حوادث

عکس| ساحل استخوان ماهی در ژاپن!

آفتاب‌‌نیوز :

دسامبر(دی) سال گذشته، بقایای هزاران ماهی مرده به ساحل جزیره هوکایدو رسید که بسیاری از افراد، مرگ آن ماهی‌ها را ناشی از ریختن آب آلوده نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما به اقیانوس می‌دانستند. فرضیه‌ای که کارشناسان، آن را به‌دلیل دور بودن این نیروگاه از ساحل این جزیره کاملا رد کردند.

۸۰‌درصد ماهی‌هایی که مرده بودند از نوع ساردین و بخش کمی از آنها از گونه‌های دیگر همچون ماهی‌های خال‌مخالی بودند. بقایای این ماهی‌ها حدود یک و نیم کیلومتر از ساحل هوکایدو را پوشانده است.

مقامات محلی برای از پاک کردن این ماهی‌ها از ساحل، آنهایی را که در خشکی بودند سوزاندند و آن بخشی را که در آب بودند رها کرده تا به‌طور طبیعی تجزیه شده و از بین بروند. چیزی که آنها انتظار نداشتند این بود که استخوان‌های این ماهی، این ساحل را به گورستان واقعی ماهی‌ها تبدیل کنند.

اخیرا تلویزیون ژاپن حدود ۴۰۰ متر از این ساحل را نشان داد که از دور پوشیده از برف به نظر می‌آمد و وقتی دوربین تصویر را بزرگ کرد و نزدیک آورد، لایه‌ای ضخیم از استخوان‌های سفید ماهی‌ها نشان داده شد که با ماسه‌های ساحل ترکیب و سفت شده بود.

درواقع فقط در مدت زمان یک ماه، این ساحل به این شکل درآمده است و اکنون به همین دلیل، این منطقه از سواحل جزیره هوکایدو به «ساحل استخوان‌های سفید ماهی» معروف شده است.

از آنجایی‌که اکنون دمای هوا بسیار پایین است و به‌راحتی نمی‌شود این استخوان‌ها را جمع کرد، مسئولان تصمیم گرفته‌اند در فصل گرم سال، چاره‌ای برای این مشکل بیندیشند.

عکس| ساحل استخوان ماهی در ژاپن!

نویسنده تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با علاقه زیاد به کشف تازه‌ها هستم. همیشه در جستجوی اخبار تازه، دیدنی و منحصر به فرد هستم تا خوانندگان را به جریان اتفاقات بکشانم.
دکمه بازگشت به بالا