عمومی

بیش از ۱۲۰ هزار مسافر نوروزی در قم اسکان داده شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابوالقاسم مقیمی شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به بسیج ظرفیت‌های مختلف استان قم برای میزبانی از مسافران نوروزی اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه تا پایان دوم فروردین‌ماه ۵ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۷۴۶ نفر وارد استان و ۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۲۱۴ نفر نیز وارد شهر قم شده‌اند.

وی از اسکان ۱۲۰۵۰۷ نفر طی بازه زمانی ۲۵ اسفند ماه تا پایان دوم فروردین ماه در شهر قم خبر داد و گفت: ۷۴۵۰ نفر در جمکران، ۱۰۰۷۰ نفر در حرم مطهر، ۳۲۰۰ نفر در خیریه‌ها، ۳۳۲۳ نفر در مساجد و تکیه‌ها، ۳۴۱۰ نفر در امامزادگان، ۲۰۶۰ نفر در اماکن ورزشی، ۱۷۷۸۳ نفر در پارک‌ها، ۳۳۱۰۰ نفر در مدارس و اماکن آموزش و پرورش و ۴۰۰۲۱ نفر در اماکن رسمی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اسکان داده شده‌اند.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به وقوع ۱۳۳۲ تصادف در جاده‌های استان و داخل شهر قم، گفت: ۱۹۰ مورد از این تصادفات در داخل شهر قم رخ داده و مجموع تصادفات استان منجر به مجروحیت ۲۹۷ نفر شده و دو فوتی نیز به دنبال داشته است.

وی از برقراری ۶۸۸۳ تماس با اورژانس قم خبرداد و گفت: ۲۷۱۶ تماس منجر به انجام ماموریت و در مجموع توسط اورژانس خدمات درمانی به ۲۳۰۶ نفر ارائه شده که ۵۹۷ مورد مرتبط با تصادفات بوده است.

مقیمی با اشاره به اینکه آمار بازرسی‌های صورت گرفته در استان قم به ۴۱۴۷ مورد رسیده است، گفت: ۳۲ مورد توسط بازرسان حمل و نقل جاده‌ای، ۱۰۲۸ مورد توسط بازرسان صمت، ۱۸۷ مورد توسط بازرسان میراث فرهنگی، ۳۳۰ مورد توسط بازرسان جهاد کشاورزی، ۴۶۸ مورد توسط بازرسان اتاق اصناف و ۱۶۴۲ مورد توسط بازرسان تعزیرات حکومتی بازرسی انجام شده است.

دکمه بازگشت به بالا