علمی و پزشکی

آیا کوچک کردن بینی بدون عمل امکان دارد؟

آیا ممکن است بینی بدون جراحی کوچک شود؟

در زمینه سایبری و وب سایت های مختلف، روش های مختلف کوچک کردن بینی با ماساژ، توسط دستگاه یا با غذا و سایر تکنیک ها تبلیغ می شود. اما برای اینکه بدانیم این مطالب علمی و قابل اعتماد هستند یا خیر، از پزشک متخصص خواستیم تا کمی ما را راهنمایی کند.

دکتر آراش نجف بیگی، متخصص جراحی پلاستیک، توانبخشی و زیبایی نکات علمی و مهمی را در مورد راه ها و روش های کوچک کردن بینی بیان کردند که در ادامه می خوانید.

برای مشاهده نمونه های جراحی بینی دکتر نسیف بیگی اینجا کلیک کنید.

قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی دکتر  آرش ناصف بیگی

چرا باید جراحی بینی انجام دهیم؟

دکتر نظف بیگی توضیح داد که جراحی زیبایی بینی یک جراحی علمی و قابل اعتماد است که پیامدهای ماندگاری دارد. بر خلاف روش های غیر جراحی که هیچ اثر ماندگاری ندارند و گاهی اوقات به هیچ وجه شکل بینی را تغییر نمی دهند. بله، ممکن است مشکلات بیشتری برای بینی ایجاد کنند.

سوال اینجاست که آیا دستگاه های کوچک کننده بینی کار می کنند؟ برای دریافت پاسخ خود اینجا را کلیک کنید.

برای چندین دهه، مقامات آکادمیک برجسته جهان در حال تحقیق در مورد تکنیک های مختلف برای جراحی بینی و کاهش بینی بوده اند. مطمئن باشید اگر روش غیر تهاجمی، عدم جراحی کوچک کردن بینی وجود داشت، مراجع علمی آن را بررسی می کردند و به عنوان یک روش استاندارد در دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می شد.

اما متاسفانه تنها راه صحیح، علمی و دائمی برای به حداقل رساندن جراحی بینی، تکنیک های مختلف است. لازم به ذکر است که اندازه بینی می تواند شرایط مختلفی داشته باشد و هر بینی با تکنیک و روش خاص خود عمل می شود.

آیا تاثیر دستگاه های کوچک کننده بینی واقعی است؟

کوچک کردن بینی با ابزار یا سایر روش های غیر جراحی

دکتر نجف بیگی پزشک متخصص با اشاره به اینکه ضد احتقان بینی که در حوزه دیجیتال تبلیغ می شود، هیچ پایه علمی ندارد و توسط پزشکان متخصص اختراع نشده است، خاطرنشان کرد: در واقع، هیچ مطالعه مستند و علمی نشان نداده است که این روش ها با یک قوام ثابت و بدون عوارض ناخواسته، تأثیر موفقیت آمیزی بر کوچک شدن بینی داشته باشند.

نه تنها داروهای ضد احتقان بینی می توانند زیبایی و شکل بینی شما را تغییر دهند. این ذرات می توانند آسیب جدی به ساختار یا پوست بینی شما وارد کنند. در مورد درمان های خانگی و ضد احتقان بینی غیر جراحی صحبت های زیادی وجود دارد. با کمی دقت و بررسی متوجه کذب بودن این خبر خواهیم شد.

برخی با انواع مواد التهاب بینی را کاهش می دهند. واقعا چگونه می توان با یخ و خمیر دندان غضروف و استخوان بینی را کوچک کرد؟! این نشان می دهد که سازندگان این خبر کذب هیچ آگاهی از آناتومی و ساختار بینی و حتی انواع بینی ها و علت بزرگی یا بدشکلی آن ها ندارند.

متأسفانه بسیاری از دستگاه های کوچک کننده بینی گاهی اوقات باعث سردرگمی و مشکلات جبران ناپذیری برای بینی می شوند. عمومی:

  • فشار روی غضروف و استخوان بینی و در نهایت شکستگی، چرخش و شکل غیر طبیعی بینی که فقط با جراحی قابل اصلاح است.
  • ایجاد فشار در راه هوایی بینی و در نهایت ایجاد مشکل در راه هوایی بینی. به دنبال آن کاهش اکسیژن خون و سایر اثرات در هنگام خواب و بیداری رخ می دهد
  • آسیب به پوست بینی و لکه ها یا اسکارهای دائمی در اثر فشار و حرارت دستگاه
  • زخم ها و آلرژی های دائمی روی پوست بینی
  • خشکی یا آسیب به مخاط بینی که منجر به مشکلات تنفسی، بو یا مشکلات محافظت از بدن در برابر ویروس ها و عوامل بیماری زا می شود.

آیا مشکلات بینی با استفاده از ابزارهای کوچک کننده حل می شود؟

دکتر نجف بیگی با بیان اینکه برای رفع مضرات استفاده از این روش های غیراستاندارد و غیرعلمی باید وضعیت و ساختار بینی به دقت مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: این روش ها باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد. گاهی اوقات این مشکلات با گذشت زمان بهتر می شوند، اما معمولاً نیاز به جراحی و ترمیم دارند.

