نوسازی ۱۷۷ هزار خانه فرسوده در دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت بازآفرینی در طول 2 سال دولت سیزدهم 177 هزار واحد از نهضت ملی خانه ها را به مرحله نوسازی رسانده که بیش از 54 هزار واحد آن افتتاح شده است.

محمد عینی در گفت وگو با خبرنگار شیمیشی، اظهار کرد: تاکنون 9 مرحله از افتتاح برنامه نوسازی منازل ساختمان های تخریب شده در دوره دولت سیزدهم و مرحله نهم در سفر اخیر رئیس جمهور به اتمام رسیده است. استان گلستان انجام شد با استفاده از 1720 واحد در این تعداد در 2 سال گذشته در مجموع 54 هزار و 340 واحد افتتاح شده است.

وی یادآور شد: فاز اول افتتاح واحدهای مسکونی پروژه های نوسازی شهری در دهم فجر سال 1400 با تعداد 12 هزار و 320 واحد به پایان رسید. در گام دوم 13 هزار واحد در هفته دولت 1401 اجرا شد. در مرحله سوم، 5008 واحد به مناسبت آزادسازی خورماتو در 5 ژوئن 1402 افتتاح شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برنامه چهارم مربوط به هفته دولت 1402 بود که در مجموع 19 هزار و 280 واحد مسکونی در ساختمان های تخریب شده به بهره برداری رسید. در پنجمین گام از سفر به استان فارس 665 واحد با حضور ویدئو کنفرانس رئیس جمهور افتتاح شد.

آیینی همچنین با اشاره به اینکه در فاز ششم 600 واحد در تور استان کردستان مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: هفتمین برنامه افتتاح استان چهارمحال و بختیار با 108 واحد متصل شد. در گام هشتم 1600 واحد در استان البرز اجرا شد.

وی آشکار کرد: در مرحله نهم در سفر اخیر رئیس جمهور به استان گلستان یک هزار و 720 واحد پوشاک افتتاح شد و به این ترتیب تعداد افتتاحیه ها در دولت سیزدهم به 54 هزار و 340 واحد رسید.

در دولت سیزدهم 177 هزار خانه تخریب شده نوسازی شد

مدیر شرکت بازآفرینی شهر ایران گفت: در دولت سیزدهم تا امروز نوسازی 177 هزار واحد از ساختمان های تخریب شده در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است. در سال 2018 و 2019، 20 هزار و 981 واحد آغاز و تکمیل آن برای دولت فعلی مکلف شد. بنابراین در دولت سیزدهم در مجموع 197 هزار و 600 واحد در پارچه های بی کیفیت قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی محور دیگر کار شرکت بازآفرینی را مربوط به ارائه ساختمان اصلی و خدمات هفتگانه عنوان کرد و گفت: با همکاری دستگاه های عضو مرکز ملی نوسازی شهری، در حال انجام است. یک ساختمان اصلی خدمات زیربنایی و بهسازی جاده ها در چارچوبی ناکارآمد اجرا می شود. به عنوان مثال در دو سال گذشته بیش از 45 طرح خدماتی در استان گلستان اجرا شده است. در این استان 4 هزار و 700 تن قیر رایگان در اختیار شهرداری ها قرار داده ایم و تقریباً 70 کیلومتر از جاده های استان گلستان را آسفالت کرده ایم.

عیانی با اشاره به اینکه بسته تشویقی 19 ماده ای می تواند باعث ایجاد هماهنگی بین مردم، دولت و شهرداری در زمینه بازسازی شود، گفت: از مالکان بافت های فرسوده و لرزان دعوت می کنیم از این فرصت برای نوسازی منازل خود استفاده کنند.

وی درباره نحوه دریافت تسهیلات مقاوم سازی گفت: ساکنان ساختمان های تخریب شده می توانند از طریق سایت facility.udrc.ir یا از طریق سامانه پیامکی 30008612 و در سطح استان با مراجعه به راه و جاده با سایت تاسیسات شرکت بازآفرینی شهری تماس بگیرند. و ادارات دفاعی به ایران. شهرداری استان، شهر یا شهرداری برای بهره مندی از این بسته های تشویقی و حمایتی برای مناطق مصوب بازآفرینی شهری باید اطلاعات کاملی از واقعیت ساختمان های مسکونی خود در مناطق مورد نظر دریافت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا