مقابله با آلزایمر به کمک نانوپاک‌کننده‌ها

به گزارش شفاف و به نقل از نیوز مدیکال نت، محققان دانشگاه علم و صنعت ماکائو (UCTM) در چین بررسی کردند که چگونه عوامل نانوذرات می توانند از سد خونی مغزی برای پاکسازی پروتئین های سمی و تنظیم التهاب در بیماری آلزایمر عبور کنند.

موانع خونی مغزی غیرطبیعی و ویژگی های پاتولوژیک پیچیده عوامل کلیدی در درمان بیماری آلزایمر هستند. تجمع داروها در محل زخم و اثرات منفی بر کاهش ذخیره پروتئین TAU باید فورا از بین برود.

محققان در این پروژه نانوترکیبی ساخته اند که می تواند انتقال دهنده های عصبی واحدهای درون عروقی در زخم های آلزایمر را هدف قرار داده و درونی کند.

با کمک نانوذرات با آلزایمر مبارزه می کند

این ترکیب می تواند سمیت عصبی تولید شده توسط بتا آمیلوئید را کاهش دهد. راپامایسین مورد استفاده در این مجموعه به سرعت از نانوپلاسر آزاد می شود تا تجزیه بتا آمیلوئید را بهبود بخشد و شرایط التهابی را عادی کند. این ترکیب باعث تسریع تجزیه بتا آمیلوئید و کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش پاسخ التهابی می شود.

نتایج این مطالعه راهبردی برای اصلاح زخم‌های مرتبط با ایجاد آلزایمر و ارائه درمان‌های چند رشته‌ای برای پاکسازی پروتئین‌های سمی و مبارزه با آلزایمر ارائه می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا