آتش جنگل‌های کوه «سمر» پس از ۳ شبانه روز در حال گسترش است/ درخواست کمک

شیمیشی/ کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان کهگیلو گفت: آتش سوزی کوه سامر پس از سه شبانه روز همچنان ادامه دارد و در چند نقطه در منطقه دوشمن زیاری در حال گسترش است.

سیدحمزه محق زاده در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی، اظهار کرد: آتش سوزی جنگل های کوه سامر شهرستان لند به جنگل های دوشمن زیاری شهرستان کهگیلویه رسیده و به سرعت در حال توسعه و گسترش است.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی حدود 3 روز است که می سوزد و همچنان ادامه دارد گفت: از کوهنوردان، دوستداران طبیعت، مردم و ارگان های مختلف درخواست کمک داریم.

فرماندار شهرستان کهگیلو گفت: کوهنوردان برای رسیدن به محل آتش سوزی باید حدود دو ساعت پیاده روی کنند.

محق زاده تصریح کرد: اکنون یک بالگرد نیروها را به محل آتش سوزی منتقل می کند، نیروهای روستایی، فرمانداری، مردم و نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش در این منطقه کمک می کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه نیازمند اعزام بالگردهای بیشتری هستیم، ادامه داد: برای کنترل و اطفای حریق در اسرع وقت به کپسول آتش نشانی، تجهیزات و تجهیزات انفرادی برای نیروهای داوطلب آتش نشانی نیاز داریم.

فرماندار شهرستان کهگیلو درباره جنگل ها و مراتع منطقه سوخته گفت: جنگل های آن منطقه بیشتر جنگلی، ذرت، راش و راش است.

محقق زاده تصریح کرد: پس از گذشت سه شبانه روز، آتش همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است، بنابراین نیازمند کمک بیشتر و اعزام بالگرد هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا