چرا خودروساز چینی ضرر کرد؟

شرکت چینی خودروهای برقی نیو از نظر فروش عقب مانده است زیرا چشم انداز درآمدش ضعیف شده است.

نیو گزارش داد که ضرر سه ماهه 4.6 میلیارد یوان (864.5 میلیون دلار سنگاپور) و خودروهای برقی و درآمد حاصل از تحویل را برآورد کرده است، حتی در حالی که شرکت روی اقداماتی برای کاهش هزینه ها و افزایش فروش کار می کند.

این سازنده خودروهای الکتریکی چینی انتظار دارد در سه ماه منتهی به دسامبر درآمدی معادل 16.7 میلیارد یوان (2.3 میلیارد دلار) داشته باشد که کمتر از میانگین تخمینی تحلیلگران از 21.4 میلیارد یوان است. این شرکت جدید در بیانیه ای اعلام کرد که پیش بینی می کند در سه ماهه امسال بین 47 تا 49 هزار دستگاه خودرو بفروشد. تحلیلگران فروش 59426 را پیش بینی کرده بودند.

در حالی که نیو یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های در حال ظهور در بازار خودروهای برقی چین به حساب می‌آید، هنوز به سودی دست پیدا نکرده و از اهداف فروش عقب مانده است. هدف آن ارسال 250000 خودروی الکتریکی در سال جاری بود، اما تا پایان نوامبر به 142.26 دستگاه رسید.

ویلیام لی، مدیر اجرایی، در بیانیه ای گفت: “ما فرصتی را برای بهینه سازی سازمان، کاهش هزینه ها و افزایش کارایی شناسایی کردیم.” ما بر توسعه فناوری‌های اصلی، توسعه محصولات کلیدی و گسترش قابلیت‌های فروش و خدمات تمرکز می‌کنیم. ما به رقابت درازمدت نیو اعتقاد داریم.

این شرکت در ماه نوامبر 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش داد. سهام فهرست شده در نیویورک امسال 25 درصد کاهش یافته است.

به گزارش رویترز، پس از افزایش 1000 درصدی در سال 2020، نیو به 69 درصد در سال 2022 و 35 درصد در سال 2021 کاهش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا