کانادا و ایرلند گزینه‌های خوبی برای تیم‌ملی هستند/با این شرایط بازی با تیم‌های بزرگ شدنی نیست

هومن افاضلی در خصوص گروه تیم ملی در جام جهانی و برخی معتقدند امسال شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد داریم، گفت: معتقدم این فرد نزدیک به 50 سال از فوتبال عقب است، یا آن ها. در این گروه از نظر کیفی چهارمین تیم هستیم و برای رسیدن به نتایج نامشخص سخت تلاش می کنیم.

این آمریکا با تیم 1998 بسیار متفاوت است

وی در خصوص وضعیت تیم های گروه B جام جهانی قطر گفت: انگلیس از نظر دفاع، حمله و همچنین تغییر بازی از دفاع به حمله، از حمله به دفاع متعادل است. با وجود تعادل تیم، از نظر فردی نیز کیفیت بالایی دارد. این تیم در طول سال ها نشان داده که یکی از رقبای اصلی قهرمانی و از معدود سال هایی است که کیفیت بالایی دارد.

این کارشناس فوتبال به تیم آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: این تیم از نظر کیفی با تیم 1998 تفاوت زیادی دارد. ممکن است برخی لیگ های MLS را ببینند، اما این تیم لژیونرهای زیادی دارد که در تیم های بزرگ اروپایی مانند بارسا، چلسی و دورتموند بازی می کنند. البته ممکن است این موضوع روی هماهنگی تیم آمریکایی تاثیر بگذارد اما آنها از کیفیت بدنی بالایی برخوردار هستند. بنابراین از نظر کیفیت شخصی هرگز نمی توان آن را با تیم 98 مقایسه کرد. در آن بازی آمریکا از نظر کیفیت تیمی از ما بهتر بود اما خدا راضی بود و بردیم.

افاضلی در مورد نفر نهایی این گروه که از بین سه تیم اوکراین، ولز و اسکاتلند انتخاب شد، گفت: هر کدام که بیاید، رقابت سختی برای ما خواهد بود. اگر به لیگ های آنها نگاه کنیم، می بینیم که شرایط آنها خوب است. فقط اوکراین ممکن است به دلیل مشکلات جنگ شرایط متفاوتی داشته باشد، اما انگیزه زیادی ندارند. ممکن است در مسائل نظامی شرایط خوبی نداشته باشند که در این صورت دیگر کشورهای اروپایی به تیم کمک خواهند کرد.

وی افزود: هر سه تیم لیگ از نظر سازماندهی بهتر از ما هستند. هر دو تیم بریتانیا از نظر بدنی بسیار بهتر از ما هستند و این کار را برای همه تیم‌ها سخت می‌کند که همه تیم‌هایی را که در شرایط بدنی ما بهتر هستند، داشته باشند. ما باید حقیقت را بپذیریم و به مردم اطلاعات نادرست ندهیم زیرا ممکن است بعد از جام جهانی به فوتبال بدبین شوند.

وقتی فدراسیون برای کارمندانش پول ندارد، بازی با برزیل و آرژانتین مسخره است

این کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه علیرغم نیاز به برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی، تمرکز فدراسیون فوتبال معطوف به نبردهای مدیریتی است، افزود: امیدوارم مشکلات مدیریتی هر چه زودتر برطرف شود. در غیر این صورت شرایط بسیار سختی در فوتبال ما حاکم خواهد شد. فوتبال ما باید هر چه زودتر آرام شود. منابع مالی تقریبا بسته شده و پولی به فدراسیون نمی رسد. به نظر می رسد هیچ تلاشی برای تامین امکانات مالی صورت نمی گیرد و همه درگیر بحث عزل و مجمع و … هستند.

وی افزود: نباید خودمان را گول بزنیم. برای بازی بسیار خوب با تیم های برتر، مسائل سیاسی در سر وجود دارد که کار را سخت می کند. علاوه بر این منابع مالی نیز باید در نظر گرفته شود. بازی با تیم های بزرگی مانند برزیل و آرژانتین زمانی که فدراسیون فوتبال قادر به پرداخت حقوق کارکنانش نباشد، لذت بخش است. حتی اگر تلاشی در این زمینه انجام شود، به نظر نمی رسد بازی کند.

افاضلی گفت: پس باید این بازی ها را شبیه سازی کنیم. مثلا فوتبال کانادا نزدیک به آمریکاست و می تواند گزینه شبیه سازی خوبی باشد. یا ایرلند که شبیه ولز و اسکاتلند می تواند گزینه خوبی برای تیم ملی باشد. به طور کلی، باید ببینیم که آیا این کار می کند یا خیر.

صحبت از عظمت سرمربی تیم ملی، یک راه حل شخصی است

وی درباره صحبت هایی مبنی بر ادامه یا پایان همکاری با کادرفنی تیم ملی گفت: وقتی تیمی با کارمند به جام جهانی می رود، شایسته است که با تیم وارد مسابقات شود. صحبت در مورد اندازه مربی و … کمی شخصی به نظر می رسد. در این امر مقداری غرور، سپاس و ناسپاسی وجود دارد. قبلاً این مسائل در کشور ما رایج نبود و نمی‌دانم چرا اینطور بود، اما عموماً هر تیمی به جام جهانی می‌رود باید در این رقابت‌ها هم روی صندلی بنشیند.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه قرارداد نداشتن مربیان تیم های ملی جنجال آفرین شده است گفت: فدراسیون فوتبال باید صادقانه با مردم صحبت کند و تصمیم خود را اعلام کند. کارکنان و مربیان در این مرحله نیاز به حمایت قوی دارند. وقتی در مقابل این چیزها سکوت می شود روی ذهن اصلی هم اثر می گذارد. اگر تصمیمی برای حفظ اسکاچ وجود دارد، باید به اطلاع عموم برسد و قرارداد دستیاران او تمدید شود. ما دیگر زمانی برای از دست دادن نداریم. ما وقت نداریم رویاها و رویاهایمان را دنبال کنیم. ما پول نداریم کارهای عجیب و غریب انجام دهیم.

دکمه بازگشت به بالا