به خصوص اگر استفاده از این ابزارها برای مدت طولانی انجام شده باشد و باید روی ساختار و فریم بینی تاثیر بگذارد. اگر غضروف بینی ضعیف شود راهی جز جراحی بینی نیست. اگر غضروف جایگزین شود یا با کارتریج جایگزین جایگزین شود، آسیب بینی به خودی خود بهبود نمی یابد.

لازم به ذکر است که بینی عضوی حساس است و در صورت عدم درمان مشکل ممکن است به مرور زمان افزایش یابد.

آیا دستگاه کوچک کننده بینی کار می کند؟

جراحی بینی استاندارد چگونه انجام می شود؟

رینوپلاستی یا رینوپلاستی عملی است که باعث تغییر شکل دائمی بینی می شود. جراحی بینی ممکن است به دلیل تغییر در ظاهر و کوچک شدن بینی، مشکلات ساختاری و بهبود تنفس یا هر دو باشد.

جراحی بینی بسته به میزان تغییراتی که در ساختار بینی نیاز است به دو روش بسته و باز انجام می شود. در جراحی بینی بسته، بریدگی و کبودی در بینی و سوراخ های بینی ایجاد می شود و کمتر دیده می شود. اما معمولا افرادی که نیاز به تغییرات زیادی در بینی دارند باید با تکنیک بینی باز جراحی شوند.

باید بدانیم که قسمت فوقانی ساختمان بینی استخوانی و قسمت تحتانی آن از غضروف تشکیل شده است. جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر شکل دهد. به این ترتیب می توان شکل و اندازه بینی را برای همیشه تغییر داد.

برای کاهش اندازه استخوان، اندازه و شکل بینی تنها با کاهش اندازه و جابجایی استخوان و غضروف قابل تغییر است. این روش پوست بینی را زیاد تغییر نمی دهد و پس از ترمیم ساختار بینی پوست به جای اولیه خود باز می گردد.

اما برای بینی های گوشتی که پوست آن ها ضخیم و پر از گره های چربی است، باید تغییرات ساختاری بیشتری ایجاد کرد تا پوست بینی نتواند به حالت سابق برگردد. این عمل را دشوارتر می کند.

گوشت بینی عمل

دکتر.

رینوپلاستی یک عمل جراحی زیبایی بینی است که در آن بینی دارای پوست ضخیم با سوراخ های باز روی پوست و غدد چربی زیادی است. به این ترتیب سر بینی بیمار بالا می رود، برای کاهش اندازه بینی سایز پوست بینی کوچک می شود و در نهایت غضروف بینی تقویت می شود. پ

بینی گوشتی معمولاً غضروف ضعیفی دارد و بیشتر در مردان دیده می شود. علاوه بر این، دارای نوک و گوشتی بزرگ است که به سمت پایین و متمایل شده است. با پوزه (Alae) که معمولاً باز و کلفت است.

در مورد جراحی بینی باید توجه داشت که از چه جراحی صحبت می کنید و آیا او تخصص کافی دارد یا خیر؟ چون ما پزشکان پلاستیک و بازسازی از تکنیک های خاصی برای جراحی بینی گوشتی استفاده می کنیم تا فرم بینی به همان شکلی که هست حفظ شود و پوست دوباره رشد نکند و ورم نکند.

نمونه کارهای جراحی بینی دکتر.  آرش نسیف بیگی

برای اطلاع از نحوه عمل بینی می توانید این مقاله را از سایت دکتر نسیف بیگی مطالعه کنید.

بینی گوشتی در مقایسه با سایر انواع جراحی بینی چگونه عمل می کند؟

دکتر. با این حال، گاهی اوقات می تواند باعث بریدگی و کبودی روی پوست شود که واقعاً برای بیمار امکان پذیر نیست که به ظاهری متعادل و طبیعی صورت دست یابد. اما اکنون با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته، بیمار می‌تواند تا سال‌ها پس از جراحی ظاهر جدید و ژست کوچک‌تری داشته باشد بدون اینکه نگران برگرداندن نتایج باشد.

طبق قوانین جدید، به جای کاهش غضروف کلی بینی گوشتی، شکل و فرم بینی با قرار دادن غضروف بیشتر در بالای بینی و تقویت ساختار آن حفظ می شود. این افزایش غضروف به موارد زیر کمک می کند:

  • نوک بینی را به سمت بالا نگه دارید و زیبایی بینی را حفظ کنید
  • پوست فضای کافی برای تشکیل و بازسازی غدد سباسه جدید را ندارد

گاهی اوقات این غضروف اضافی از قسمت های دیگر ساختار بینی خارج می شود و گاهی اوقات می توان آن را از گوش، قفسه سینه یا سایر قسمت های بدن خارج کرد.

مهمترین تفاوت بین جراحی بینی گوشتی و استخوانی این است که شامل چندین تغییر است که در بینی ایجاد می شود:

  • بینی گوشتی را نمی توان به هر اندازه ای کوچک کرد، اما بینی استخوانی را می توان تا حد زیادی با تغییرات دیگری در غضروف و استخوان کاهش داد.
  • بینی گوشتی را نمی توان به هیچ شکلی تشکیل داد. برای مثال عمل بینی گوشتی برای بینی گوشتی انجام نمی شود.

بنابراین افرادی که بینی گوشتی دارند باید از اعمال خود انتظارات واقع بینانه داشته باشند. در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشند که با انجام جراحی بینی طبیعی می توان فرم بینی با سایر قسمت های صورت هماهنگی داشته باشد.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا