اقتصادی

عبور خطرناک ماهواره آمریکایی و روسی از کنار یکدیگر

ناسا اعلام کرد؛

عبور خطرناک ماهواره آمریکایی و روسی از کنار یکدیگر

ناسا اعلام کرد که فضاپیمای آمریکا و ماهواره روسی به‌طور خطرناکی از نزدیک یکدیگر عبور می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، ناسا اعلام کرد، فضاپیمای آمریکا و ماهواره روسی به طور خطرناکی از نزدیک یکدیگر عبور می‌کنند. وزارت دفاع ایالات متحده در حال نظارت بر عبور نزدیک بین ماهواره ترموسفر، یونوسفر، مزوسفر، انرژی و دینامیک (TIMED) ناسا و ماهواره روسی ۲۲۲۱ است. 

آژانس فضایی ایالات متحده گفته است، یک برخورد می‌تواند منجر به شکل‌گیری زباله‌های قابل توجهی شود و افزود که وزارت دفاع به نظارت بر وضعیت این دو ابزار فضایی ادامه می‌دهد. 

در این بیانیه ذکر نشده است که فضاپیما چقدر به یکدیگر نزدیک می‌شوند، اما، ناسا توضیح داده که انتظار می‌رود این دو ماهواره نزدیکترین گذر خود را فردا و حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت منطقه شرقی در ارتفاع حدود ۳۷۳ مایلی (۶۰۰ کیلومتری) انجام دهند

ماموریت ماهواره ناسا در حال مطالعه تاثیر خورشید و انسان بر ترموسفر، یونوسفر، مزوسفر، انرژی و دینامیک است. بواسطه این ماهواره محققان موفق به کشف نوعی اتم داغ هیدروژن در لایه‌های فوقانی اتمسفر زمین شدند. چیزی که با توجه به درک فعلی ما از فیزیک، غیر قابل توضیح است. اتم‌های داغ، اتم‌هایی با مقادیر بالای انرژی تبدیل شونده هستند که با سرعت بالا حرکت می‌کنند. این اتم‌ها زمانی که مولکولی به سطحی می‌چسبد، تشکیل شده و اتم‌هایی با مقادیر بالایی از انرژی آزاد می‌کنند.

به گفته متخصصان، این اتفاق می‌تواند منجر به خطر جدی برای هر دو ابزار فضایی تبدیل شود، چراکه ممکن است در اثر اصابت دو اجسام به یکدیگر، شرایط خطرناکی برای انفجار و یا آسیب دیدن ارسال کننده‌ها ایجاد شود. همچنین اتفاقاتی از این دست در گذشته نشان داده است که حتی اگر این نوع برخورد‌ها تحرکاتی محدود و کوتاه داشته باشند، می‌توانند دربرابر پیشرفت‌های فناوری فضایی مانع تراشی کنند.

از سوی دیگر، ناسا و سازمان فضایی روسیه، هر دو به دنبال این موضوع هستند که از اینگونه برخورد‌ها جلوگیری و امانت‌بخشی فضایی را حفظ نمایند تا بیش از هر زمان دیگری به گسترش تحقیقات و همکاری‌های فضایی سود برسانند.

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا