نویدِ روزهای روشن برای بسکتبال بانوان

شیمیشی/اصفهان رئیس تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن معتقد است با حمایت از ورزش در مقطع ابتدایی نتایج خوبی حاصل می شود. البته اگر در سطوح بالاتر تیم نداشته باشیم، قطعاً پایه های پایه انگیزه ای برای کار نخواهند داشت که موانعی مانند کمبود اسپانسر را نیز به دنبال دارد.

وضعیت بسکتبال به ویژه در بخش بانوان در چند سال گذشته بهتر شده است که نشان از دیده شدن بازی ها و افزایش کیفیت بازی ها و پوشش رسانه ای دارد. همچنین در فصل جاری تیم بسکتبال بانوان ذوب آهن با حضور بازیکنان جوان و با تجربه به میدان آمده است.

بنابراین، شیمیشی با مربی تیم بسکتبال ذوب آهن فرحناز شمس وی گفتگویی داشت که در ادامه می خوانید:

کیفیت و سطح بازی های این مسابقات را چگونه ارزیابی می کنید؟

تعداد تیم های رقیب در لیگ امسال نسبت به سال های گذشته بیشتر است، اما به دلیل تغییر روش قرعه کشی، تعادل تیم های رقیب با قرار گرفتن در جدول به هم خورده است، اما زمانی که این تیم ها مقابل هم قرار می گیرند. ضمن اینکه بازی ها جذاب تر است و امیدواریم تیم ذوب آهن نتایج خوبی بگیرد.

شرایط و نتایج تیم تاکنون چگونه بوده است؟

چون در گروهی هستیم که مدعیان کمی برای قهرمانی وجود دارد اما همه تیم های لیگ برتر را آماده می بینیم و سطح و شرایط بازی ها به گونه ای است که تیم ها با بیشترین قدرت به میدان می آیند و ما هم سعی کنید بهترین عملکرد را به آنها ارائه دهید. نتایجی که باشگاه تاکنون کسب کرده بسته به سطح رقابت تیم های حریف خوب بوده است زیرا نمی توان مقابل همه تیم ها یکسان بازی کرد. در کل با توجه به این موارد به نتایج خوبی رسیدیم. امیدواریم بتوانیم در مراحل بعدی مطابق سطح تیم مقابل بازی کنیم.

هدف تیم امسال و اساس ترکیب تیم چه بود؟

هدف باشگاه از ابتدا کسب عنوان قهرمانی بود و همه برنامه ها بر همین اساس تنظیم شد. ما تاکنون طبق برنامه خود عمل کرده ایم و امیدواریم برای رسیدن به هدف اصلی طبق برنامه عمل کنیم. رده بندی بازیکنان هم بر این اساس است که اگر طبق برنامه پیش برویم به اذن خدا به هدف نهایی خود می رسیم.

شرایط ورزش بانوان به خصوص بسکتبال را چگونه می بینید؟

در سال های گذشته در زمینه بسکتبال، سطح و کیفیت بازی ها، نمایندگی بازیکنان در عرصه رسانه پیشرفت زیادی داشته ایم که باعث شناخت بازیکنان و فعالان این رشته شده است. تعداد لژیونرها افزایش می یابد که نشان دهنده ظاهر بازی ها است. این موارد نویدبخش بهبود وضعیت بسکتبال بانوان در آینده است.

موانع و چالش های فعالان این عرصه چیست؟

با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، برخی کمبود اسپانسر و نبود اسپانسر مالی باعث شده که بازیکنان به چند تیم با قدرت مالی بالاتر تقسیم شوند و سایر بازیکنان مجبور به رفتن به شهرهای دیگر شوند زیرا آن شهرها تیم ندارند. و نه اسپانسر مالی است، بازی که این وضعیت یک بازیکن دختر را سخت می کند، زیرا مثلاً از درس خواندن دوری می کند. اگر در هر شهر یا شهرهایی که نامی در بسکتبال دارند، حامی مالی داشته باشیم، قطعاً بسکتبال پیشرفت بهتری پیدا می کند و باعث جذابیت ورزش در آن شهر می شود و رده های پایین تر بیشتر به سمت بسکتبال تشویق می شوند که رشد را افزایش می دهد. بسکتبال نتیجه خواهد داد. اگر تیمی در سطوح بالاتر نداشته باشیم، قطعا رده های پایه انگیزه ای برای کار ندارند. همه اینها به موانع یعنی کمبود اسپانسر برمی گردد که اگر تعدادشان زیاد شود قطعا شرایط ورزش بانوان بهتر می شود.

اخرین حرف؟

از باشگاه ذوب آهن ممنونم چون در این سال ها که در رده های مختلف با آن کار می کنم واقعاً از دسته اصلی حمایت کرد تا به این مرحله رسید. در نتیجه حمایت های مستمر از این ورزش نتایج خوبی حاصل شد. او امسال نه تنها در لیگ اصلی حضور دارد بلکه در یکی از رده های جوانان لیگ کشور قرار دارد که نویدهای خوبی را برای بسکتبال استان و باشگاه ذوب آهن می دهد. اگر باشگاه قدرتمندی مثل ذوب آهن این حمایت را داشته باشد مطمئنا خاطره خوبی در ذهن بسکتبالیست های بانوان استان و حتی کشور خواهد ماند چرا که امسال شاهد حضور بازیکنان غیر بومی در لیگ برتر هستیم. . لیگ هم از شرایط باشگاه راضی است. امیدوارم هر سال بتوانیم باشگاه ذوب آهن را در لیگ برتر بسکتبال داشته باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا