عمومی

بی‌توجهی به حقوق اجتماعی در روزهای کرونایی

گفته شده است که اگر فرد به خوبی راضی باشد ، اگر موارد دیگری مانند روابط اجتماعی و سبک زندگی مهم را پیدا کنیم ، مشکل برطرف خواهد شد.
وجود این دیدگاه یک طرفه باعث شد تا جامعه و مردم به حساسیت ها گوش ندهند و به استمرار تاج گوش ندهند؛ ما باید بدانیم که تاج باقی مانده است ، من از روز اول گفتم که مردم باید باور داشته باشند که تاج تا مدت ها دوام خواهد آورد ، بنابراین تمام روابط اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی باید با آن مدیریت شود. ما می خواهیم سبک زندگی قدیمی خود را داشته باشیم و ابتدا تاج بگیریم ، این عملا غیرممکن است. راه غلبه بر بیماری عروق کرونا قلب این است که روانشناسان ، جامعه شناسان و در واقع همه اعضای علم ، فرهنگ و علم نگاه ویژه ای به جامعه داشته و عناصر مربوط به زندگی را در رحمت کرونا پیدا کنند تا جامعه بتواند با تغییر رفتار خود موافقت کند. و به حساسیت ها توجه کنید. خود و دیگران را رشد دهید. متاسفانه ، مهم نیست که مردم ما به دیگری اهمیت می دهند ، این “دیگری” باید مهم باشد.

تمام بخشهای جامعه مانند فروشگاه ، نانوایی یا راننده تاکسی باید به دنبال افراد دیگر باشند. اگر این اتفاق بیفتد ، می توان آن را در برابر تاج بالا برد. آنچه ما از دست می دهیم و از آن غافل می شویم حقوق اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است. هنگامی که نگران دیگران باشیم ، بیماری کرونا قلب از بین می رود. باید درک کرد که افراد دیگر برای زندگی و رفاه مهم هستند ، و نه تنها “من” بلکه افراد فردی جامعه نیز مهم هستند.

از همان ابتدا با گفتن اینكه دهان خود را بسته نگه دارید و تف نكنید ، تلاش زیادی برای این كار بكنید ، اما یواش یواش تبدیل به یك فرهنگ شد و كسی را نمی بینیم كه این كار را انجام دهد. هم اکنون نیز ، در این عصر تاج گذاری ، متخصصان می گویند باید ماسک پوشیده شود ، اما برخی هنوز مقاومت می کنند و دهان خود را نمی بندند و از ماسک استفاده نمی کنند.
اگر “دیگری” برای همه مهم باشد ، همه استفاده از ماسک و موضوعات دیگر را در نظر می گیرند. این واقعیت که برخی پروتکل ها رعایت نمی شوند ، دیگران آسیب می بینند ، وقتی برای یک نفر می میرد ، دیگری نباید بمیرد. نه فقط در بحث تاج ، بلکه در سایر موارد که اهمیت زیادی برای یکدیگر ندارند ، نه زیاد. یک نمونه خوب از این قیمت فروش این است که دیگران برای ما مهم هستند ، ما هم ماسک و هم فاصله اجتماعی می زنیم و در نهایت با یک تاج به پایان می رسیم.

* منتشر شده در روزنامه ایران. 14 دی ماه 1395

دکمه بازگشت به بالا