بین الملل

گاف جدید بایدن باز هم سوژه شد!

به گزارش شیمیشی، یک روز پس از آنکه مقامات وزارت بهداشت غزه نیروهای صهیونیستی را به خاطر کشتن بیش از ۱۰۰ نفر که در تلاش برای رسیدن به یک کاروان امدادی بودند، محکوم کرد، رئیس‌جمهور آمریکا از یک ابتکار بشردوستانه جدید رونمایی کرد اما ظاهرا چندین بار غزه را با اوکراین اشتباه گرفته و نام این کشور اروپایی جنگ‌زده را دائما تکرار کرده است.

به گزارش شیمیشی جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی وارد صد و چهل و هشتمین روز خود می‌شود که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تعداد شهدا از ابتدای جنگ تا امروز جمعه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشته و نیروهای مقاومت در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها ضربات سهمگینی بر اشغالگران وارد می‌کنند.

طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور آمریکا گفت: در روزهای آتی، ما با دوستان خود در اردن و سایرین در تامین مواد غذایی و آذوقه اضافی به «اوکراین» می‌پیوندیم و به دنبال باز کردن راه‌های دیگر به «اوکراین» از جمله امکان ایجاد یک گذرگاه دریایی برای ارسال حجم زیادی از کمک‌های بشردوستانه هستیم.

جو بایدن بعدا در اظهارات آماده شده خود خاطرنشان کرد که «کمک‌های ارسالی به غزه در حال حاضر به اندازه کافی نیست» و «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز تصریح کرد که بایدن «هنگامی که گفت اوکراین، به غزه اشاره می‌کرد.»

جو بایدن در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۹ آبان) ۸۱ ساله شد. او عنوان «پیرترین رئیس‌جمهوری آمریکا» را به خود اختصاص داده است. هنگامی که او رئیس‌جمهور شد، ۷۸ساله بود و اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، پایان دوره‌اش ۸۶ ساله خواهد شد.

«کوین اوکانر» پزشک کاخ سفید پس از انجام آزمایش‌های مربوطه و بررسی‌های جسمانی رئیس‌جمهور آمریکا گفت «جو بایدن» برای ادامه وظایفش «آمادگی دارد» و می‌تواند همه مسئولیت‌هایش را «بدون نیاز به معافیت یا مساعدت به طور کامل انجام دهد.» این اظهارات کوین اوکانر درحالی مطرح می‌شود که پیش از آن «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز با اشاره به وضعیت جسمی و روحی جو بایدن بیان کرد: زوال عقلی جو بایدن سریعا رو به وخامت پیش می‌رود و او از پس انجام وظایف ریاست‌جمهوری برنمی‌آید.

311311

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا