عمومی

طرح جامع مشارکت برای حفاظت از پارک ملی گلستان اجرا می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی سلاجقه شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پارک ملی گلستان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه تجارت پایدار در حوزه صنایع دستی و گردشگری یکی از برنامه های اصلی برای اجرای این طرح است. این پارک طرح همکاری جامع حفاظت از پارک ملی زیست کره گلستان است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به همراه اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای حفظ و حراست ملی طرحی جامع برای استفاده از ظرفیت ها تهیه کرده اند. پارک گلستان در منطقه و همچنین مشارکت جوامع محلی، برای توسعه کار و فعالیت های پایدار در این روستاها و کاهش آسیب جوامع محلی در پارک ملی گلستان برای حفاظت از محیط زیست است.

سلاجقه گفت: با استفاده از این طرح که توسط افراد پایه، هوشمند و فناور اجرا می شود، پارک ملی گلستان را به عنوان یک الگوی ملی و بین المللی با همکاری جوامع محلی ایجاد می کنیم.

وی همچنین گفت: این طرح را به عنوان هدیه ای برای مردم گلستان با مشارکت جوامع محلی برپا می کنیم چرا که معتقدیم بهترین راه برای حفاظت از پارک ملی گلستان استفاده از مشارکت جوامع محلی است.

سلاجقه همچنین گفت: کل استان از غرب تا شرق منطقه حفاظت محیط زیست است که باید در ارزیابی های زیست محیطی در سطح استان گام به گام برنامه ریزی و اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان گلستان دستور اجرای طرح آشوراد را صادر کرد و اجرای آن در چارچوب طرح کلی گردشگری آغاز شد و روند اجرای این گردشگری آغاز شد. این طرح با توجه به الزامات زیست محیطی اجرا می شود.

دکمه بازگشت به بالا