ترندهای کسب و کارعمومی

کولر گازی پرتابل چه مارکی خوبه

کولر گازی پرتابل سبک ، قابل حمل ، متناسب برای محیط های کوچک و با قیمت مناسب و … است. بنابراین افرادی که نیاز به یک دستگاه کولر گازی برای یک محیط کوچک دارند می توانند کولر گازی پرتابل بخرند. چون این وسیله می تواند کاملاً نیاز به سرمایش و گرمایش محیط های کوچک را رفع کند.

در این مقاله به عمده مشکلات و معایب کولر گازی پرتابل پرداخته خواهد شد تا با دید بهتری به انتخاب و خرید این وسیله اقدام کنید. پس با ما همراه باشید.

در بعضی مواقع خرابی قطعات دستگاه مانند برد فرمان، سنسور بیرونی، شیر برقی و… می‌تواند در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد کند و همین علت یخ زدن کولر گازی خواهد بود

نیاز اولیه کولر گازی های پرتابل معمولا سه چیز است:

  • محلی برای نصب و یا جانمایی
  • پریز برق پر توانی که بتواند حداقل 115 آمپر برق را بدون افت انرژی تامین کند. البته اگر از نوع قدیمی تر باشند به 20 آمپر برق نیاز دارند
  • یک قسمت برای خروج و یا انتقال هوای گرم به بیرون مانند پنجره و یا سوراخ رو به بیرون از محیط خانه

 

عمده معایب کولر گازی پرتابل

در نتیجه شاید بتوان اولین مشکلات و معایب کولرهای گازی پرتابل را همین موارد نام برد. نیاز به برق 15 20 آمپر ، نیاز به پنجره و یا سوراخ برای تهویه و خروج هوای گرم و مهم تر از همه جا گیر بودن و نیاز به فضایی برای تعبیه و یا جانمایی کولر گازی .

در هنگام نصب و یا جانمایی کولر گازی پرتابل توجه به این سه نکته خیلی مهم است و اگر هر یک از این سه در یک محل وجود نداشته باشد عملا امکان جانمایی کولر گازی پرتابل در آن نقطه نخواهد بود. بنابراین قبل از انتخاب کولر گازی پرتابل بهتر است به مکان نصب آن توجه شود تا بعدا جاگیر و یا دست پاگیر هم نشود.

هر چند این کولرها را کولرهای قابل حمل می دانند ولی متاسفانه برخی از این مدل ها آنقدر وزن دارد که به راحتی هم نتوان واژه قابل حمل را برای آنها انتخاب کرد.

از این رو قبل از خرید کولر بهتر است حتی به این نکته هم توجه داشته باشید که واقعا وزن آن به شکلی باشد که قابل حمل باشد. موضوع بعدی این است که کولرهای گازی پرتابل عملا یک جعبه فلزی هستند که تمامی تشکیلات مورد نیاز خود را در یک واحد و یا ساختار دارند.

یعنی کنداسور ، کمپرسور و اواپراتور و … همه در این جعبه طراحی شده اند. از این رو صدای دستگاه یا کولر گازی پرتابل نسبت به سایر انواع کولرهای گازی زیادتر است. هر چند در مدل های جدید تر سعی شده صدای تولید شده توسط کولر گازی کنترل شود تا از آزار دهنده بودن آن جلوگیری شود و عملا هم تا حدود زیادی موفق بوده ولی باز هم صدای آن کم نیست.

اگر در خصوص مزایای کولر پرتابل اطلاعاتی نیاز دارید به مقاله مراجعه کنید.

کولر گازی پرتابل

  • یکی دیگر از مشکلات رایج که بسیاری از مشتریان کولر گازی پرتابل را ناراضی کرده این است که این کولرها را عملا برای خنک کردن ناتوان می دانند. حقیقت این است که قبلا هم در مقاله مزایای کولر گازی پرتابل گفتیم ، این نوع کولر برای محیط های کمتر از 30 متر مناسب است.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب یا عدم انتخاب کولر گازی پرتابل مطالعه مطلب خالی از لطف نیست.

اگر نیاز به خرید و نصب کولرگازی دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولرگازی متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید

بررسی تفاوت های دو نوع کولر گازی پرتابل تک لوله و دو لوله

در ادامه تفاوت این دو نوع را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • کولرهای گازی پرتابل از نوع single hose یا تک لوله

این نوع کولرها تنها یک راه برای بیرون دادن هوای گرم دارند در نتیجه هوای مورد نیاز برای کنداسور از هوای اتاق تامین می شود. در نتیجه هوای داخل اتاق از اتاق های مجاور و یا از بیرون دوباره تامین می شود و چون این هوا گرم است خیلی خنک کردن دستگاه به چشم نمی آید.

نمونه کولرهای گازی پرتابل از نوع single hose

این نوع کولرهای گازی هم چقدر هم با توان کار کنند نمی توانند خنک کنندگی خوبی داشته باشند. حالا مشکل این نیست. مشکل این جاست که فروشندگان خود به این نکته اشراف ندارند. بنابراین بدون توجه به این موضوع کولرهای تک لوله را به شما می فروشند و تبلیغ می کنند.

جالب تر این که این نوع کولرهای گازی پرتابل تک لوله بسیار زیاد تر از نوع دو لوله ای هستند و تنها به یک دلیل قیمت کمتر نسبت به دو لوله ای. با توجه به اینکه این کولرها با شدت و همواره در حال کار هستند خیلی زود فرسوده و خراب می شوند.

  • کولرهای گازی پرتابل از نوع dual hose یا دو لوله

این نوع کولرها ی پرتابل همانگونه که از نامشان استنباط می شود دارای دو لوله هستند . ولی این دو لوله کار بیرون دادن هوای داغ را هر دو انجام نمی دهند. یکی از این لوله ها هوای دغ را بیرون می دهد و دیگر هوای مورد نیاز کندانسور را تامین می کند یعنی ورودی هوا است.

هوا در داخل اواپراتور در حال گردش هوای اتاق است و از بیرون خیلی کم وارد می شود در نتیجه هوای اتاق خیلی زود خنک می شود و جالب اینکه عمر بسیار طولانی تری هم دارند ولی کمتر در بازار هستند.

حالا که با این مشکلات آشنا شدید بهتر است به مشکلات و معایب کولر گازی از نوع کولر گازی single hose موارد دیگری را هم اضافه کنید:

  • مصرف انرژی فوق العاده بالا به دلیل اینکه دائم در حال کار است
  • فرسوده شدن و استهلاک بالای دستگاه نسبت به انواع کولر گازی دیگر
  • کشیدن و وارد کردن گرد و غبار به داخل دستگاه و اتاق و در نتیجه خراب زود تر دستگاه
  • توان خنک کنندگی فوق العاده کم و در واقع بی اثر.

مشکلات رایج در کولر گازی پرتابل

از دیگر مواردی که به عنوان معایب کولر گازی پرتابل عنوان می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد که البته این موارد دلایلی هم دارد که می توانید در صورت نیاز به توضیحات بیشتر به مقاله  مراجعه فرمایید.

  • روشن نشدن ، دیر روشن شدن ، عدم توقف در زمان کار و یا سخت متوقف شدن

این موضوع از اشکالات خود کولر گازی پرتابل نمی تواند عنوان شود. دلایلی زیادی می تواند باعث بروز این مشکل شود. مثل اینکه دستگاه قطعی برق داشته باشد و یا در جایی اتصالی وجود دارد. پس باید دید برق وجود دارد یا خیر و اگر وجود دارد آیا توان تامین 15 یا 20 آمپر برق را دارد؟

برخی افراد هم به اشتباه کولر را تایمر داده اند. خود این تایمر وقتی تنظیم باشد کولر گازی پرتابل را از حالت کنترل دستی در برخی مدل ها خارج می کند و بدون دلیل روشن و یا خاموش می شود.

موضوع بعدی درجه حرارت کولر گای پرتابل می باشد. برخی به اشتباه درجه خیلی خنک و یا خیلی گرمی به دستگاه داده اند که این موضوع باعث می شود کولر گازی یا مرتب کار کند و یا مرتب خاموش باشد.

  • خوب نبودن خنک کنندگی کولر گازی پرتابل

این موضوع را در بالا توضیح دادیم . اگر گولر گازی شما از نوع تک لوله است خودتان را خسته نکنید و مشکل را حل نشدنی بدانید. اما اگر از نوع دو لوله است احتمالا مشکل بزرگی محیط شما باشد و یا همانگونه که توضیح داده شد درجه دستگاه بر روی دمای بالا تنظیم شده است.

این هم مشکل خود کولر گازی پرتابل نیست. هر چند این نوع کولرها قدرت پرتاب باد کولرهای گازی اسپلیت را ندارند ولی باز هم باید میزان پرتاب باد مناسبی داشته باشند.

اغلب دلیل این موضوع کثیف شدن فیلتر کولر می باشد. باید شستشو داده شود و یا تعویض شود. البته اغلب قابل شستشو می باشد. با مشاهده کلیپ زیر می توانید از اهمیت و تاثیر شستشوی فیلترهای هوا و زمان مناسب این اقدام آگاه شوید.

. اگر خیلی به این کار مهارت ندارید از یک کمک بگیرید. البته خیلی هم کار سختی نیست و در مقاله  پرتابل توضیح داده شده است.

برخی موارد هم آب به خوبی از کولر گازی پرتابل تخلیه نمی شود . این موضع باعث یخ زدن آب و در نهایت کاهش میزان باد دستگاه می شود. اگر هم عمر زیادی از کولر گازی پرتابل شما گذشته احتمال نیم سوز شدن موتور کمپرسور هست.

کلیپ زیر را تماشا کنید تا با مشکلات رایج کمپرسور کولر گازی بیشتر آشنا شوید.

بوی بد در همه انواع کولرهای گازی از جمله کولر گازی پرتابل به دلیل تجمع آب در کولر و گندیده شدن و یا لجن گرفتن می باشد.

شاید شلنگ درین گرفته و یا خراب است و یا دستگاه به خوب تراز نیست. این موارد را بررسی و کولر را سرویس کنید تا مشکل حل شود. اطلاعات بیشتر را در اشاره کردیم.

اگر می خواهید بدانید تراز نبودن کولر گازی چه معایبی به همراه دارد، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

اگر قصد مشاهده قیمت و مقایسه انواع کولر گازی با یکدیگر را دارید برروی بزنید.

اگر نیاز به خرید و نصب کولر گازی دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولرگازی متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید

جمع بندی

وقتی سخن از معایب کولر گازی پرتابل می شود منظور ما بد بودن و بی کیفیت بودن این دستگاه ها نیست. همانگونه که قبلا توضیح دادیم به راحتی در محیط های کوچک می توانید از این کولرها به عنوان یک گزینه عالی استفاده کنید اگر نوع مناسب آن را خریداری نمایید.

این اطلاعات را برای این گفتیم تا در هنگام خرید دقت بیشتری داشته باشید و کولرگازی پرتابل مناسب محیط خود را تهیه کنید. با این حال اگر در خصوص مزایا و معایب این وسیله نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید، می توانید سوال خود را در انتهای این مطلب قرار دهید تا کارشناسان به آن ها پاسخ دهند.

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • مهمترین ایراد کولر گازی پرتابل این است که فضای داخلی خانه را اشغال می کند و همچنین در محل نصب خود به یک خروجی مثل پنجره نیاز دارد.
  • از آنجا که کندانسور و کمپرسور کولر گازی پرتابل در داخل محیط خانه قرار دارند، این وسیله صدای بیشتری ایجاد می کند و باعث سلب آسایش می شود.
  • کولر گازی پرتابل توان سرمایشی و گرمایشی محدودتری به نبست کولر گازی اسپلیت دارد.
  • کولر گازی پرتابل تک لوله و دو لوله 2 مدل رایج این وسیله هستند که مدل تک لوله در معرض فرسودگی در قرار دارند.
  • مشکلاتی از جمله دیر روشن شدن، قدرت پایین در خنک کنندگی، پرتاب باد محدود و تولید بوی نامطبوع از جمله معایب رایج کولر گازی پرتابل هستند.

پرسش و پاسخ های متداول

  1. فیلتر کولر گازی پرتابل هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟

بازه زمانی تعویض فیلتر کولر گازی پرتابل کاملاً به شرایط محیط خانه شما بستگی دارد، اما بهتر است هر 6 الی 8 هفته آن ها را بازدید کنید.

نحوه تمیز کردن کولبا هدف فراهم کردن قابلیت جابجایی در فضای داخلی ساختمان طراحی و ساخته شده است. از این رو طراحان تمام تلاش خود را برای کاهش ابعاد و وزن این نوع کولر گازی به کار گرفته‌اند. سیستم‌های تهویه مطبوع سیار به چرخ‌های رونده جهت سهولت در جابجایی مجهز شده‌اند تا عمل نقل و انتقال به راحتی انجام گیرد. کولر گازی پرتابل همانند مدل‌های دیواری و پنجره‌ای با توان‌های متفاوت توسط برندهای گوناگون تولید و به بازار عرضه شده است.

خرید کولر گازی پرتابل برای استفاده در فروشگاه‌ها، واحدهای تجاری، مسکونی و به طور کلی فضاهایی با مساحت 9 الی 30 متر بسیار مناسب است. این محصولات به دلیل قابلیت جابجایی و عدم نیاز به زیرساخت برای نصب، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. کمپرسور روتاری نصب شده بر روی این کولرها، تهویه‌ی هوا در دمای حداکثر 60 درجه سانتی گراد را به راحتی ممکن می‌سازد. همانند سایر سیستم‌های تهویه کولرهای پرتابل در دو نمونه اینورتردار و بدون اینورتر ارائه می‌شوند. علاوه بر این تجهیز به فیلتر هوا، هوای محیط را از هرگونه ذرات گرد و غبار پاک می‌کند.

کولر گازی پرتابل ال جی

شرکت ال جی یکی از خوشنامان صنعت لوازم خانگی است که محصولات نوین و بسیار کارآمدی را تا به امروز به بازار عرضه کرده است. ال جی به تازگی کولر گازی پرتابل و قابل حمل را به سبد محصولات خود افزوده است. این دسته از سیستم‌های تهویه‌ی ال جی در مقایسه با سایر محصولات از ابعاد و وزن بسیار کمتری برخوردار است. همین ویژگی موجب شده که جابجایی و حمل کولر گازی الی جی به راحت انجام گیرد. بنابراین با خرید کولر گازی پرتابل دغدغه‌ی نصب و مشکلات پیرامون آن به کلی از ذهن شما پاک خواهد شد. کولر گازی پرتابل ال جی در دو ظرفیت 12000 و 15000 مبتنی بر گاز مبرد 410R جدید راندمان کاری دستگاه را به طرز شگفت انگیزی افزایش داده است.

خرید کولر گازی پرتابل باید بر اساس پارامترهایی چون فضای در اختیار و کاربری آن انجام گیرد. برای مثال یک فضای تجاری به دلیل ازدیاد نفرات و رفت و آمد، به کولر گازی قدرتمندتری نسبت به فضاهای مسکونی نیاز دارد. کولر گازی پرتابل ال جی به دو موتور مجزا برای تهویه‌ی هوا مجهز شده است. موتور اول جریان هوای خنک را از دریچه‌ای که در جلوی آن تعبیه شده است به درون اتاق می‌دمد و موتور دوم جریان هوای ایجاد شده توسط کمپرسور را به بیرون از ساختمان هدایت می‌کند.

با خرید کولر گازی پرتابل دغدغه‌ی نصب و مشکلات پیرامون آن به کلی از ذهن شما پاک خواهد شد.

کولر گازی پرتابل کریر

کریر یکی از برندهای فعال در زمینه تجهیزات تهویه مطبوع است که به طور تخصصی در زمینه کولرهای گازی فعالیت می‌کند. کولر گازی پرتابل کریر در مقایسه با سایر برندها از کیفیت و قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار است. از این رو افرادی که قصد را دارند می‌توانند با صرف هزینه‌ی کمتر صاحب یک سیستم تهویه قابل حمل با کارایی بالا شوند. کولر گازی قابل حمل کریر مدل 12000 دارای توان سرمایشی و گرمایشی 12010 وات است. محصولات کریر عموما در مصرف انرژی بسیار مقرون به صرفه هستند. با توجه به این رویکرد کولر گازی پرتابل کریر با مصرف انرژی 5.5 تا 6 آمپر در زمره محصولات با مصرف انرژی متعادل قرار می‌گیرد.

وزن این محصول کمتر از 40 کیلوگرم بوده و با فضای بسیار کمی که اشغال می‌کند در هر محیطی قابل استفاده است. تنها ضعف این نوع از کولرهای گازی صدای تولیدی توسط دستگاه بوده که کمی از اسپلیت بیشتر است. اما با توجه به تکنولوژی و طراحی هوشمندانه از کولرهای پنجره‌ای به مراتب کمتر است. توجه داشته باشید که اسپلیت کمپرسور در فضای خارج از ساختمان نصب می‌شود و صدای آن به گوش شما نمی‌رسد. اما در کولر گازی‌های پرتابل کمپرسور درون پنل اصلی قرار گرفته تا عمل حمل و نقل و راه اندازی با سهولت هرچه تمام‌تر ممکن گردد.

یکی از بزرگ‌ترین معضلات کولرهای گازی پیچیده بودن فرایند نصب است. از سوی دیگر نصب و حمل و نقل کولر گازی در اماکنی که استیجاری هستند، همیشه کاری چالش برانگیز بوده است. حتی با به جان خریدن مشکلات نصب، ممکن است با مخالفت صاحب ملک مواجه شوید. از این رو خرید کولر گازی پرتابل علاوه بر فراهم کردن تهویه مطبوع و سهولت در نصب و جابجایی، هیچ گونه آسیبی به دیوارهای ساختمان نمی‌رساند.

کولر گازی پرتابل گری

حتی می‌توانید در منزل نیز از مزایای کولر گازی بهره مند شوید و از هوایی پاک و مطبوع لذت ببرید.

مزایای خرید کولر گازی پرتابل

  • سهولت در جابجایی
  • فرایند نصب بسیار آسان و بدون هیچگونه نیازی به حضور نصاب
  • مجهز به کنترل از راه دور و نمایشگر دیجیتال
  • مجهز به فیلتر هوای قابل شستشو
  • امکان تنظیم زاویه‌ی پرتاب باد
  • بدون نیاز به کمپرسور خارجی

معایب

  • به دلیل تعبیه کمپرسور در درون بدنه اصلی کولر گازی فرایند تهویه هوا کمی با صدا همراه است. گفتنیست این مشکل توسط تکنولوژی جدید شرکت ال جی و گری و عایق بندی بدنه آن تا حد بسیار زیادی حل شده است.
  • خرید کولر گازی پرتابل برای فضاهای وسیع‌تر از 30 متر مناسب نیست.

جمع بندی

کولر گازی پرتابل را می‌توان بی دردسرترین کولر ساخته شده تا به امروز دانست. مهم‌ترین دلیل محبوبیت این نوع سیستم تهویه، عدم نیاز به صرف وقت و هزینه برای نصب است. تنها کاری که باید انجام دهید خرید کولر گازی پرتابل و قرار دادن آن در محل مورد نظر است. بر خلاف اسپلیت، کولر گازی پرتابل نیازی به برق کشی، نصب پنل، نصب لوله‌های انتقال دهنده گاز به کمپرسور و جانمایی کمپرسور در فضای بیرون ندارد. کافیست دستگاه را به برق متصل کرده و لوله انعطاف پذیر خروجی هوا را از طریق پنجره یا درچه‌ای به بیرون هدایت کنید.

  1. ر گازی پرتابل به چه صورت است؟

برق دستگاه را قطع کرده و سپس کویل کندانسور را با آب بشوید و فیلترهای هوای آن را تعویض کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا