۶ عادت که خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهند

کاهش خطر ابتلا به دیابت تنها با کاهش مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده یا شیرینی ها امکان پذیر نیست. شما باید برخی از عادات روزانه را که فکر می کنید بی ضرر هستند کنار بگذارید تا در معرض خطر ابتلا به دیابت نباشید.

به گزارش شیمیشی، دیابت زمانی رخ می دهد که بدن یا نمی تواند انسولین تولید کند یا نمی تواند به طور موثر از آن استفاده کند. بر این اساس رژیم غذایی سالم در کنار بهبود کیفیت زندگی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

برخی عادات روزانه باعث مقاومت به انسولین و افزایش قند خون می شود. خوشبختانه، ترک این عادات نه تنها شما را از دیابت دور می کند، بلکه سلامت کلی شما را نیز به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، ۶ عادت بد روزانه زیر می تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد:

_ خوردن گیاهان حاوی کربوهیدرات های ساده: غذاهای نشاسته ای مانند ذرت و سیب زمینی برای سلامتی مفید هستند و به کاهش وزن کمک می کنند زیرا حاوی فیبر زیادی هستند. با این حال، خوردن این غذاها با کربوهیدرات‌های ساده مانند برنج خطر قند خون را در مقایسه با مصرف آن‌ها با سبزیجاتی مانند کلم افزایش می‌دهد. بهتر است این گروه غذایی را با سبزیجات تیره رنگ مانند کلم و اسفناج ترکیب کرده و بعدا میل کنید.

_ ننوشیدن قهوه: برخی افراد فکر می کنند که نوشیدن قهوه عادت بدی است، اما اینطور نیست. اگرچه نوشیدن قهوه با شیرین کننده ها و خامه های مصنوعی مضر است، اما برخی از محققان به این نتیجه رسیده اند که قهوه بدون این افزودنی ها خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. آنها می گویند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که 6 فنجان قهوه در روز می نوشند، 33 درصد کمتر از دیگرانی است که قهوه نمی نوشند. اگر نوشیدن شش فنجان قهوه برای شما مقدور نیست، روزی سه فنجان قهوه بنوشید.

_ عدم مصرف پروبیوتیک: احتمالا می دانید که ارتباط قوی بین سلامت روده و سلامت کلی بدن وجود دارد. در همین حال، پروبیوتیک ها منجر به بهبود عملکرد سیستم گوارش و سلامت روده می شوند. بدانید که سلامت روده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. رژیم غذایی بدون پروبیوتیک می تواند منجر به التهاب و مقاومت به انسولین شود. برعکس، پروبیوتیک ها منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شوند.

عدم تحرک در آخر هفته: بی تحرکی در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات یک عادت کشنده است. این عادت بد با افزایش وزن خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد، بنابراین تا می توانید راه بروید. حتی اگر وزن کم نکنید، با پیاده روی سالم تر خواهید بود. طبق یک مطالعه، خطر ابتلا به دیابت در افرادی که 4 ساعت در هفته یا 35 دقیقه در روز ورزش می کنند 80 درصد کمتر است.

در معرض نور خورشید نبودند: قرار گرفتن در معرض نور خورشید فواید زیادی دارد. این باعث افزایش سطح سروتونین – هورمون مرتبط با احساس شادی می شود. مهم ترین نکته این است که قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش دریافت ویتامین D در بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت می شود. طبق تحقیقات، افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. هر روز 20 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و از غذاهای غنی از ویتامین D مانند ماست یا قارچ استفاده کنید.

_ انجام ندادن ورزش های قدرتی: این تمرینات خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و قند خون را تنظیم می کند. تمرینات قدرتی باعث افزایش توده عضلانی و کاهش وزن می شود. برای پیشگیری از دیابت، مهم است که در محدوده وزنی سالم بمانید. زیرا افزایش وزن با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. برای انجام تمرینات قدرتی لازم نیست به باشگاه بروید. زیرا این تمرینات به راحتی در خانه انجام می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا