وزیر نیرو: جلوی اجرای طرح‌های اشتباه در حوزه آب در کشور را می‌گیریم

شیمیشی/ چهارمهال و شادی وزیر نیرو با اشاره به اینکه راه را برای اجرای طرح های اشتباه در حوزه آب در کشور هموار خواهیم کرد، گفت: اما از پروژه های مفید در این زمینه حمایت می کنیم اما متاسفانه برخی از پروژه ها به درستی مورد بررسی قرار نگرفته است. حساب‌هایی قبلاً ساخته شده است، اکنون مؤثر نیستند.»

علی اکبر محرابیان 22 آبان در جمع کشاورزان چهارمهال و بکسیاری با تاکید بر اینکه اساس وزارت نیرو اجرای حق و عدالت در حوزه آب است، گفت: ما پایبند عدالت هستیم و قدم کوتاهی بر نمی داریم. در انتخاب معاون جدید ضوابطی از جمله اجرای عدالت، قانونی بودن، شفافیت و اجرای قانون در نظر گرفته شد.

وزیر نیرو افزود: آخرت را به هیچکس در دنیا نمی فروشیم، با تمام وجود برای احقاق حق مردم و اجرای عدالت جنگیده ایم، بسیاری از مظلوم رای نمی آورند.

وی بر ضرورت تمرکز بر توسعه پایدار تاکید کرد و گفت: اکنون با توجه به بحران قیمت نفت، اهمیت آن بیشتر شده است. ، چندین نسل را از حقوق خود محروم می کند.

محرابیان با اشاره به اینکه از زمان تصدی این وزارتخانه برنامه ریزی را تشخیص داده و در دستور کار قرار داده ام، گفت: امیدواریم با سفر به استان ها و بازدید از حوزه ها بتوانیم تصمیماتی اتخاذ کنیم که حقوق از دست رفته را احیا کنیم. “

وزیر نیرو گفت: مشکلات فعلی حوزه آب ناشی از بی برنامگی است، باید روند فعلی تغییر کند و کار به جاده اصلی بازگردد.

وی با اشاره به اینکه در چند دهه گذشته درآمد سرانه سالانه 6500 مترمکعب بوده است، افزود: اکنون با توجه به کاهش بارندگی، رشد جمعیت و افزایش سرمایه این رقم به 1200 مترمکعب در سال کاهش یافته است و صنعت نیز ناکافی است، امروزه شاهد ویلاسازی در روستاها و افزایش آب شرب هستیم.

محرابیان با تاکید بر اینکه راه را برای اجرای پروژه های معیوب آب در کشور هموار خواهیم کرد، اما: از پروژه های مفید در این حوزه حمایت می کنیم، متاسفانه برخی از پروژه ها به خوبی مورد بررسی قرار نگرفته و حساب های قبلی هم اکنون موثر نیست، چرا که برخی از آنها وجود دارد. رودخانه ها کاهش یافته و شاهد ارسال های جدید هستیم، برخی از طرح ها را می توان با هزینه و زمان کم با تحقیق اجرا کرد.

وزیر نیرو ادامه داد: برای شهرها و روستاهایی که بیش از 20 خانه مشکل آب شرب دارند آب شرب در نظر گرفته شده است و حدود یک ماه است که طرح جهاد راه اندازی شده است که امیدواریم مشکل آب برطرف شود. تا پایان، دولت را خاتمه دهید.» باید به آب شرب این شهرها و روستاها رسیدگی شود.

وی در مورد پروژه های انتقال آب از چرمحال و بکستیار و آبرسانی بن بروجن گفت: این پروژه ها بررسی می شود و در مورد آنها تصمیم می گیریم. پروژه برای وزارت نیرو، حضور میدانی در استان ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا