کاهش تلفات یوزپلنگ آسیایی در تصادفات جاده‌ای با حمایتهای قضایی

شیمیشی/ سمنان عالی ترین مقام قضایی استان سمنان گفت: اقدامات انجام شده در مهم ترین و حاصلخیزترین زیستگاه کبد آسیایی، منجر به کاهش خطر تلف شدن این زنبور مهم شده است.

محمدجعفر عبداللهی 26 دی ماه با اشاره به بازدید میدانی قبلی خود از زیستگاه این نوع حیات وحش در منطقه میامی ضمن درخواست از دستگاه های مسئول برای رفع مشکلات ناشی از تلفات حیات وحش در تصادفات جاده ای در شرق کشور خواستار شد. استان برای برگزاری جلسات راهبردی و تصویبی بر حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تاکید کرد.

رئیس دادگاه ناحیه سمنان با اشاره به دستور خود مبنی بر اقدامات قانونی در خصوص اقدامات قانونی در خصوص حوادثی که در تیرماه سال جاری موجب تلفات کبد آسیایی در منطقه میامی شد، به کاهش تلفات حیات وحش کمک کرده است.

وی بیان کرد: با اقدامات قانونی، پاسگاه محیط زیست در کاروانسرای میاندشتی راه اندازی شد و همچنین تابلوهای هشدار دهنده در مسیر ورود حواصیل آسیایی نصب شد و همچنین طرح جامع حفاظت از گونه های وحشی کمیاب تهیه و تنظیم شد. ارسال شد. برای تصویب به شورای عالی محیط زیست ارسال شد.

عبداللهی خرید، نصب و راه اندازی 6 سیستم دوربین ثبت تخلفات در منطقه را یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش تلفات حیات وحش خواند و اظهار داشت: در این راستا مصوبه کمیسیون راهداری کشور برای نصب 6 دوربین و … کاربرد سرعت بالا مصوب کمیسیون راهداری کشور. مرز در منطقه بسته شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان اجرای 10 کیلومتر روشنایی محدوده تردد در شرق استان را از دیگر اقدامات موثر عنوان کرد و گفت: تهیه تابلوهای راه آهن در خصوص اطلاعات جاده ها، تابلوهای هشدار و همچنین ترسیم و ترسیم مسیرها. الگوهای طرح حفاظت از کبد آسیایی با رنگ بندی و تهیه تجهیزات لازم تردد از دیگر اقدامات موثر در حفاظت از این گونه ارزشمند در استان است.

عبداللهی تصریح کرد: موضوع اخذ وام برای فنس کشی 5 کیلومتر از معابر حاشیه حوزه استحفاظی بر اساس مصوبات بوده که توسط سازمان حفاظت محیط زیست استان رصد می شود و نتایج حاصله متعاقبا اعلام می شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: با حمایت و همکاری دادگستری و تکمیل وظایف همه نهادها و سازمان های مسئول و اجرای مصوبات پروژه ها شاهد حفاظت و حمایت از گونه های در حال انقراض به ویژه گونه های در حال انقراض خواهیم بود. یوزپلنگ آسیایی در استان.

وی وعده داد: دستگاه قضایی استان برای حفاظت هرچه بهتر از گونه های مختلف محیط زیست و به ویژه گونه های در معرض انقراض از هیچ گونه کار قانونی دریغ نمی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا