هنرمندان سیاه پوست می‌گویند که هوش مصنوعی نسبت به آنها سوگیری دارد

هنرمندان سیاه پوست می گویند هوش مصنوعی علیه آنها تعصب دارد، در این سیستم ها نادرستی وجود دارد، بنابراین دستگاه به طور خودکار آنها را پیاده سازی می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هنرمند استفانی دینکینز از دیرباز یکی از پیشگامان تلفیق هنر و فناوری در فعالیت های هنری خود به شمار می رود. در ماه مه، موزه گوگنهایم 100000 دلار به خاطر نوآوری‌های بی‌سابقه‌اش، از جمله یک سری مصاحبه‌های مداوم با Bina48، یک ربات انسان‌نما به او جایزه داد.

در هفت سال گذشته، او از هوش مصنوعی برای گرفتن پرتره‌های واقعی از زنان سیاه‌پوست در حال گریه یا خنده استفاده کرده است. نتایج اولیه فاجعه بار بود. الگوریتم او یک تصویر انسانی صورتی با شنل سیاه ایجاد کرد.

او به نیویورک تایمز گفت: «انتظار چیزی بیشتر شبیه زنان سیاه پوست را داشتم. و حتی با وجود اینکه فناوری هوش مصنوعی از اولین آزمایش‌های خود راه طولانی را طی کرده است، دینکینز هنوز نتوانسته به نتیجه‌ای که می‌خواست برسد.

او می گوید: من از هر کلمه ای برای ایجاد تصویری که می خواستم استفاده کردم، کلماتی مانند زن آفریقایی-آمریکایی، زن سیاه پوست… دوباره دستگاه مخلوطی از اجزای پیچیده صورت و بافت موی رایج را به من داد و نتوانست تصویری ایجاد کند. من واضح هستم

پیشرفت به ما اجازه نمی دهد که برخی سوالات عمیق در مورد تبعیض بپرسیم. این هنرمند که خود سیاه‌پوست است می‌گوید: فشارها عمیقاً در این سیستم‌ها نهفته است، بنابراین دستگاه به طور خودکار از آنها استفاده می‌کند. اگر من در سیستمی کار کنم که از اکوسیستم‌های الگوریتمی استفاده می‌کند، می‌خواهم آن سیستم سیاه‌پوستان را با جزئیات بیشتری بشناسد تا ما احساس حمایت بیشتری کنیم.

می گوید: مشکی برای نادیده گرفتن به کار می رود و وقتی دیده می شویم سوء تعبیر می کنیم. به نظر می رسد برای تغییر این فناوری، تاریخچه باید پاک شود تا کاربرد استفاده شده در این فناوری کاهش یابد. اما آیا تاریخ را می توان پاک کرد؟ من فکر می کنم این حذف می تواند به اندازه هر سوگیری خطرناک باشد، زیرا فراموش می کنیم که چگونه به اینجا رسیده ایم.

دکمه بازگشت به بالا