفاد توافقنامه سازمان ملل بود، گفت: پیگیری حقوقی نیز در دستور کار قرار دارد. این رابطه و در آینده ای نزدیک پرونده هایی علیه رژیم قاتل صهیونیستی در دادگاه های ایران و سوریه تشکیل خواهد شد تا مکمل اقدامات سیاسی و پاسخ قاطع ایران به اعمال حق دفاع مشروع باشد. قائم مقام معاونت قضایی کشورمان همچنین اظهار داشت: این طرح برای سایر کشورهایی که اراده جدی برای مبارزه با تروریسم دارند باز است.

در این دیدار احمد السید وزیر دادگستری سوریه از حملات متجاوزان آمریکایی که ثروت سوریه را غارت می کنند و شخصیت های معروف را در فرودگاه بغداد به هلاکت می رسانند و همچنین رژیم صهیونیستی که در حال حمله هستند به شدت انتقاد کرد. و تخریب ساختمان دیپلماتیک سوریه. شام.

وی با محکوم کردن این جنایات تصریح کرد که توافقات بین المللی باید برای همه لازم الاجرا باشد. نه اینکه ابزار جدید در دست حامیان تروریسم باشد تا به کشورها فشار بیاورند.

همچنین لیث جبر حمزه، رئیس هیئت عراقی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این دیدارها، همکاری های گسترده بین کشورهای همسایه در زمینه امنیتی محقق شود.

وی به همکاری سه جانبه در مبارزه با داعش اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری منجر به خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه شود تا نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک کشور نداشته باشیم.

کاظم غریب آبادی معاون سرویس بین الملل قوه قضائیه و دبیر سازمان حقوق بشر روز گذشته به منظور شرکت در اولین نشست کمیته مشترک سه جانبه قضایی ایران، عراق و با ریاست قوه قضائیه وارد دمشق شد. سوریه برای جنگ و درگیری. تروریسم و ​​مورد استقبال رئیس دادگاه عالی سوریه قرار گرفت.

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا