میوه‌هایی برای درمان یبوست

آفتاب نیوز:

اگر یبوست آنها با روش های معمول حل نمی شود باید از دارو استفاده کنند.

محمود اسحاق حسینی فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه یبوست مشکلی است که از ابتدای زندگی تا آخرین لحظات فرد را درگیر می کند، گفت: اگر فردی تا دو بار در هفته اجابت مزاج داشته باشد، یبوست ندارد. اما اگر تعداد روده ها کم باشد فرد دچار یبوست می شود. هفته ای دوبار پذیرفته میشود.

وی افزود: یبوست نیاز به تشخیص دارد اما معمولا به درمان جدی به ویژه در کودکان نیاز ندارد. در سنین بالاتر یبوست باید کنترل شود. نوشیدن 8 لیوان آب در روز به رفع یبوست کمک می کند و مصرف میوه هایی مانند گلابی، انگور، گلابی، انجیر، سبزیجات و روغن زیتون در 80 درصد موارد به رفع یبوست کمک می کند.

اسحاق حسینی با تاکید بر اینکه تحرک و تحرک می تواند در پیشگیری از یبوست نقش موثری داشته باشد، گفت: کم تحرکی باعث ایجاد یبوست می شود. ورزش حرکات دستگاه گوارش را سرعت می بخشد و دفع را تسهیل می کند. این افراد نیازی به دارو نخواهند داشت.

وی همچنین گفت: برخی افراد به مدت 15 روز یا حتی 30 روز روده خود را تخلیه نمی کنند، این بیماران باید تحت نظر و بررسی علت یبوست آنها باشند.

متخصص گوارش و کبد این کشور پاسخ می دهد که آیا برای افرادی که اسید معده زیادی دارند، چای بنوشند یا خیر. وی گفت: برخی افراد اسید معده طبیعی دارند اما رفلاکس دارند و برخی نیز اسید معده بالایی دارند. این افراد باید مصرف چای به خصوص چای رنگی را محدود کنند. چای رنگی باعث یبوست می شود. نوشیدن چای در این افراد باید محدود شود. همچنین نوشیدن نوشابه برای این افراد بسیار مضر است.

اسحاق حسینی در پاسخ به این سوال که آیا داروهای وریدی باعث افزایش یبوست می شود؟ وی گفت: داروهای گزنه و داروهای ضد افسردگی و داروهایی که برای بیماران پارکینسونی استفاده می شود باعث یبوست می شود. ما نمی توانیم داروهای این افراد را متوقف کنیم. اگر یبوست آنها با این روش های ذکر شده برطرف نشد، باید از دارو استفاده کنند تا روده ها راحت حرکت کنند.

دکمه بازگشت به بالا