۱۳ گام حیاتی برای راه اندازی فروشگاه و مغازه که باید بدانید

به گفته گروه بازار خبرگزاری علوم و فناوری ANA ، اگر به فکر افتتاح فروشگاه هستید ، باید بدانید که افتتاح فروشگاه نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. اگر برنامه ای نداشته باشید، ممکن است کسب و کار شما با مشکلات مالی زیادی مواجه شود و در نهایت پس از مدتی ورشکست شود. از تحقیقات بازار گرفته تا انتخاب تامین کننده و بازاریابی، همه اینها برای موفقیت کسب و کار شما ضروری هستند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم ترین مراحل راه اندازی فروشگاه آشنا شوید.

هدف شما از راه اندازی این فروشگاه چیست؟

ماموریت تجاری و دیدگاه تجاری خود را تعریف کنید. برای این کار به یک طرح تجاری نیاز دارید. مانند هر شغلی ، داشتن یک برنامه تجاری که اهداف شما را به وضوح تعریف می کند بسیار مهم است. طرح کسب و کار شما را راهنمایی می کند. شما یک هدف خاص دارید که می خواهید به آن برسید. علاوه بر این ، برنامه تجاری احساس مسئولیت به شما می دهد و می توانید بررسی کنید که آیا در مسیر صحیح قرار دارید یا خیر.

13 مرحله مهم برای راه اندازی فروشگاه

هیجان شروع یک تجارت جدید می تواند باعث شود شما برخی از مهمترین و تأثیرگذارترین نکات موفقیت یا عدم موفقیت فروشگاه خود را فراموش کنید ، بنابراین ما 13 مرحله اساسی زیر را برای کمک به شما قرار داده ایم:

1. چقدر در مورد این رشته می دانید؟

برای اینکه در آینده با مشکل مواجه نشوید، باید قبل از راه اندازی فروشگاه، جنبه های مالی و سایر موارد را مطالعه کنید. زیر را ببینید:

زمانی که قصد راه اندازی فروشگاه دارید، باید به جنبه های مالی و چگونگی به دست آوردن سرمایه فکر کنید. فهرستی از هزینه های واقعی و متغیر تهیه کنید. اجاره ملک، خرید تجهیزات و محصولات، حقوق کارکنان و سایر هزینه ها از جمله این موارد است.

بگذارید یک راز کوچک را به شما بگوییم. فروشگاه های با رشد بالا دارای یک مؤلفه مشترک هستند. آنها روی ابزارها و سیستم های مناسب سرمایه گذاری می کنند. یکی از اینها نرم افزار حسابداری می تواند نرم افزار E. Store ویژگی ها و قابلیت های زیادی را برای رشد و مدیریت کسب و کار شما ارائه می دهد. برای اطمینان از مدیریت موثر فروشگاه خود، باید برای انتخاب بهترین راه حل های نرم افزاری وقت بگذارید. نیازهای خاص خود را تعیین کنید و بهترین گزینه ها را جستجو کنید. اگر سرمایه کافی ندارید، یکی نرم افزار فروشگاه رایگان در ابتدا به شما کمک زیادی می کند.

در هنگام خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی به نکات زیر توجه کنید:

امکانات: گزینه های پرداخت متعدد، مدیریت موجودی و مدیریت کارکنان، همگی از ویژگی های مهم نرم افزار تجارت الکترونیک هستند. قبل از شروع جستجوی نرم افزار، لیستی از ویژگی های اساسی مورد نظر خود تهیه کنید.

ارزش: فقط به دنبال ارزان ترین گزینه موجود نباشید، زیرا ممکن است با نرم افزار ناکافی مواجه شوید. به یاد داشته باشید که هزینه نرم افزارهای لازم مانند صندوق، چاپگر رسید، بارکدخوان را نیز بررسی کنید.

مهارت های ارتباطی: بهترین نرم افزار فروشگاهی اطلاعاتی در مورد روند فروش ارائه می دهد که به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک می کند.

کارمندان خوب فروش شما را افزایش داده و تجربه مشتری شما را بهبود می بخشند. برای تکلیف موارد زیر را در نظر بگیرید.

نکاتی که باید در نظر گرفته شود: عموماً یک فروشگاه به یک صندوقدار، مدیر انبار و شاید حتی یک مدیر برای نظارت بر عملیات نیاز دارد.

بودجه بندیبرای حقوق و دستمزد بودجه تعیین کنید و مطمئن شوید که توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را دارید.

دانش: هنگام استخدام، اطمینان حاصل کنید که کارکنان برای انجام وظایف خود و ارائه خدمات عالی به مشتریان به خوبی آموزش دیده اند.

این شامل همه چیز می شود، از نحوه استقبال از مشتریان گرفته تا احساس آنها در مورد طراحی فروشگاه شما، آسان بودن یافتن محصولات و غیره. تجربه پس از خرید نیز مهم است. اگر مشتری بخواهد کالایی را برگرداند، نحوه رسیدگی به بازگرداندن یا سؤالات مربوط به محصولات نیز بخشی از تجربه مشتری خواهد بود.

نمای داخلی فروشگاه لوازم آرایشی با طراحی داخلی خلاقانه و متفاوت

2. جامعه بازار خود را بشناسید

مشتریان هدف خود را شناسایی کنید و از فناوری و داده ها برای انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی برای خود استفاده کنید. علاوه بر این، نیازهای مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند تا محصولات برای فروش و میزان موجودی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

3. ارائه دهندگان مناسب را پیدا کنید

به یاد داشته باشید که تامین کنندگان شما شرکای تجاری بلندمدت شما هستند و بیشترین تاثیر را در موفقیت شما خواهند داشت. هنگامی که این را در ذهن داشته باشید، رویکرد شما برای یافتن تامین کنندگان کاملا تغییر خواهد کرد. تامین کنندگان مورد اعتماد کیفیت و تامین به موقع موجودی را تضمین می کنند. سعی کنید تامین کنندگان متنوعی داشته باشید تا وابستگی خود را به یک منبع کاهش دهید.

4. رقبا را بشناسید

بررسی کنید چند فروشگاه با مدل های تجاری/محصولات مشابه در منطقه شما وجود دارد؟ چگونه می توانید با آنها رقابت کنید؟ رقبای شما برای افزایش فروش چه می کنند و چگونه می توانید بهتر از آنها باشید؟ محصولات و خدمات ارائه شده توسط رقبا را برای شناسایی شکاف هایی که کسب و کار شما می تواند پر کند، بررسی کنید.

5. انتخاب محل فروشگاه را جدی بگیرید.

بسته به نوع فروشگاهی که دارید، مناطق خاصی از شهر و حتی کشور بهتر هستند. ممکن است وسوسه شوید مکانی را با اجاره کمتر انتخاب کنید و امیدوار باشید با استراتژی های بازاریابی مشتری جذب کنید. انتخاب یک مکان خوب و مقرون به صرفه در مرکز شهر ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد، اما مشتریان شما چندین برابر بیشتر هستند. توصیه می کنیم فقط به دلیل ارزان بودن مکانی را اجاره نکنید. شما همیشه هزینه های ثابتی خواهید داشت و اگر زیاد نفروشید، هر ماه ضرر خواهید کرد.

نکته دیگر در مورد اجاره، شرایط اجاره است. اطمینان حاصل کنید که همیشه قبل از امضای اجاره نامه که به شما امکان می دهد اجاره نامه را به پایان برسانید (اگر فروشگاه شما سودآور نباشد) پس از یک دوره زمانی خاص ، یک بند خروجی را وارد کنید.

6. بودجه لازم برای شروع را آماده کنید

برای راه اندازی فروشگاه، به بودجه اولیه برای خرید یا اجاره ملک، تهیه لوازم و استخدام کارمندان نیاز دارید. اگر بودجه کمی دارید، شاید بهتر باشد خرید آنلاین را امتحان کنید. زیرا هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی کمتر از فروشگاه فیزیکی است. یکی از راه های جبران کسری بودجه استفاده از آن است نرم افزار خرید رایگان در این صورت می توانید بخشی از هزینه های خود را پس انداز کنید و از بودجه خود محافظت کنید.

7. از ابتدا به برندینگ فکر کنید

اگر می خواهید تجارت خود را زنده نگه دارید ، با سایر خرده فروشان رقابت کنید و مشتری های وفادار داشته باشید ، باید از ابتدا در مورد مارک تجاری فکر کنید. هویت فروشگاه شما به یک برند قوی بستگی دارد. برای برندسازی موارد زیر را در نظر بگیرید:

نامی را انتخاب کنید که در بین مشتریان شما طنین انداز باشد. برای پیدا کردن یک برند خوب وقت بگذارید. برای انتخاب برند مناسب باید چندین فاکتور را در نظر گرفت:

بقیه: نامی که انتخاب می کنید باید معنی داشته باشد و در ذهن مخاطبتان بماند.

سادگی: به دنبال نام هایی باشید که نسبتا کوتاه هستند و تلفظ آنها آسان است. اپل، گوگل، فیسبوک و نایک همه برندهای بزرگی هستند که نام های ساده ای دارند.

منحصر به فرد باشد: نامی شبیه به نام رقبای خود انتخاب نکنید. نام های منحصر به فرد مرتبط با کسب و کار خود را جستجو کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نامی که می خواهید در حال حاضر توسط یک خرده فروش دیگر انتخاب نشده است.

نمای بیرونی فروشگاه گپ با آرم و طرح رنگ متمایز

اگر نمی دانید با طراحی آرم خود از کجا شروع کنید ، سایت اینترنتی بوم این یک مکان عالی برای شروع است. این سایت ده ها قالب لوگوی رایگان و به راحتی قابل تنظیم را ارائه می دهد. همچنین می توانید یک طراح را استخدام کنید تا فرآیند طراحی لوگو را برای شما انجام دهد. انتخاب یک رنگ خاص نیز فروشگاه شما را از رقبا متمایز می کند.

انتخاب یک شعار موثر که در ذهن مشتریان هدف شما بماند، کلید راه اندازی یک کسب و کار موفق است. انتخاب یک شعار به شما یک هویت منحصر به فرد می دهد.

ایجاد پیام و داستان برند یکی از مهمترین مراحل برندسازی است. این باعث می شود مخاطبان راحت تر با برند شما ارتباط برقرار کنند. داستان برند شما باید در ارزش های تجاری شما گنجانده شود.

8. خلاق باشید

صرف نظر از تاکتیک های بازاریابی و فروش شما، مهم است که خلاق باشید. راه هایی برای جذب مشتری با ایده های بازاریابی خلاق پیدا کنید. اداره یک فروشگاه یک تلاش مداوم است و موفقیت به کمپین های بازاریابی موفق نیاز دارد.

9. سود کمتر یا بیشتر کدام را می خواهید؟

استراتژی خود را مشخص کنید. آیا می خواهید فروش بیشتری داشته باشید اما سود کمتری داشته باشید یا فروش کمتری داشته باشید اما سود بیشتری داشته باشید؟ هر کدام از اینها مزایا و معایبی دارند. برای مثال سود کم باعث جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد مشتریان می شود. از طرفی برخی از محصولات خاص مشتریان خاص خود را دارند و فروش آنها زمان زیادی می برد.

10. همیشه به کالاهای فروشگاه خود فکر کنید

قبل از افتتاح بزرگ ، چند کمپین رسانه های اجتماعی را برای تولید وزوز ، ایجاد هشتگ و در نظر گرفتن مواردی مانند تأثیرگذار و دسترسی به مطبوعات ، اجرا کنید. مطمئن شوید که خبر افتتاحیه شما به خوبی در سراسر صفحه پخش شده است. موارد زیر را در نظر داشته باشید

– از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید: همیشه خوب است که برای فروشگاه خود یک وب سایت ایجاد کنید، همچنین می توانید از پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک برای تبلیغات هدفمند استفاده کنید. با مشتریان خود در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید ، به سؤالات پاسخ دهید ، مسابقات را اجرا کنید ، به مشتریان خود در مورد محصولات جدید ، فروش و تخفیف اطلاع دهید.

– ارائه پیشنهادات فروش: در روزهای اولیه ، اولین قدم برای وفاداری مشتری ارائه پیشنهادات تبلیغاتی مانند خرید یک ، 20 ٪ تخفیف برای 20 مشتری اول و هدایای رایگان با خرید است.

– از مغازه های اطراف کمک بگیرید: از مغازه های منطقه خود بخواهید (حتما از رقبای خود دوری کنید!) برای تبلیغ مغازه شما پوستر یا کارت ویزیت شما را روی مغازه خود قرار دهند.

11. جذب سرمایه و یافتن شریک برای کسب و کار موفق را فراموش نکنید

اگر در یافتن بودجه مشکل دارید ، روش های زیادی برای دریافت وام و سایر کمک های مالی وجود دارد. استفاده از نرم افزار قابل اعتماد حسابداری به شما در مدیریت امور مالی و حسابداری کمک می کند.

12. با افراد مجرب و حرفه ای مشورت کنید

قبل از شروع ، باید در مورد مجوز و مسائل مالیاتی کاملاً آگاه باشید. توصیه می کنیم با مشاوران تجاری ، وکلا و حسابداران حرفه ای مشورت کنید.

13. یک افتتاحیه بزرگ را در نظر بگیرید.

تاریخ و ساعت افتتاح فروشگاه خود را از قبل انتخاب کنید تا بتوانید همه چیز را با دقت آماده کنید. قبل از باز کردن درهای فروشگاه خود ، باید مطمئن شوید که همه چیز در نظم است ، کارمندان شما برای استفاده از نرم افزار آموزش دیده اند و موجودی شما به خوبی سازماندهی شده است.

ناامیدی

افتتاح فروشگاه مشکلات زیادی دارد. اما تدوین یک برنامه جامع و اجرای آن کمک زیادی به کسب و کار شما خواهد کرد. اگرچه نتیجه نهایی 100% طبق برنامه های شما نخواهد بود، اما قطعا تاثیر برنامه ریزی را در نتیجه نهایی خواهید دید.

دکمه بازگشت به بالا