پاکو خمز احساسی است/نظیر تراکتور کسی در ایران بازی نمی‌کند

آفتاب نیوز:

به گزارش رسانه رسمی باشگاه تراکتورسازی، محمدرضا زنوزی امشب چهارشنبه نهم آذرماه در دیدار نزدیک با اعضای تیم تراکتورسازی اعلام کرد: آقای «پاکو خمز» فردی حساس و دارای تعهد و تعصب خاصی است. نسبت به مسئولیت خود . ما در این یک سال توانستیم دل همدیگر را به دست آوریم و حالا او جدا از مشکلات فوتبالی یکی از دوستان صمیمی من است. او تیم را نه به خاطر قرارداد، بلکه به خاطر قلبش هدایت می کند.

وی ادامه داد: برای کادرفنی و آقایان ریکاردو آلوز، گوستاوو واژینین و آلوارو خیمنز کریسمس و سال نو را تبریک می گویم و بابت طرح لیگ ایران از آنها عذرخواهی می کنم. چون این روزها نمی توانستند کنار خانواده باشند. امید است در برنامه فصل آینده فدراسیون فوتبال توجه ویژه ای به مربیان و بازیکنان خارجی شاغل در فوتبال کشورمان داشته باشد تا لیگ مسابقات در آستانه سال جدید تعطیل شود.

مالک باشگاه تراکتورسازی به نتایج هفته های گذشته این تیم اشاره کرد و گفت: از همه اعضای تیم بابت زحمات و نتایج عالی هفته های گذشته تشکر می کنم. در بازی با پیکان ما 10 بازیکن داشتیم و حریف 12 نفره! من هرگز چنین قضاوت یک طرفه ای ندیده بودم. بعد از گل دوم ما، داور متوجه شد که کار تمام شده و دستانش بسته است. از دوست عزیزم آقایان تاج و ممبینی تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند. آقای افشاریان چرا دو روز قبل از بازی داور را عوض کردید؟ امیدوارم عزیزان روی تعیین داور بازی های تراکتورسازی تمرکز بیشتری داشته باشند و از داوری تهران و اصفهان استفاده نکنند چرا که تیم های این شهرها رقیب مستقیم ما محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان تراکتورسازی مقابل پیکان کار بزرگی انجام دادند، گفت: از شوکا خلیل زاده و ریکاردو آلوز به عنوان دو کاپیتان تیم و همچنین سایر اعضای تیم به خاطر زحماتشان در دیدار اخیر تشکر می کنم. تراکتور شایسته امتیاز بالایی است. تیم پاکو خمز نوعی فوتبال مالکیتی بازی می کند که در فوتبال ایران ندیده ایم. حتی در دیدارهایی که گل خوردیم هم از نظر آمار مالکیت و موقعیت های گلزنی بهتر از تیم برنده بودیم.

زنوزی بر توجه ویژه خمز به بازیکنان جوان تاکید کرد و گفت: اکثر بازی های تیم های پایه باشگاه را از نزدیک تماشا می کند و اخیرا بازیکنانی را به تیم بزرگسالان اضافه کرده است که برای من بسیار ارزشمند و مهم است. خوشحالم که بازیکن جوانی مثل سید کریم آذر پیشرفت خوبی داشته و معتقدم سایر بازیکنان جوان هم می توانند پیشرفت کنند. شاید بازیکنان تیم اول بتوانند در سال های آینده تیم ملی را بر تن کنند.

وی به 25 سال باشگاه داری خود اشاره کرد و گفت: فلسفه تراکتورسازی با همه تیم ها متفاوت است و یکی از سه باشگاه بزرگ ایران است هرچند شرایط تراکتور با آن دو تیم متفاوت است. چون هواداران متعصبی داریم که در هوای سرد و گرم از تیم ما حمایت می کنند. امیدوارم با حمایت هواداران تراکتورسازی نتایج خوبی کسب کنیم و افتخارات بزرگی کسب کنیم.

زنوزی ادامه داد: گاهی چند نفر چند کار را علیه تیم انجام می دهند و منتظر می مانند تا تیم نتیجه نگیرد و شروع به حمله کنند. بهتر است رفتار خود را تغییر دهند و به جمع هواداران متعصب برگردند و در هر شرایطی از تیم حمایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک سال تیم متوسطی را به دلیل بدهی باشگاه به مسابقات اعزام کردیم. اما بلافاصله پس از پرداخت تمام بدهی ها، تیم خوبی را آماده کردیم. سال گذشته آقای بردیف را آوردیم که به دلیل مشکلاتی که در روسیه داشت ما را ترک کرد. سپس آقای خمز با سابقه مربیگری در سطح اول جهان مسئولیت تراکتورسازی را برعهده گرفت و اکنون تیم بسیار خوبی داریم. من معتقدم با اضافه کردن چند بازیکن خوب در نیم فصل، در نهایت دو بازیکن دیگر را برای سال جدید اضافه خواهیم کرد و نیازی به تغییرات زیادی نیست.

دکمه بازگشت به بالا