اقتصادی

فرهنگی: از رئیس جمهور برای حضور در جلسه بررسی کلیات بودجه دعوت می شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون مشترک پیش نویس بودجه را انضباط داده است ، گفت رئیس از رئیس برای شرکت در جلسه برای ارزیابی کلیات پیش نویس بودجه 1400 دعوت می شود ، اما ما نمی دانیم شرکت کنید یا نکنید

به گزارش شیمیشی ، محمدحسین فرهنگی در یك نشست خبری روز یكشنبه با گرامیداشت ایام دهه فجر ، جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس را تشریح كرد: “امروز در یك جلسه غیرعلنی حدود دو ساعت بودجه داریم. گفت كه در جلسات رسمي بايد مقررات رعايت شود و براي همه نمايندگان امكان صحبت مطابق با آيين نامه در جلسات رسمي وجود ندارد.

وی افزود: در این جلسه رئیس اتحادیه دو تغییر ایجاد كرد ، یعنی ابتدا و انتهای جلسه و نایب رئیس اتحادیه در ابتدای جلسه توضیح داد ، 10 نماینده نیز نظرات خود را بیان كردند ، از جمله شفافیت بودجه و تمرکز بر روی پروژه ها. “این ساختمان از نظر محرومیت ، تفویض مقامات در استان ها ، کاهش تمرکز ، انضباط بودجه ، به ویژه در بودجه های شرکت های ساختمانی تعریف شده است.

وی افزود: مخالفان معتقدند وقتی دولت با مجلس همکاری نمی کند ، دلیل تصویب بودجه توسط مجلس چیست و دولت این نوع بودجه را قبول نمی کند. مخالفان جزئیات بودجه را ذکر کردند.

در پایان سخنگوی ریاست جمهوری گفت: “در این جلسه رأی داده نشد و جلسه بدون تصمیم به پایان رسید. جلسه به بیان نظرات و نظرات نمایندگان محدود شد.

فرهنگی در پاسخ به این سال که آیا لایحه بودجه را تصویب می کنید یا خیر ، گفت: در این جلسه رأی داده نشد و نمایندگان نظرات خود را بیان کردند. مخالفان معتقدند که پیشنهاد دولت به معنی بودجه نیست ، از جمله 60 درصد در قانون اساسی فعلی و 40 درصد در بودجه توسعه. البته کمیسیون مشترک سعی کرده است به بودجه نظم و انضباطی بدهد که در صورت تصویب عمومی ، غالب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مجلس بودجه عمومی را در روز سه شنبه در نظر خواهد گرفت ، گفت: ابتدا مخالفت ها و موارد مثبت صحبت خواهند کرد و سپس این نماینده دولت خواهد بود که بگوید نخست وزیر به مجلس می آید یا خیر. آقای نوبخت توضیح می دهد. در هر صورت انتظار می رود که وظایف ژنرال ها در روز سه شنبه اعلام شود ، در صورت تصویب ژنرال مجمع ، بلافاصله جزئیات آن نوشته خواهد شد.

وی در مورد تاریخ جلسات مجلس برای ارزیابی بودجه گفت: مجلس هر روز به غیر از روزهای تعطیل برای ارزیابی بودجه جلسات عمومی را تشکیل می دهد ، هنوز تصمیمی در روز پنجشنبه گرفته نشده است زیرا دفاتر تهران پنجشنبه تعطیل است ” گاهی اوقات ایجاد نشده است. با این حال ، امروز در هیئت مدیره در مورد جلسات روز پنجشنبه بحث و تصمیم گیری می شود.

وی در پاسخ به این سال که آیا از نخست وزیر برای شرکت در جلسه بررسی بودجه دعوت شده است یا خیر ، گفت: ما از طرف رئیس جمهور دعوت شده ایم اما نمی دانیم وی شرکت خواهد کرد یا خیر.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا