کمیسیون بهداشت آخرین وضعیت فروش برخط دارو را بررسی می‌کند

در جلسه هفته آینده کمیسیون دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو در کشور بررسی می شود.

به گزارش شیمیشی، کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در نظر دارد آخرین وضعیت فروش اینترنتی دارو در کشور را روز سه شنبه 24 بهمن 1402 در کمیته دارو و غذای این کمیسیون بررسی کند.

پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس در تذکرات خود در صحن علنی مجلس تاکید کردند که بر فروش مواد مخدر از طریق اینترنت و همچنین بر فعالیت شرکت های توزیع کننده مواد مخدر نظارت شود.

سازمان غذا و دارو نیز اعلام کرده است که این سازمان مخالف فروش دارو از طریق اینترنت است و به هیچ وجه اجازه نمی دهد این موضوع سلامت مردم را به خطر بیندازد.

سید حیدر محمدی رئیس این سازمان گفت: با تسهیل در امر تحویل دارو و ارسال دارو به منزل بیماران مخالفتی نداریم و البته توسط دو موسسه بیمه خانواده شهدا و آن ها اجرا شده است. بالای 50 سال درصد و همچنین بیماران ام اس بر اساس وعده داده شده به کمیسیون اصل 90 آیین نامه عرضه آنلاین دارو به مدت یک ماه تدوین شده و با توافق ذینفعان و داروخانه ها به زودی ابلاغ خواهد شد. مدیریت اصلی این طرح داروخانه ها هستند و بسترهای اینترنتی نیز نمایندگان حمل و نقل داروها خواهند بود و قطعا در این زمینه فقط از آنها کمک خواهیم گرفت و بسترهای مجرمانه در این زمینه نقشی ندارند. با اجرای این طرح، متقاضیان می توانند درخواست خود را از طریق نسخه الکترونیکی و سامانه مربوط ارسال کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا