میلیون‌ها ایرانی منتظر احیای برجام هستند

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پیامی به مناسبت آغاز سال جدید، پیشرفت اقتصادی کشور در سال جدید را مورد توجه قرار داد و گفت: خبر خوش هفته های اول سال 1401 خواهد بود. برای مردم.

به گزارش شیمیشی، مسعود خوانساری در این پیام با توجه به مشکلات و کاستی هایی که اقتصاد ایران در ماه های اخیر با آن مواجه بوده است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت در سال 1401 بهبود یابد.

وی در بخشی دیگر نوشت: «نوروز» نماد آغاز فصلی جدید و الهام و پایان زمستان و زمستان است و ایران و ایرانیان نوروز را در سال 1401 میلادی و آغاز قرن جدیدی جشن می گیرند که بیش از پیش نیازمند پیام بهار است. ; بخش جدید اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و جابجایی مشاغل به مردم و بخش خصوصی و بهبود وضعیت معیشتی و معیشتی از خواسته های اصلی در سال جدید است. ایرانیان در شرایطی به استقبال قرن جدید می روند که گذر قرن اخیر می تواند درس های بسیاری برای سیاستمداران داشته باشد. کشور 100 سال را با سرمایه اجتماعی (مردم، فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و…) در شکست هایی چون جنگ، شغل، کودتا، قحطی و… سپری کرده و اکنون نیازمند برنامه ریزی دقیق است. برای آینده است. با چشم انداز توسعه گسترده

رئیس اتاق تهران ادامه داد: آینده ایران مبتنی بر «نفت و اقتصاد دولتی» نیست، بلکه مبتنی بر استفاده از آخرین فناوری و فناوری، جذب سرمایه‌گذاری (خارجی و داخلی) و کمک نیروهای خلاق و ماهر است. متاسفانه ما شاهد مهاجرت گسترده هستیم. ما همانی هستیم که آنها هستند، آنها خواهند بود و هر طرح، قانون یا سیاستی که به صراحت به این بازنگری ها و الزامات نپردازد، محکوم به شکست خواهد بود و نتیجه آن عقب ماندگی بیشتری برای ایران نسبت به همتایانش خواهد بود. کره جنوبی، ترکیه، مالزی، ژاپن، امارات متحده عربی و … نخواهد بود; نوروز امسال باید فصل تغییر راه آهن، سیاست های حاکمیتی و حکمرانی در کشور باشد.

وی گفت: ایران قرن چهاردهم را با وبا و حصبه آغاز کرد و اکنون با ریشه کنی ویروس کرونا در حال پایان دادن به آن است. سال 1400 با بزرگترین دغدغه کشور یعنی مرگ هموطنان بر اثر بیماری عروق کرونا ویروس و عدم امید به کاهش بیماری و واکسیناسیون آغاز شد، اما دریافتیم که با برنامه ریزی، بهره مندی از تجربیات جهانی، فداکاری کادر پزشکی، به ارمغان آوردن میلیون ها نفر . موارد واکسیناسیون و واکسیناسیون جامع؛ شرایط کاملا تغییر کرده است و این تجربه می تواند الگویی برای تغییر در سطوح دیگر باشد. من خوشحالم که سال جدید را آغاز می کنم، در عین حال که می توان گفت شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان تقریباً کنترل شده است و این موضوع می تواند ظرفیت های اقتصادی، اجتماعی و … زیادی را برای کشور ایجاد کند. سال آینده

وی بر ضرورت تمرکز بر خلع سلاح هسته ای تاکید کرد و گفت که اکنون با توجه به بحران عراق، اهمیت آن بیشتر شده است. آنچه باید دل مردم را شیرین می کرد این است که سخت ترین تحریم ها در سال های اخیر اعمال شده است، اما اکنون با «تعلیق موقت مذاکرات» میلیون ها ایرانی منتظر نتیجه نهایی مذاکرات هستند و امیدوارم تیم مذاکره کننده ایران با سایر نهادها در هفته های اولیه 1401 در دسترس انسان ها قرار گرفت. توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها ناگزیر به گشایش اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری و بهبود زندگی مردم و ایجاد امیدها و فرصت‌های جدید می‌شود. علاوه بر این، جنگ روسیه و اوکراین و مسائل مربوط به امنیت غذایی، انرژی و غیره. اوضاع جهان بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده است و در این میان ایران باید در تصمیم‌گیری‌های راهبردی خود منافع ملی را در نظر بگیرد و با دیپلماسی قوی تلاش کند تا بازیگری هوشمند و بی‌طرف باشد و از حداکثر فرصت‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا