ترندهای کسب و کارعمومی

آبپاش هانتر چیست؟

با توجه به پیشرفت علم و فناوری، دستگاه های پیشرفته بسیاری برای انجام کارهای مختلف طراحی و ساخته شده است. آبیاری انواع گل و گیاه و همچنین آبیاری فضای سبز کاری است که اکنون به صورت مکانیزه و با تجهیزات ویژه انجام می شود.

آبپاش هانتر وسیله ای کاملا کاربردی و ابتدایی برای آبیاری انواع فضاهای سبز و کشاورزی می باشد که در ادامه این مطلب به ارائه آن می پردازیم. آبپاش هانتر یکی از کارآمدترین ابزار آبیاری انواع گیاهان و محصولات کشاورزی می باشد که دارای 12 نازل استاندارد می باشد.

سیستم اسپرینکلر هانتر چیست؟

آبپاش هانتر یکی از ابزارهای بسیار کاربردی در صنعت کشاورزی و آبیاری می باشد. با این ابزار می توانید زمین های کشاورزی، سایر زمین های زراعی و گل ها، فضای سبز و گلخانه ها را آبیاری کنید. آبپاش هانتر توسط شرکت آمریکایی هانتر طراحی و تولید شده است. شرکت هانتر مستقر در ایالات متحده آمریکا انواع ابزارهای مورد نیاز مزارع و یا صنایع مختلف را طراحی و تولید می کند.

آبپاش شکارچی با کیفیت و قابل پنهان یکی از پرکاربردترین ابزار آبیاری است. این نوع آبپاش بدنه ای باریک و ظریف دارد و نازل های بالایی برای پاشش آب در شعاع زیاد تعبیه شده است. آبپاش های آبیاری شکارچی قابلیت مخفی شدن را دارند. یعنی پس از آبیاری چشمه در آنها، به ته زمین و خاک فرو می رود، جمع می شود و پنهان می شود. بنابراین به زیبایی و تاثیر بصری زمین کشاورزی یا مزارع آسیبی نمی رساند.

انواع مختلف آبپاش هانتر

سمپاش هانتر در دو نوع روتاری و روتاری تولید و به فروش می رسد. اسپرینکلرهای دوار دارای یک سری روتور هستند که آب را در همه جهات پخش می کنند. این نوع سمپاش یکی از پرفروش ترین سمپاش ها محسوب می شود. آبپاش روتاری هانتر دارای 12 نازل برای پخش آب در بدنه خود است و برای پمپاژ آب به شعاع های مختلف استفاده می شود.

قطعات اسپری شکارچی

همانطور که قبلا ذکر شد، آبپاش آبیاری هانتر بدنه ای باریک و براق دارد. به طور کلی بدنه، فیلتر، نازل و رایزر از اجزای تشکیل دهنده این سمپاش هستند. بالابر بخشی از آبپاش است که آن را در زیر زمین پنهان می کند. در واقع وقتی فشار آب به فشار مورد نظر برای بالا آمدن از نازل ها می رسد، ارتفاع بالا می رود و آبپاش از سطح خاک خارج شده و عملیات آبیاری را انجام می دهد.

نحوه عملکرد سمپاش هانتر

آبپاش شکاری قابل نصب بر روی انواع زمین های کشاورزی بوده و در هر محیطی قابل نصب می باشد. این آبپاش ها باید در سطح زمین قرار گیرند تا از آسیب فیزیکی جلوگیری شود. نحوه نصب این نوع آبپاش هانتر بسیار آسان است و با استفاده از دفترچه راهنما می توانید به راحتی آن را نصب کنید.

نحوه کار آبپاش های هانتر به این صورت است که پس از ورود آب به آبپاش ها و افزایش فشار آب، فنر در بدنه آبپاش بالا آمده و باعث بالا آمدن بالابر و در نهایت آبپاش از سطح خاک خارج شده و منطقه مورد نظر را آبیاری می کند.

آبپاش هانتر دارای 12 نازل ثابت و علاوه بر آن دارای 7 سوراخ کوچک می باشد.ارتفاع پاشش آب در اسپرینکلر هانتر متفاوت بوده و بین 40 تا 360 درجه متغیر است.

سمپاش هانتر با نام های A6، A8، A10، A12، A15 و A17 به بازار عرضه می شوند که هر کدام شعاع اسپری متفاوتی دارند.

استفاده از سمپاش هانتر

آبپاش هانتر به روش های مختلفی طراحی و تولید می شود. از این نوع آبپاش می توان برای آبیاری انواع زمین های کشاورزی، فضای سبز، زمین های گلخانه ای و سایر اراضی مطلوب استفاده کرد. از آنجایی که این نوع سمپاش شکارچی پس از آبیاری جمع آوری شده و در خاک دفن می شود، در محیط هایی که زیبایی محیط اهمیت زیادی دارد نیز می توان از سمپاش شکارچی استفاده کرد.

ویژگی ها و مزایای سمپاش هانتر

استفاده از سمپاش هانتر مزیت های بی شماری دارد که این نوع سمپاش را به طرفداران زیادی در سراسر جهان تبدیل می کند. آبیاری یکنواخت، طراحی زیبا و یکنواخت، تنظیم شعاع پاشش آب و امکان پنهان شدن از مزیت های اصلی استفاده از آبپاش هانتر است. علاوه بر مزایای ذکر شده، جنس بدنه این آبپاش پلاستیکی، سبک وزن و قابل استفاده در محیط های مختلف می باشد. یکی دیگر از مزایای بسیار مهم استفاده از اسپرینکلر هانتر صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن آب است. برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

دکمه بازگشت به بالا