ترندهای کسب و کارعلمی و پزشکی

مواد رژیمی ضرر دارند

برای اینکه در کاهش وزن موفق باشید، باید خوراکی‌های مغذی بخورید، کالری کمتری مصرف کنید و از لحاظ بدنی فعالیت داشته باشید. اما اگر کابینت‌های آشپزخانه پر از خوراکی‌های وسوسه‌کننده باشد، پایبند ماندن به اهداف خود برای لاغری و کم کردن وزن دشوار می‌شود. هنگامی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرید، باید یک سری خوراکی‌ها را از رژیم غذایی‌اتان حذف کنید، وگرنه از اهدافتان دور می‌شوید. امروز در این مقاله از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم شما مخاطبان گرامی را که به دنبال کاهش وزن هستید، با ۲۴ خوراکی چاق‌کننده آشنا کنیم. این مواد غذایی سرعت سوخت‌وساز بدن را کم کرده و کاهش وزن را برای شما سخت می‌کنند؛ بنابراین باید از خوردن آن‌ها اجتناب کنید. برای اینکه با این خوراکی‌ها آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

۱. چیپس سیب‌زمینی افراد خیلی کمی وجود دارند که چیپس ‌سیب‌زمینی را دوست ندارند. این خوراکی ترد و لذیذ محبوبیت زیادی در میان کودکان و بزرگسالان دارد. اما متأسفانه باید به شما بگوییم که اگر قصد دارید لاغر کنید، باید دور این خوراکی را خط بکشید. چیس سیب‌زمینی یک خوراکی چاق‌کننده است و معمولا می‌تواند میزان خطرناکی از سدیم را در خود پنهان کند. نکته‌ی جالب این است که چیپس‌ سیب‌زمینی در میان تمام خوراکی‌های و نوشیدنی‌های چاق‌کننده از جمله بستنی، فست‌فود و نوشابه، از همه بدتر است. خرما بار دکتر بیز تهیه شده از مواد درجه یک .

۲. فرنچ فرایز فرنچ فرایز یا همان سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم دشمن کاهش وزن به شمار می‌رود. این خوراکی سطح انسولین و قند خون را سریع‌تر افزایش می‌دهد، که این موضوع اصلا خوب نیست. این غذا حاوی کالری بسیار زیادی است و با روغن زیادی تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید به اندام ایدئال‌تان برسید، خوردن فرنچ فرایز را فراموش کنید.

۳. گوشت قرمز پرچرب گوشت قرمز پرچرب از جمله دیگر مواد غذایی چاق‌کننده است. یک مطالعه‌ی دانشگاهی بر روی بیش از ۱۶ هزار نفر نشان داد که مصرف گوشت قرمز پرچرب با افزایش وزن و چربی شکمی در ارتباط است. طریقه مصرف دمنوش قاشقی دکتر بیز چطور است  ؟

۴. گوشت‌های فرآوری شده خوردن بیکن، سوسیس و هات‌داگ ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. در مقالات مختلف درباره‌ی مضرات گوشت فرآوری شده صحبت کرده‌ایم. جلوگیری از کاهش وزن فقط یکی از این مضرات است. خوردن بیکن، سوسیس و هات‌داگ ممکن است سلامتی شما را به خطر بیندازد. محققان در دانشگاه هاروارد بین مصرف گوشت فرآوری شده و افزایش وزن ارتباط برقرار کرده‌اند. همانطور که گفتیم اضافه وزن تنها دلیل برای قطع مصرف گوشت فرآوری شده نیست. این نوع گوشت باعث افزایش احتمال ابتلا به دیابت، سرطان و فشار خون هم می‌شود. چای سبز دکتر بیز را چطور باید مصرف کنیم ؟

۵. غلات شیرین و تصفیه شده بسیاری از غلات به دلیل اینکه شیرین هستند و کالری زیادی دارند، باعث بیشتر شدن سایز دور کمر می‌شوند. بسیاری از غلات به دلیل اینکه شیرین هستند و کالری زیادی دارند، باعث بیشتر شدن سایز دور کمر می‌شوند. اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید، باید به دنبال خوراکی‌های سیرکننده مانند جو دوسر یا مواد غذایی حاوی فیبر باشید. فیبر جلوی گرسنگی را می‌گیرد و شما را برای مدت زمان طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

۶. نوشیدنی‌های شیرین مثل نوشابه بسیاری از نوشابه‌ها حاوی شربت ذرت هستند که فروکتوز زیادی دارد. چنین نوشیدنی‌هایی به اندازه‌ی شکر در افزایش وزن نقش دارند. در یک مطالعه‌ی حیوانی نشان داده شد که ۱۰۰ درصد موش‌های صحرایی که چنین نوشیدنی‌هایی مصرف کردند، چاق شدند. به جای نوشابه به دنبال مصرف نوشیدنی‌های سالم‌تر مثل اسموتی خانگی، چای یا قهوه باشید.

۷. نوشابه‌ی رژیمی یک مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که به طور منظم نوشابه‌ی رژیمی می‌نوشیدند، سه برابر بیشتر افزایش چربی شکم را تجربه کردند. به این نکته دقت کنید که اگر یک خوراکی یا نوشیدنی کم کالری است، به این معنی نیست که قند کمی هم دارد. در بیشتر نوشابه‌های رژیمی از شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود که ضررهای زیادی دارند. شیرین‌کننده‌های مصنوعی با افزایش وزن شدید و طولانی‌مدت در ارتباط هستند.یک مطالعه به این نتیجه رسید که افرادی که به طور منظم نوشابه‌ی رژیمی می‌نوشیدند،

۸. نان سفید اگر می‌خواهید چربی شکم خود را آب کنید، هر طور که شده باید از خوردن نان سفید تصفیه شده اجتناب کنید. مطالعات نشان می‌دهند که خوردن غلات سبوس‌دار، بر خلاف غلات تصفیه شده که باعث بیشتر شدن چربی شکم می‌شوند، می‌تواند چربی احشایی را از بین ببرد. هنگام درست کردن کیک و شیرینی از آرد گندم سبوس‌دار استفاده کنید تا سایز دور کمترتان بیشتر نشود و به اهدافتان در کاهش وزن نزدیکتر شوید.

۹. شکلات شکلات تلخ فواید زیادی دارد و حتی به کاهش وزن هم کمک می‌کند. بعضی از افراد باور دارند که برای آب کردن چربی شکم نباید شکلات خورد. اما این موضوع در مورد همه‌ی شکلات‌ها درست نیست. شکلات تلخ فواید زیادی دارد و حتی به کاهش وزن هم کمک می‌کند. این شکلات شیری است که جلوی کاهش وزن شما را می‌گیرد، چون کالری و قند زیادی دارد و باعث افزایش چربی احشایی می‌شود.

۱۰. آب‌میوه آب‌میوه‌های آماده حاوی قند و کالری زیادی هستند که هر دو مانع کاهش وزن می‌شوند. چنین نوشیدنی‌هایی باعث افزایش ناگهانی قند خون و سپس افت آن می‌شوند که این موضوع باعث می‌شود گرسنه‌تر شوید. مطالعات نشان داده‌‌اند که بدن ما با کالری موجود در آب‌میوه سیر نمی‌شود. بنابراین زمانی که تشنه می‌شوید، آب بخورید و هر زمان که گرسنه شدید، میوه و سبزیجات حاوی فیبر بخورید.

۱۱. مافین مافین‌های آماده حاوی روغن دانه‌ی سویا و چربی‌های ترانس هستند، که هر دو باعث افزایش سایز دور کمر می‌شوند. مافین هم یک خوراکی چاق‌کننده محسوب می‌شود. یک عدد مافین بلوبری معمولی حاوی تقریبا ۴۰۰ کالری و مقدار زیادی چربی است. علاوه بر این، مافین‌های آماده حاوی روغن دانه‌ی سویا و چربی‌های ترانس هستند، که هر دو باعث افزایش سایز دور کمر می‌شوند. نشان داده شده که چربی ترانس احتمال ابتلا به بیماری قلبی را هم افزایش می‌دهد. از همه بدتر اینکه مافین حاوی مقدار خیلی زیادی قند است. شکر به سرعت هضم و جذب شده و باعث می‌شود گرسنه‌تر شوید.

۱۲. دونات دونات که یک خوراکی محبوب در میان کودکان و بزرگسالان است، معمولا به‌عنوان میان وعده مصرف می‌شود. اگر می‌خواهید از شر چربی شکم خود خلاص شوید، از خوردن دونات خودداری کنید. در تهیه‌ی دونات از مقدار زیادی شکر استفاده می‌شود. دونات در بدن به قند تجزیه شده و باعث می‌شود بدن انسولین بیشتری ترشح کند. زمانی که در بدن انسولین زیادی ترشح شود، شکر اضافی وارد سلول‌های چربی می‌شود و هیچ شکری برای خون باقی نمی‌ماند. این موضوع منجر به کاهش قند خون شده و باعث می‌شود بعد از مصرف دونات احساس گرسنگی کنید.

 ۱۳. فست‌فود همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که فست‌فودها به شدت مضر و چاق‌کننده هستند. این غذاهای فرآوری شده سرشار از مواد نگه‌دارنده، چربی‌های ترانس و نمک هستند. چربی‌های ترانس و مواد نگه‌دارنده توانایی معده را برای ارتباط با مغز مختل می‌کنند. در نتیجه پیام‌رسان‌های عصبی و هورمون‌های مرتبط با سیری در مغز تولید نمی‌شوند و مغز توانایی خود را برای تشخیص سیری از دست می‌دهد و ما همچنان به خوردن ادامه می‌دهیم.

۱۴. قند تصفیه شده قند تصفیه شده، علت اصلی شکل‌گیری چربی شکم است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) به افراد توصیه می‌کند مصرف شکر را به حداقل برسانند. بر اساس گزارش‌ها، آمریکاییان سه برابر بیشتر از میزان مجاز، قند اضافه شده مصرف می‌کنند.

۱۵‌. اسموتی‌های آماده فقط به این دلیل که اسموتی‌های آماده حاوی میوه هستند، به این معنی نیست که برای لاغری مناسب هستند. بسیاری از این نوشیدنی‌ها مقدار زیادی قند دارند. به طوری که گاهی اوقات هر بطری اسموتی ۵۲ گرم قند دارند. به جای خرید اسموتی آماده، خودتان در خانه با میوه‌های تازه و سایر مواد چربی‌سوز یک اسموتی لذیذ و سالم درست کنید.

۱۶. میوه‌های خشک شده شاید فکر کنید میوه‌ی خشک شده می‌تواند گزینه‌ی خوبی به‌عنوان میان وعده باشد. اما این خوراکی شیرین شده است و هر ۳۱ گرم از آن، ۱۶ گرم قند دارد. به جای مصرف این خوراکی چاق‌کننده، میوه‌ی تازه بخورید.

دکمه بازگشت به بالا