مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر – شیمیشی

ارلینگ هالند با درخشش باورنکردنی خود در این فصل به صدر فهرست تاریخ لیگ برتر رسیده است.

به ثمر رساندن 20 گل در لیگ در یک فصل برای هر فوتبالیستی آرزوی بزرگ است و بسیاری از بازیکنان برتر – به عنوان مثال مایکل اوون – هرگز در دوران حرفه ای خود به این هدف نرسیدند. فقط کشنده ترین مهاجمان می توانند به 30 گل برسند. اتفاقی که تنها یازده بار در تاریخ لیگ برتر و تنها توسط 9 بازیکن رخ داده است. ارلینگ هالند در اولین فصل حضورش در لیگ برتر این کار را انجام داد. هلند اولین بازیکنی است که از سال 1931 تاکنون بیش از 50 گل در تمام مسابقات برای تیم های انگلیسی در یک فصل به ثمر رسانده است. او می تواند تعداد گل های خود را در آینده افزایش دهد.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

آلن شیرر 1994-1995 (34 گل)

آلن شیرر فصل گذشته 31 گل به ثمر رساند اما این برای آنلاین طلایی لیگ برتر کافی نبود و توپ طلا به اندی کول رسید. با این حال، هر دو بازیکن نماینده باشگاه های رو به رشدی هستند که به دنبال به چالش کشیدن هژمونی جدید درخشان منچستریونایتد در بالای فوتبال انگلیس هستند. شیرر نه تنها در فصل گذشته گل های بیشتری نسبت به کول به ثمر رساند، بلکه بلکبرن را نیز به اولین قهرمانی لیگ از سال 1914 رساند.

شیرر در 42 بازی 34 بار گلزنی کرد که بسیار چشمگیر است. او در تمام 42 بازی لیگ شروع کرد و تنها دو بار تعویض شد. شیرر در طول دوران بازی خود 260 گل در لیگ برتر به ثمر رساند و همچنان بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

اندی کول 1993-1994 (34 گل)

یکی از برنامه های منچستریونایتد برای به چالش کشیدن بلکبرن، جذب اندی کول، برنده کفش طلای لیگ با 34 گل، از نیوکاسل در ژانویه 1995 بود. تعجب آور بود که نیوکاسل چگونه به راحتی ستاره خود را رها کرد. کول در فصل 94-1993 در مجموع 34 گل و 13 پاس گل به ثمر رساند که موفقیتی بی سابقه بود. جالبتر اینکه هیچ یک از 34 گل کول در آن فصل، پنالتی نبودند و زمانی که او در سال 2008 فوتبال خود را در لیگ برتر به پایان رساند، تنها یکی از 187 گل او در لیگ برتر از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید!

کول دوران حرفه ای خود را با پنج قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در جام اتحادیه به پایان رساند.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

ارلینگ هلند 23-2022 (34 گل*)
ارلینگ هالند با گلی که به آرسنال زد، رکورد 20 تیم لیگ برتر را شکست. چهار روز بعد با گلزنی مقابل فولام به رکورد آلن شیرر و اندی کول (34 گل) رسید. این رکورد ممکن است در این فصل توسط هلند شکسته شود. منچسترسیتی هنوز 6 بازی در لیگ برتر در این فصل دارد.

گل هلند در پیروزی مقابل فولام پنجاهمین گل او در تمام رقابت ها در اولین فصل حضورش در انگلیس بود. هلند پس از اندی کول و کوین فیلیپس، سومین بازیکن لیگ برتری است که در اولین فصل حضورش حداقل 30 گل به ثمر رسانده است.

هلند در این فصل چهار هت تریک کرده است. تنها بازیکنی که بیش از او در یک فصل لیگ برتر هت تریک کرد، آلن شیرر بود که موفق شد در یک فصل پنج بار این کار را انجام دهد. احتمال شکستن این رکورد وجود دارد.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

محمد صلاح 18-2017 (32 گل)

از سال 95 تعداد تیم های لیگ برتر کاهش یافته و تیم ها در پایان فصل 38 بازی انجام می دهند. 31 گل برای مدت طولانی غیرممکن به نظر می رسید تا اینکه لیورپول در تابستان 2017 تصمیم گرفت محمد صلاح را که قبلا در چلسی و رم بود، به لیگ برتر بازگرداند تا به سادیو مانه و روبرتو فیرمینو در خط حمله بپیوندد.

این مصری در اولین بازی خود برای این باشگاه در واتفورد گلزنی کرد و در پایان فصل به 32 گل در این فصل رسید. در لیگ قهرمانان اروپا اوضاع برای او خوب پیش نرفت و مصدوم شد و در فینال زمین را ترک کرد. فصل 18-2017 صلاح در لیگ یکی از بهترین‌های او در تاریخ یک مهاجم در لیگ برتر انگلیس است.

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

لوئیس سوارز 2013-14 (31 گل)

صلاح در فصل 18-2017 با 31 گل از سه بازیکن پیشی گرفت و یکی از آنها لوئیس سوارز بازیکن سابق لیورپول بود. اروگوئه ای برای شروع گلزنی تا پایان سپتامبر صبر کرد. این حادثه به دلیل شروع آهسته یا مصدومیت نبود، بلکه به دلیل اتمام محرومیت 10 جلسه ای به دلیل ضربه زدن به برانیسلاو ایوانوویچ بود. این بدان معنا بود که سوارز در فصل 14-2013 تنها 33 بازی در لیگ برتر انجام داد، اما مطمئناً زمان را از دست داد.

او در ماه اکتبر مقابل وست بروم و در ماه مارس مقابل کاردیف گلزنی کرد تا اینکه با چهار گل مقابل نوریچ سیتی به بهترین شکل ممکن از کریسمس استقبال کرد. در واقع، او در ماه دسامبر 10 گل به ثمر رساند که یک رکورد یک ماهه در لیگ برتر است. آخرین گل او در لیگ برتر و در واقع آخرین گل دوران حرفه ای او در انگلیس، در بازی ماقبل آخر لیورپول در تساوی 3-3 مقابل کریستال پالاس در سلهرست پارک به ثمر رسید. سوارز با گریه لیورپول را ترک کرد. در جام جهانی 2014، او یک بازیکن دیگر را حذف کرد تا یک فصل دیوانه کننده را برای او به پایان برساند. اما چه فصلی بود!

مرگبارترین مهاجمان لیگ برتر

کریستیانو رونالدو 2007-2008 (31 گل)

ترکیب رونالدو با وین رونی و کارلوس توس هر دفاعی را به وحشت انداخت و رونالدو با زدن 31 گل توانست فصل را به بهترین شکل به پایان برساند و در نهایت راهی رئال مادرید شد و ماشین گلزنی اش بیشتر از پیش از بین رفت.

در سال 2009 از منچستریونایتد به رئال مادرید رفت و در همان فصل 26 بار دروازه را باز کرد و این رکورد بسیار خوبی به حساب می آمد اما نتوانست به رکورد 30 گل در همان فصل برسد. یک فصل رونالدو در تمام فصول بعد از آن موفق شد در یک فصل بیش از 30 گل به ثمر برساند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا