چند توصیه برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر

بیماران آلزایمری خاطرات خود را فراموش می کنند و در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

به گزارش شیمیشی از مدیکال اکسپرس، در اینجا اقداماتی که می توانید برای پیشگیری از بیماری آلزایمر انجام دهید، آورده شده است.

در زیر به چند پیشنهاد در این زمینه می پردازیم.

* ورزش

بر اساس گزارش انجمن آلزایمر انگلستان، نتایج 11 مطالعه نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر برای افرادی که به طور منظم ورزش می کنند تا 45 درصد کاهش می یابد. همچنین از نظر علمی ثابت شده است که افراد مسن از ورزش سود می برند زیرا به بهبود حافظه و تفکر آنها کمک می کند.

* سیگار نکش

سیگار حاوی سموم شیمیایی است که می تواند التهاب را در مغز افزایش دهد، باعث لخته شدن خون و سلول های استرس زا شود که همگی با پیشرفت بیماری آلزایمر مرتبط هستند. در واقع، انجمن آلزایمر انگلستان اشاره می کند که یک سری مطالعات سیستماتیک نشان می دهد که سیگار کشیدن ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را 30 تا 50 درصد افزایش دهد.

* رژیم غذایی سالم داشته باشید

خوردن یک رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند به پیشگیری یا کند کردن پیشرفت آلزایمر کمک کند.

* سلامت قلب خود را مدیریت کنید

کارشناسان می گویند عواملی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند، خطر ابتلا به آلزایمر را نیز افزایش می دهند.

* روابط اجتماعی وجود دارد

اجتماعی تر بودن ممکن است به پیشگیری از آلزایمر کمک کند.

در حالی که دلایلی که چرا معاشرت به کاهش خطر آلزایمر کمک می کند هنوز مشخص نیست، انجمن آلزایمر می گوید که تعاملات اجتماعی ممکن است ارتباطات بین سلول های عصبی در مغز را تقویت کند.

* شب خوبی داشته باشی

شواهد رو به رشد نشان می دهد که خواب بهتر می تواند به پیشگیری از آلزایمر کمک کند و با پاکسازی آمیلوئید از مغز مرتبط است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا