واکنش وزیر دفاع به ترور العاروری

واکنش وزیر دفاع به کشته شدن العاروری

وزیر دفاع امروز در حاشیه جلسه شورای دولت گفت: دشمنی آمریکا بی پایان است و این دشمنی به ضرر خودشان است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست و دنیا خبرگزاری علم و فناوری از آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع اعضای هیئت دولت گفت: روزنامه نگاران درباره واکنش به تروریسم 2014: دفتر سیاسی حماس نیز اعلام کرد که دشمنی آمریکا بی پایان است و این دشمنی به ضرر خود آنهاست.

وی همچنین گفت: آمریکا موازنه منطقه ای را از بین برده است و نتایج آن بر آنها تأثیر می گذارد.

وزیر دفاع تصریح کرد: قطعا با چنین اقداماتی در منطقه شاهد همبستگی در برابر سیاست های آمریکا خواهیم بود. در عین حال چنین اشتباهات راهبردی منطقه را متشنج می کند و دود آن به چشم آنها می رود.

آشتیانی بیان کرد: یکی از سیاست های ما حمایت از کشورهای مستقل، جبهه مقاومت و کشورهایی است که برای مقابله و مقابله با نظام سلطه تلاش می کنند. ما از هر لحاظ از این کشورها حمایت می کنیم.

وی یادآور شد: در مورد سلاح نیز همین گونه است. امروز جمهوری اسلامی در این زمینه در اوج قدرت است. ما دستاوردهای زیادی در زمینه های مختلف نظامی داشته ایم و قطعاً از کشورهایی حمایت می کنیم که می خواهند در مسیر استقلال و آزادی خود قدم بردارند و می خواهند امنیت خود را حفظ کنند. در این مسائل باید قوانین و قوانین بین المللی را رعایت کنیم.

وزیر دفاع به حضور ناوشکن البرز در دریای سرخ اشاره و تاکید کرد: حضور ما در همه آب ها وجود امنیت است و محدودیتی برای خود نمی گذاریم به ویژه در این منطقه که منطقه حساسی است. ، تحولات را به طور کامل دنبال می کنیم.

آشتیانی در پاسخ به سوالی درباره حمایت ایران از انصارالله یمن گفت: یمن قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است و ما در همه زمینه ها از آنها حمایت می کنیم اما آنها مستقل هستند و خودشان تصمیم می گیرند. یمن کشوری پیشرو است که علیه نظام سلطه گام برمی دارد و هر کشوری که در این مسیر باشد قطعاً از منطقه و سایر کشورها حمایت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور ناوشکن البرز باعث کاهش تنش در آمریکا می شود یا خیر، گفت: اینها سوالات کوچکی است اما اساساً هر جا که نیاز باشد آماده خواهیم بود.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به ادعای آمریکایی ها مبنی بر نقش ایران در حمله به نفتکش شیمیایی در اقیانوس هند گفت: اینها پیش بینی است. تمام مواردی که در این زمینه مطرح می شود، پیش بینی های آمریکاست که با توجه به اشتباهات راهبردی خود در منطقه انجام داده اند که تمام مغز مردم کشورهای جهان برای محکومیت این اقدامات بیان کرده است. برای رهایی از این وضعیت، مردم می توانند جنایات مختلفی را علیه کشورها انجام دهند، اما خیلی ها این را می گویند، اما مبنایی برای آن وجود ندارد.

دکمه بازگشت به بالا