ترندهای کسب و کارعمومی

فن کویل چهار طرفه چیست

فن کویل کاستی چیست ؟

فن کویل کاستی چهار طرفه و یک طرفه نوعی از فن کویل های سقفی است که هوای سرد و گرم را از بالا به پایین و به صورت یکنواخت توزیع می کند. برای استفاده از این نوع فن کویل ها بایستی که حتما از سقف کاذب در ساختمان مورد نظر استفاده شده باشد تا فقط دریچه خروجی هوا از آن نمایان باشد. مطابق شکل زیر فن کویل کاستی چهار طرفه با و بدون سقف کاذب نصب شده است که اگر از سقف کاذب استفاده نشود، این دستگاه در معرض دید قرار می گیرد. برای ساختمان های فاقد سقف کاذب می توان به جای نوع کاستی از نوع سقفی توکار استفاده کرد.

مهمترین اجزای فن کویل کاستی یک طرفه ، فن کویل کاستی چهار طرفه و دو طرفه عبارتند از :

۱ . فن های سانتریفیوژ با لبه انحنا دار و کم صدا

۲ . موتور فن چند سرعته (با دو سرعت تند و کند و یا سه سرعت کند، متوسط و تند) و یا موتور کاملا سرعت متغیر یا همان اینورتر

۳ . کویل های مسی (لوله های مارپیچ) با پره های آلومینیومی دو، سه یا چهار ردیفه (هر چه بیشتر خاصیت انتقال حرارت و رطوبت گیری بیشتر)

۴ . بدنه دربرگیرنده اجزای فن کویل

۵ . دریچه خروجی

۶ . لوله های ورودی آب سرد و گرم یا مبرد هم از نوع ۲ لوله ای و هم ۴ لوله ای

۷ . سیستم کنترل دستی و اتوماتیک

۸ . مجرای هوا در مدار آب برای جلوگیری از ایجاد حباب هوا در مدار آب

۹ . سینی استیل با عایق برای جمع آوری و زهکشی بخار آب کندانس شده (چگالش) در پایین دستگاه

۱۰ . فیلتر دائمی یا قابل شستشو و نیز فیلتر متناسب نیاز برای هر ساختمان

اجزای فن کویل در سایر طرح ها مانند زمینی و دیواری نیز شامل همین قطعات است.

نحوه نصب فن کویل کاستی

فن کویل کاستی در سقف ساختمان قرار می گیرد که می تواند زیر سقف کاذب یا بدون سقف کاذب نصب شود. که معمولا در اکثر موارد زیر سقف کاذب نصب می شود زیرا ظاهری زیبا تر به ساختمان می بخشد و فقط شبکه یا فیلتر دستگاه قابل مشاهده است و این یک ویژگی بسیار خوب محسوب می شود زیرا از لحاظ اقتصادی به صرفه است و دیگر نیاز به کانال کشی ساختمان نیست و به راحتی در سقف قرار می گیرد. به همین دلیل در برخی موارد جهت صرفه جویی اقتصادی از فن کویل کاستی چهار طرفه به جای فن کویل سقفی تو کار استفاده می شود.

طرز کار فن کویل کاستی

از فن کویل کاستی در منازل مسکونی، تجاری، صنعتی و غیره استفاده می شود و نحوه کار آن به این صورت است که از یک سری لوله های ورودی و خروجی آب سرد/ گرم تشکیل شده است که آب وارد دستگاه می شود و با عبور از روی کویل ها دمای آب کاهش یا افزایش پیدا می کند و هوای گرم یا سرد تامین می شود در واقع عمل تهویه مطبوع توسط کویل ها و فن درون سیستم انجام می شود و دوباره آب توسط لوله دیگر به موتور خانه مرکزی بر می گردد.

کنترل فن کویل کاستی با کلید یا ترموستات می باشد و می توانیم دور فن کویل را با آن تنظیم کنیم و همچنین دستگاه را روشن یا خاموش کنیم.

جهت مشاهده انواع دایرکت اینداستری به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

بهترین فن کویل سقفی توکار با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت قیمت فن کویل سقفی توکار می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا