مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری شیمیشی استان سمنان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان در حاشیه افتتاحیه مرکز توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان گفت: با توجه به شعار سال «تولید، دانش» . دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بهره گیری از توان افراد متخصص و کارآمد و بر اساس توانمندی ها و پتانسیل های آنان، در راستای تحقق اهداف و رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاهی پویا، کارآمد و کارآمد است. دانشگاه اشتغالزایی موفق به اخذ مجوز فعالیت مرکز رشد شد.

رضا نقدی با بیان اینکه 12 پایگاه فناوری در این مرکز فعال شده است، گفت: این واحدها با نام های چوب تراشیده، خانه امن هوشمند، اتصال ساختمان های دست ساز با پارچه های سنتی ایرانی، طراحی و ساخت تراشه های میکروسیال قطره ای برای سنتز کیتوزان ها هستند. نامگذاری کامپوزیت آلژینات- نانومغناطیس، طراحی و ساخت دستگاه خنک کننده سر (کلاه) در حین شیمی درمانی برای جلوگیری از ریزش مو، روشن شدن رنگ روی پارچه، طراحی و ساخت نانوکامپوزیت های سلولزی و غیره.
وی همچنین گفت: با هدف حمایت از توسعه فعالیت های تجاری و ایجاد شرکت های فناورانه و علمی، دفتر مرکز توسعه در دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان افتتاح و راه اندازی شد.
وی همچنین گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان به عنوان دومین دانشگاه فنی و حرفه ای کشور موفق به کسب مجوز مرکز توسعه در بین تمامی استان ها شد.
نقدی ابراز امیدواری کرد با افتتاح و راه اندازی این مراکز، حوزه های کسب و کار، حمایت از نوآوری و نوآوری در بین متخصصان و صاحبان ایده بیش از پیش روشن شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان با بیان اینکه یکی از پایه های این دانشکده به عنوان برترین مرکز توسعه دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور انتخاب شد، گفت: مراکز توسعه فناوری رابط صنعت و دانشگاه هستند.
نقدی با اشاره به اینکه 3 پایگاه صنایع خلاق اولین محصول خود را تولید کرده اند و یک پایگاه فناوری موفق به تولید نمونه آزمایشگاهی شده است، همچنین گفت: آزمایشات روی نمونه ها انجام شده و مراحل ثبت اختراع ادامه دارد.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه مرکز توسعه دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان، معاون هماهنگی خدمات مالی استانداری سمنان، محمدرضا صادقی، مدیرکل هماهنگی سرمایه گذاری و خدمات کار آموزشگاه سمنان اوقی پناه. محمدرضا رضوانی استاندار، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان: ، حضور یافتند و از غرفه های واحدهای فناور این مجموعه دانشگاهی بازدید کردند.

46

دکمه بازگشت به بالا