اقتصادی

مروری بر ۹ دوره نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی

دهمین نمایشگاه ربع رشیدی از فردا آغاز می شود.

دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با هدف ارتقای فضای علمی کسب‌وکار و نزدیک‌تر کردن توسعه و تجاری‌سازی فناوری از دوم آبان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با هدف توسعه فضای علمی کسب و کار با رویکرد توسعه فناوری و تجاری سازی در حال برگزاری است.

اولین دوره نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی در سال 1384 با نام نمایشگاه های تک فناوری های پیشرفته ایران با حضور 159 پروژه فناورانه و دومین دوره با نام فناوری نوین و پیشرفته برگزار شد. ایران این نمایشگاه پس از 9 سال وقفه در سال 1393 با حدود 600 پروژه فناورانه توسط دولت تدبیر امید برگزار شد.

سومین نمایشگاه در سال 1393 با مروری بر اهداف با رویکرد توسعه و تجاری سازی بخشی از حوزه های مختلف فناوری برگزار شد. در این مدت بیش از 970 طرح فناورانه (70 طرح از خارج استان) در نمایشگاه حضور داشتند و بخش جشنواره در سه مرحله با نگرش جدید و با حضور تیم اعزامی معاونت علمی رئیس جمهور برگزار شد. . و فناوری.

چهارمین نمایشگاه ربع رشیدی در سال 1395 با حضور بیش از 1500 طراح برگزار شد. در این نمایشگاه پروژه ها به سه سطح ایده، توسعه، تجاری سازی و فروش تقسیم شدند و تمامی مراحل ثبت نام از طریق وب سایت ویژه انجام شد. در این مدت برای اولین بار 24 پروژه از خارج از کشور شرکت کردند.

پنجمین نمایشگاه در سال 1395 با توجه به برندهای ملی و بین المللی با تغییر نام نمایشگاه نوآوری و فناوری ربا رشیدی – RINOTEX (RINOTEX 2017) و با رویکرد دریافت هزینه برای بالا بردن کیفیت نمایشگاه برپا شد. در این مدت 26 فعالیت همزمان با حضور دست اندرکاران حوزه های مختلف برگزار شد و دبیرخانه نمایشگاه توانست نظر مقامات دولتی و بخش خصوصی را برای مشارکت بیشتر در برگزاری این نمایشگاه جلب کند، بنابراین جایزه داده شده به 3 نفر از 15 نفری که توسط یکی از تاجران منتخب معرفی شده بودند استان را پذیرفتند و دادند.

ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2018) با رویکرد تجاری سازی فناوری، معرفی نیازهای فناورانه کشور در شرایط تحریم به فناورانی که در نمایشگاه حضور دارند و از مزایای آن بهره مند هستند، برگزار شد. رویکرد”. ظرفیت همکاری نهادهای مختلف دولتی و بخش خصوصی.”

حضور گسترده وزارت دفاع، وزارت علوم و استقبال گسترده مسئولان کشوری و استانی نشان از ارتقای سطح کیفی نمایشگاه داشت. ایجاد بستر مناسب برای آماده سازی شرکت های علمی و برگزاری 28 فعالیت مهم، تورهای صنعتی و ساده سازی مراحل ثبت نام، اخذ گواهی الکترونیکی شرکت در نمایشگاه و استقرار کامل فناوران از تلاش های ستاد اجرایی این نمایشگاه بود. .

2018 در چهار بخش ایده های فناورانه و طرح های استارتاپی، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات علمی و ملزومات فناورانه و در 18 حوزه تخصصی هفتمین نمایشگاه و در سال 2019، هشتمین دوره جشنواره در چهار بخش. ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش و نیازهای فناورانه به دلیل شرایط خاص ویروس کرونا به صورت مجازی بسته شد.

نهمین نمایشگاه و جشنواره فناوری و نوآوری ربع رشیدی (RINOTEX 2021) نیز در 21 حوزه تخصصی و در چهار بخش ایده های فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و علمی و نیازهای فناورانه از 17 تا 19 برگزار می شود. 21 نوامبر 1400 با او مواجه شد.

ویژگی ها و جنبه های مختلف نمایشگاه و جشنواره ربا رشیدی

تاکید بر تجاری سازی فناوری، منطقه بندی تخصصی نمایشگاه و امکان دسترسی به مشتریان و مشتریان فناوری از سوی فناوران و امکان برقراری ارتباط و ارتباطات شبکه ای در حوزه مربوطه، تلاش ویژه ای برای حضور مشتریان فناوری (صنعت و صنعت) سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت‌های دولتی و ارگان‌های اداری مشتریان) ارائه‌دهنده فناوری) از سراسر کشور، ارزش‌گذاری عناصر اداری و اقتصادی در قضاوت و ارزیابی پروژه‌ها، حضور نمایندگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سازمان‌های حمایتی در جوار نمایشگاه و امکان شناسایی فناوری های پشتیبانی شده از آن سازمان ها، وجود شتاب دهنده ها در حوزه فناوری و امکان ارتباط آنها با فناوران و جذب سرمایه گذاران برای پروژه ها، حضور تشکل های تولیدی و سازمان های مصرف کننده فناوری برای تعریف نیازهای فناورانه خود و ایجاد ارتباط مشترک بین دانشگاه و صنعت، حضور مشاوران کسب و کار علم محور در کنار نمایشگاه و امکان بهره مندی از ایده های آنها تلاش مستمر پس از روزهای برگزاری نمایشگاه برای ارائه پروژه های فناورانه در نمایشگاه به سرمایه گذاران و حضور بخش الزامات فناورانه از این قرار است. . ویژگی های نمایشگاه ربع رشیدی تبریز.

اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره ربا رشیدی

کمک به تجاری سازی فناوری ها، ایجاد بستری برای تکمیل چرخه علم به فناوری و فناوری به کسب و کار، شناسایی و ترویج نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش بنیان، ارتقای توانمندی های پژوهشی و فناوری و ایجاد بستری برای کاربرد آنها. . تعریف نیازهای فناورانه موسسات، تجهیزات و شرکت های تولیدی و خدماتی، ایجاد پیوند بین دانشگاهیان و فناوری ها با بخش های مختلف اقتصاد و مدیریت، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای کسب و کار مناسب با نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری دانش – شرکت های بنیاد، جذب سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت های سرمایه گذاری دانشگاه و افزایش صادرات محصولات و خدمات علمی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه و جشنواره ربع رشیدی است.

کارشناسان زونان در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربّه رشیدی

نوآوری و فناوری کشاورزی و آب، بیوتکنولوژی و صنایع غذایی، نوآوری و فناوری در زمینه های بهداشت، پزشکی، بهداشت، آرایشی و بهداشتی، مهندسی پزشکی، علوم شناختی (نوآوری و فناوری مواد و محصولات پیشرفته مبتنی بر فناوری های شیمیایی، نوآوری و فناوری) ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، نوآوری و فناوری‌های برق، الکترونیک، فوتونیک و مخابرات، نوآوری و فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای کامپیوتری، خدمات تجاری و مشاوره‌ای، الزامات فناوری، صنایع نرم، تولیدکنندگان و پدیدآورندگان هویت، خلاقیت و توسعه دانشجویان و نوآوری و خودرو.فناوری و حمل و نقل زمینی کارشناسان زون یکی از کارشناسان زون در دهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی است.

به گزارش آنا، در قالب حمایت و ظرفیت سازی برای تولید دانش، محصولات بومی و تجاری سازی آنها، دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری بین المللی رباع رشید «Rinotex2022» در 11 حوزه تخصصی و در چهار بخش ایده های فناورانه برگزار شد. نیز برگزار شد. توسعه و تجاری سازی فناوری از فردا تا 15 آبان 1401 فروش محصولات فناورانه و علمی و نیازهای فناوری در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا