عمومی

تحریم اساسا از راهکارهای حزب دموکرات است

مهدی فضائلی ، کارشناس امور بین الملل امشب در تیتر یک خبر گفت: “در زمان ترامپ ، چهره واقعی ایالات متحده و واقعیت های سیستم منحط آمریکا بدون روتوش رو به افشا شد.”

این کارشناس با توجه به نظرسنجی PU به کاهش شدید محبوبیت ترامپ اشاره کرد و افزود: “به دلیل تحریم های شدیدتر و نقش وی در ترور ژنرال قاسم سلیمانی ، نفرت از ترامپ دو برابر شده است.”

فضائلی گفت: “بحث پیرامون محاصره اساساً استراتژی دموکراتها است. تحریمهای جمهوری اسلامی توسط کلینتون که دموکرات بود آغاز شد و در دولتهای بعدی نیز ادامه داشت. تأیید شده توسط کنگره ایالات متحده. این بدون تردید توسط دولت بایدن تایید شده است.

این کارشناس امور بین الملل گفت: “موضع جمهوریخواهان روشن تر است ، اما رفتار دموکرات ها فریبنده و پیچیده است.”

فضائلی گفت: “بایدن و تیمش از تحریم های ترامپ و دستاوردهای وی دفاع و استفاده خواهند كرد ، زیرا دولت اوباما بیشتر تحریم های اساسی را ادامه داد.”

وی گفت: “هیچ تفاوتی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان برای فشار بر جمهوری اسلامی وجود ندارد.”

سید جلال دهقانی فیروزآبادی ، یکی دیگر از کارشناسان امور بین الملل ، گفت ترامپ طی چهار سال حضور در کاخ سفید ، به ویژه در ایران ، در سیاست خارجی خود هیچ پیشرفتی نداشته است. دو طرف در مورد محدودیت ، تحریم و کنترل ایران توافق کردند.

این کارشناس امور بین الملل افزود: شاید سیاست بایدن در قبال ایران مذاکره ای باشد که شامل همان نقشی باشد که اوباما بعد از بوش بازی کرد.

دهقانی با بیان اینکه ایالات متحده در تلاش است بازگشت خود به برجام را امتیازی برای ایران معرفی کند ، اظهار داشت: یکی از ترفندهای ایالات متحده این است که امتیازات خیالی بدهد و آنها را به طرف مقابل ارائه دهد ، برجام امتیازی برای ایران نیست. اما ایالات متحده بدهی و سلاح بازپرداخت شده زیادی دارد که باید بپردازد و کلی قول داده است که آنها را تحقق بخشد.

وی افزود: بایدن از برجام به عنوان یک چانه زنی استفاده خواهد کرد و سعی خواهد کرد با بازگشت به بورگام بازی را از دست بدهد تا یک برد باشد ، اما باید تغییراتی در رفتار آمریکایی ها ایجاد شود تا رفتار ایران تغییر نیز. “

دهقانی تأکید کرد که بایدن پیچیده تر ، چندوجهی تر از ترامپ خواهد بود و از طریق نهادهای بین المللی ، چند جانبه گرایی و اجماع بین المللی عمل خواهد کرد و گام به گام پیش خواهد رفت.

این متخصص گفت: “یكی از اهداف ترامپ یا آمریكا برای ایجاد بیشترین فشار بر ایران ، جدا كردن مردم از دولت ، ایجاد اختلاف بین مردم و دولت است.”

دکمه بازگشت به بالا