بین الملل

نشریه هیل: ترامپ در هفت ایالت کلیدی در رقابت با بایدن پیشتاز است

به گزارش شیمیشی از تارنمای نشریه «هیل»، جدیدترین نظرسنجی مشترک «مورنینگ کانسالت» و «بلومبرگ نیوز» نشان می دهد که بایدن ‌در هفت ایالت رقابتی و تاثیرگذار از ترامپ ‌رقیب احتمالی خود عقب‌تر است.

‌طبق این نظرسنجی، «جو بایدن» در ایالت‌های نوسانی آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا، میشیگان، کارولینای شمالی، نوادا و ویسکانسین که احتمالاً در انتخابات تعیین‌کننده هستند، از «دونالد ترامپ» عقب‌تر است.

به گزارش ایرنا وقتی از رای‌دهندگان پرسیده شد که در یک انتخابات عمومی فرضی از چه کسی حمایت خواهند کرد، تعداد زیادی نسبت به سن بایدن و خطرناک بودن ترامپ اظهار نگرانی کردند.

طبق این نظرسنجی در این هفت ایالت مجموعا ۴۸ درصد از رای دهندگان از ترامپ و ۴۳ درصداز بایدن حمایت خواهند کرد.

به نظر می‌رسد که پیشتازی ترامپ از بایدن در کارولینای شمالی با برتری ۹ امتیازی از سایر ایالت‌ها بیشتر است.

ایالت کارولینای شمالی که ترامپ طی انتخابات ۲۰۲۰ در آن برنده شد، تنها ایالتی بود که رئیس جمهور سابق حداقل ۵۰ درصد از حمایت رای دهندگان را در نظرسنجی جدید به دست آورد.

نکته قابل توجه این که هیچ‌یک از کاندیداها در هیچ یک از ایالت‌های رقابتی، اکثریت حمایت رای دهندگان را به دست نیاوردند.

در نظرسنجی اخیر ترامپ در ایالت‌های آریزونا، نوادا، جورجیا و پنسیلوانیا یعنی چهار ایالتی که بایدن در سال ۲۰۲۰ در آن‌ها پیروز شده بود، ‌با اختلاف ۶ امتیازی پیشی گرفت.

در مجموع در تمام ایالت‌ها، از هر ۱۰ رای دهنده، ۸ نفر گفتند بایدن خیلی پیر است و تقریباً از هر ۱۰ شرکت کننده، ۶ نفر ترامپ را خطرناک دانستد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که رای دهندگان ترامپ را از نظر ذهنی در شرایط بهتری نسبت به جو بایدن تصور می‌کنند.

310310

نویسنده تحریریه مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با رویکردی منحصر به فرد. با توانایی تحلیلی قوی و طرح سوالات کلیدی، شما را در قلب اتفاقات جهانی قرار می‌دهم. با استفاده از شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده، به شما اخبار جهانی را منتقل می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا