نوکیا و اوپو به سازش رسیدند

اوپو با نوکیا یک قرارداد مجوز متقابل منعقد کرده است که به اختلاف چند ساله آنها پایان داده و به سازنده چینی گوشی های هوشمند اجازه می دهد تا گوشی های خود را آزادانه در بازارهای اروپایی از جمله آلمان بفروشد.

به گزارش شیمیشی، این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با مجوز نسل پنجم فناوری (5G) و سایر فناوری‌های بی‌سیم موافقت کرده‌اند و به یک سری پرونده‌های قضایی در دنیا پایان داده‌اند. این بدان معناست که اوپو می تواند فروش تمام مدل های گوشی خود را در آلمان از سر بگیرد. این شرکت در سال 2022 توسط آلمان به دلیل نقض کپی رایت نوکیا جریمه شد.

این قرارداد شامل حقوق انحصاری استانداردهای کلیدی در فناوری 5G و سایر فناوری‌های ارتباطات سلولی است و به نوکیا کمک می‌کند تا از طریق مجوز حقوق انحصاری خود درآمد کسب کند. این شرکت فنلاندی اواخر سال گذشته هشدار داد که چشم انداز رشد آن محقق نخواهد شد زیرا قراردادهای مجوزی که پیش بینی کرده بود در سال 2023 منقضی می شود در سال جدید کنار گذاشته شد.

جنی لوکاندر، مدیر ارشد فناوری نوکیا، در بیانیه‌ای گفت: قرارداد جدید، همراه با سایر معاملات مهم گوشی‌های هوشمند که در سال گذشته امضا شده‌اند، ثبات مالی بلندمدتی را برای کسب و کار صدور مجوز نوکیا فراهم می‌کند.

حتی پس از فروپاشی امپراتوری گوشی‌های هوشمند، نوکیا یکی از بزرگترین شرکت‌های فنلاند باقی مانده است. این شرکت تامین کننده اصلی تجهیزات و فناوری بی سیم برای اپراتورهای شبکه تلفن همراه است و با هواوی چین برای قراردادهای آنتن دهی موبایل 5G در سراسر جهان رقابت می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار موسسه تحقیقاتی IDC نشان می دهد که OPPO در سال گذشته بیش از 100 میلیون گوشی هوشمند فروخت و چهارمین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا