اقتصادی

بازگشت دلار به مدار رشد

دلار امروز (دوشنبه) در آخر هفته در حالی افزایش داشت که سرمایه گذاران برای نشست ژانویه فدرال رزرو آماده می شدند و مطمئن هستند که سال جدید با چندین افزایش نرخ بهره خواهد گذشت، اما چین با کاهش این معیار، تحلیلگر را شگفت زده کرد.

داده های رشد اقتصادی چین برای دوشنبه (امروز)، بانک مرکزی ژاپن در روز سه شنبه، تورم بریتانیا در روز چهارشنبه و مشاغل استرالیا در روز پنجشنبه به عنوان معیارهایی در چشم انداز سیاست جهانی ذکر شده اند.

دلار در ابتدای جلسه با 0.2 درصد افزایش به 114.45 ین رسید که نسبت به روز جمعه 0.8 درصد افزایش داشت و در برابر یورو با 0.1 درصد تقویت به 1.1403 دلار رسید.

این تغییر پس از افزایش قیمت آرایشگاه و دلار در روز جمعه رخ می دهد و حمایت از دلار آمریکا را از منظر نرخ های سیگنال شاهین نشان می دهد.

ری آترل، رئیس استراتژی ارز خارجی بانک استرالیا گفت: حرکت روز جمعه نشان داد که محرک نرخ بهره برای تقویت دلار مرده است و پنهان نیست.

فدرال رزرو در 25 تا 26 ژانویه تشکیل جلسه خواهد داد و انتظار می رود که نرخ بهره تغییر نکند.

جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان گفت: ممکن است امسال شش یا هفت افزایش داشته باشیم.

بیل آکمن، مدیر صندوق سرمایه گذاری نیز در آخر هفته توییت کرد که ممکن است 50 نقطه شروع کلیدی برای مقابله با تورم اضافه کند.

بازار سرمایه گذاری روز دوشنبه به دلیل تعطیلات تعطیل بود، اما معاملات آتی 10 ساله آسیایی در پایین ترین سطح دو ساله و آینده فدرال رزرو پایین بود که نشان دهنده بازار قوی و حداقل چهار افزایش در سال 2022 است.

در چین، پس از اینکه بانک مرکزی هزینه های استقراض برای وام های متوسط ​​را برای اولین بار از آوریل 2020 کاهش داد، اوراق قرضه افزایش یافت و یوان کاهش یافت.

شاخص دلار آمریکا که هفته گذشته بسیار پایین بود، روز دوشنبه در آسیا به 95225 رسید.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا