پیش بینی سازمان هواشناسی از میزان بارندگی‌ها طی ماه‌های باقی مانده امیدوارکننده نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی اسلامی تأکید کرد که پیش بینی سازمان هواشناسی برای بارندگی بقیه سال امیدوار کننده نیست و برای ساختن منابع آب ، به ویژه آب آشامیدنی و آب کشاورزی لازم است.

به گزارش شیمیشی، محمد جواد اسکری در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، اظهار کرد: این کمیسیون در جلسه امروز با توجه به اتفاقات رخ داده در حوزه کشاورزی و کاهش میزان نرخ 10 درصد در مجلس میزان بارندگی در کشور، میزبان مسئولان مربوطه در این زمینه بودیم. پیش از این سازمان هواشناسی گزارشی از افزایش میزان بارندگی در فصل پاییز و زمستان امسال ارائه کرده است.

وی همچنین اظهار داشت: براساس این گزارش ها ، کشاورزان باران شروع به کاشت کردند و کشاورزان شروع به سرمایه گذاری کردند ، اما متأسفانه این باران تحقق نیافته است. در جلسه امروز موضوعات مرتبط با بارورسازی ابرها و توسعه فناوری علوم جوی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم داراب به جامعه اسلامی گفت: در قانون بودجه سال 1401 حدود 500 میلیارد تومان برای بارندگی ابرها در نظر گرفته شده بود که متاسفانه تولید چندانی صورت نگرفت. نهادهای مربوطه باید گزارشی در این زمینه ارائه می کردند اما توضیحات آنها قانع کننده نبود. در زمینه بارورسازی ابرها نیز دستگاه ها اقدامات موازی انجام دادند.

وی همچنین تاکید کرد: خلاصه گزارش تجهیزات رایانش ابری به رئیس مجلس ارائه می شود. همچنین تصمیم گرفته شد که این گزارش در هفته های آینده با حضور وزیران انرژی ، جهاد ، کشاورزی و جاده ها و توسعه شهری با مردم مورد بحث قرار گیرد. پیش بینی آژانس هواشناسی در مورد میزان بارندگی در ماههای باقی مانده سال آب امیدوار کننده نبود و مدیریت منابع آب ، به ویژه آب آشامیدنی و کشاورزی لازم است.

وی همچنین گفت: تعیین تکلیف وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای الگوی کشاورزی پیمانی و وزارت نیرو برای انتقال آب دریا به دشت مرکزی ایران در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا