هزینه بهترین روش درمان کیست مویی چقدر است؟

هزینه جراحی کیست مو

باید برای شما اتفاق بیفتد که موها در قسمت های مختلف بدن شما زیر پوست بمانند و باعث ایجاد جوش و عفونت بثورات شوند که معمولاً بعد از مدتی از بین می روند و مشکلی ایجاد نمی کنند.

این مورد در مورد کیست موی مقعد یا سینوس های پیلونیدال صادق نیست. کیست مو یک بیماری است که در آن استخوان دم درست بالای خط ران رشد می کند.

بازگشت مو به داخل پوست در این ناحیه باعث ایجاد سوراخ یا سوراخی در زیر پوست می شود که مملو از عفونت ، مو و بقایا است و در نهایت باعث ایجاد آبسه می شود.

با پیشرفت عفونت ، این کانال ها راه را برای پوست مقعد باز می کنند و شما سوراخ هایی در پوست مقعد مشاهده می کنید که در آن منبع و عفونت ظاهر می شود.

برای درمان این بیماری ، عفونت و زائده هایی که در زیر پوست ایجاد شده اند باید کاملاً برداشته و درمان شوند. نوجوانان و افرادی که موهایشان نازک است بیشتر در معرض کیست مو هستند ، اما علت واقعی این عارضه هنوز مشخص نیست.

چرا بیماران به موقع نمی آیند؟

یکی از دلایلی که عفونت پیشرفت می کند و روند درمان مشکل می شود ، عدم مراجعه به موقع برای درمان کیست مو است. بیماران به دلایل مختلف از جمله ناآگاهی از بیماری ، ترس از جراحی ، هزینه عمل کیست مو و … مراجعه به پزشک را به تأخیر می اندازند.

بسیاری از بیماران همچنین سعی می کنند خود را درمان کرده و با استفاده از آنتی بیوتیک ها یا داروهای خانگی که معمولاً بی اثر هستند ، کیست پیلونیدال را از بین ببرند. این دستورالعمل ها فقط می توانند به شما کمک کنند تا علائم بیماری را به طور موقت کاهش دهید و برای درمان قطعی ، باید جراحی لیزر موهای زائد و کیست را انتخاب کنید.

تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی جامع این بیماری و گزینه های درمانی آن بپردازیم:

علائم کیست مو چیست؟

شدت علائم کیست مو بسته به حاد یا مزمن بودن وضعیت می تواند متفاوت باشد. اما شایع ترین علائم این بیماری عبارتند از:

  • ایجاد توده ای در بالای مقعد که نسبت به تماس حساس است
  • تورم و قرمزی این ناحیه
  • درد و التهاب
  • اگزوز و چرک
  • آگیر

چگونه می دانیم که این عارضه را داریم؟

کیست مو در مراحل اولیه و قبل از ایجاد عفونت ممکن است بدون علامت باشد یا بیمار فقط یک یا دو مورد از علائم فوق را تجربه کند.

بنابراین اگر به مدت طولانی می نشینید ، موهای شما خیلی بلند است ، لباس های تنگ و … بپوشید ، در صورت مشاهده هر یک از علائم فوق ، به دنبال متخصص باشید و فولیکول های مو را بررسی کنید.

هزینه بهترین درمان کیست مو چقدر است؟

به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

انتخاب یک پزشک ماهر که تجربه کافی در درمان این عارضه را دارد ، بخش مهمی از درمان است. بنابراین ، قبل از انتخاب پزشک ، حتما سوابق درمانهای موفق وی را بررسی کنید. یافتن یک پزشک عمومی متخصص در این زمینه انتخاب خوبی است.

برای کمک به شما در یافتن بهترین متخصص رفع موهای زائد در تهران ، ما کلینیک پایتخت را ارائه می دهیم که طبق نظرسنجی ها توانسته 90 درصد از مشتریان خود را راضی کند.

پس از بررسی ناحیه بیماری ، پزشک در صورت لزوم یک سری آزمایش ها را تجویز می کند و بهترین درمان را برای بیماری توصیه می کند.

این وضعیت را معمولاً با معاینه بالینی می توان تشخیص داد ، اما گاهی آزمایش هایی مانند سونوگرافی یا معاینه برای تشخیص قطعی و دیدن مسیر سینوس ، که توسط پزشک تجویز شده است ، مورد نیاز است.

جراحی کیست مو

جراحی کیست مو با باز و بسته شدن به دو صورت و تحت بیهوشی انجام می شود. اگر پزشک جراحی را توصیه کند ، بیمار معمولاً باید یک روز قبل به بیمارستان مراجعه کند.

در جراحی باز ، پزشک از چاقوی جراحی برای ایجاد زخم در سینوس و برداشتن عفونت استفاده می کند. هرچه عفونت پیشرفته تر باشد ، بیشتر اتفاق می افتد ، زخم بزرگتر می شود.

emelî

پس از برداشتن کامل فولیکول مو ، زخم بدون برش باز می ماند و با پارچه پر می شود. دوره نقاهت پس از این جراحی حدود 2 ماه است و تغییرات پانسمان و درمان زخم ناشی از جراحی باید در این مدت انجام شود.

عموما پزشکانی که تخصص کافی در مورد کیست موهای بسته یا جراحی لیزر برای این عارضه ندارند از روش باز استفاده می کنند. در جراحی بسته ، پس از برداشتن کامل سینوس ، زخم محکم بسته می شود ، از این رو به آن جراحی کیست مو بسته می گویند.

مراقبت های بعد از عمل

هر دوی این روش ها نیاز به مراقبت و لباس بعد از عمل دارند:

  • ریزش مویی که در چند روز اول توسط بیمار انجام نمی شود و باید برای انجام آن به پزشک یا شخص دیگری مراجعه کنید
  • طبق دستور پزشک از آنتی بیوتیک ها و مسکن ها برای جلوگیری از عفونت و درد استفاده کنید.
  • از انجام هر کاری که به محل کار فشار وارد می کند خودداری کنید
  • برای نشستن از توالت و بالش دونات استفاده کنید
  • شستشوی زخم و تغییر موقتی لباس
  • از شوینده های معطر استفاده نکنید

درمان کیست مو با لیزر

جراحی کیست موی لیزری که به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می شود ، به عنوان درمان تعیین کننده این عارضه شناخته می شود.

در روش لیزر ، با تاباندن یک پرتو لیزر به سینوس ، زخم کوچکتری ایجاد می شود و عفونت ها و محصولات باقی مانده برداشته می شود و نیازی به بستری شدن و دوره بهبودی طولانی مدت نیست.

به طور کلی روش لیزر مزایای زیادی نسبت به جراحی کیست مو دارد و به همین دلیل اغلب جای جراحی را می گیرد. مزایای زیر در دسترس است:

مزایای

  • این عمل بدون نیاز به بیهوشی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود
  • نیازی به گذراندن مدت زمان طولانی برای بهبودی نیست و بیمار می تواند روز بعد از عمل به فعالیت های روزمره خود بازگردد.
  • درد و خونریزی بسیار نادر است
  • احتمال عود بیماری بسیار کم است
  • لیزر عوارض جانبی ندارد
  • نیازی به کوتاه شدن ندارد

هزینه جراحی کیست مو و لیزر

برای تعیین هزینه واقعی درمان کیست مو ، لازم است وضعیت کیست مو و همچنین شدت عفونت بررسی شود. بنابراین ، بدون معاینه ، هزینه واقعی به بیمار گزارش نمی شود.

بسیاری از بیماران تصور می کنند که هزینه لیزر لیزر موهای زائد بسیار بیشتر از هزینه جراحی است ، وقتی هزینه های جراحی مانند بستری شدن ، دوره بهبودی طولانی مدت و مراقبت های بعد از عمل را در نظر بگیریم ، متوجه می شویم که اینطور نیست.

تنها تفاوت بین لیزر و جراحی این است که تامین اجتماعی هزینه عمل جراحی کیست مو (در بیمارستان دولتی) را پرداخت می کند ، اما هزینه جراحی بواسیر با لیزر فقط توسط برخی بیمه های اضافی تامین می شود.

* گزارش تبلیغات

دکمه بازگشت به بالا