موافقت مجلس با بررسی اولویت دار طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور

موافقت مجلس با ارزیابی اولیه طرح تغییر قانون نظام صنفی کشور

نمایندگان مجلس با پیش نویس طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی و جهانی خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایندگان امروز سه شنبه 7 آذرماه در جلسه عمومی شورای اسلامی به درخواست تعدادی از نمایندگان برای بررسی زودهنگام طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور با این درخواست با 114 رأی موافق، 87 رأی. مخالف و 10 بی طرف از 222 نماینده.

شهباز حسن پوربیگلری در خصوص این درخواست گفت: درخواست اصناف کشور اصلاح قانون نظام صنفی است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس یازدهم اینگونه ادامه داد: کاسبکاران 2 سال است که منتظر این روز هستند و چون برخی قوانین در خصوص اصناف مشکل دارد، لازم است مجلس انقلاب برخی قوانین را اصلاح کند.

وی همچنین گفت: در همین راستا در کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس مرکز تحقیقات و کارشناسان اتاق اصناف و با حضور فعال تمامی اعضای کمیسیون بحث و تبادل نظر شد که یک رویداد مهم است باید انجام شود، بنابراین از نمایندگان خواسته می شود با این اولویت ها موافقت کنند.

ملک شریعتی نیاسر در پاسخ به بررسی اولیه گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح اصلاح نظام صنفی کشور گفت: من از دو جهت با این طرح اصلاحی مخالفم. یکی از جنبه های رسمی و رسمی موضوع این است که پیشنهاداتی برای تبصره 100 ارائه شده است که شامل عدم تعادل انرژی، افزایش تحریم ها با کشورهای متخاصم می شود. از سوی دیگر این امری که از سوی کاسبان کشوری که خود را یک جان می دانند انجام می شود، امروز زمان نخبگان کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد. .

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجمع ادامه داد: توجه کنیم که الان اولویت کشور چیست، دشمنان امروز ضعیف شده اند و حتی به مبادی انرژی، مالیات معاملات، اصلاح تجارت حمله می کنند. قوانین اتحادیه بازرگانان برای ایفای نقش در توسعه کشور از جمله مواردی هستند که باید در توسعه کشور مورد توجه قرار گیرند. بر این اساس می توان گفت که این موضوع به موضوع اصلی کشور تبدیل نشده است.

سیدمحمدرضا میرتاق الدینی در خصوص موافقت با درخواست بررسی زودهنگام گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح اصلاح نظام صنفی کشور، تاکید کرد: نقش کاسبکاران در تاریخ انقلاب قابل انکار نیست. صنعتگران زحمتکشان اقتصاد کشور هستند، قبل از انقلاب حامی انقلابیون بودند، بعد از انقلاب حامی مبارزان در دوران جنگ بودند، حتی بازارها شهدای زیادی از انقلاب دادند، صنعتگران نقش مهمی در انقلاب داشتند. انقلاب وضعیت کرونا اما در خصوص اصلاح قانون نظام صنفی، اصناف برخی موارد از جمله تسریع در بررسی و رعایت اصول رسمی آن را شرکای ارزشمند خواندند. حدود 200 نماینده به بررسی این طرح رای دادند و یک سال کامل طول کشید تا پرونده های کارشناسی این طرح در لینک اتاق بازرگانی وزارت حریم خصوصی بررسی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجمع به این شرح ادامه داد: توصیه هایی از سوی همسرم مطرح شد، یکی از اولویت ها تامین شرایط کار واحدهای صنفی است اما در برخی موارد تشکل صنفی وجود دارد. قانون بحث ها و احادیثی درباره کار تشکل های صنفی مطرح شده که باید بر اساس قوانین باشد، از طرفی در حوزه صنفی مانند IT نیز با توسعه علم مواجه هستیم. برای رسیدن به سهمیه در این زمینه، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد. تجار باید در شرایط سخت اقتصادی فعال باشند تا زمینه های مناسب برای فعالیت های اقتصادی کشور فراهم شود.

حسینعلی حاجی دلیگانی در بررسی اولین درخواست گزارش کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده 144 آمده است که در ماده 144 نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سامانه ثبت کنند. این در تاریخ 21/9/1402 سامانه درج پیشنهادات باز شده است و تا اول آذرماه فرصت ثبت پیشنهادات نمایندگان وجود دارد که در صورت ثبت فردا، بررسی این طرح به هفته آینده موکول خواهد شد. ملاقات.

دکمه بازگشت به بالا