مردان افسرده چه علائمی دارند؟

آفتاب نیوز:

بسیاری از افراد در زندگی خود دچار افسردگی و ضعف می شوند و گاهی بروز چنین شرایطی فرد را در افسردگی آزاردهنده و گاه خطرناکی قرار می دهد. افسردگی می تواند باعث از دست دادن انگیزه و لذت در زندگی در مردان و زنان شود، اما افسردگی در افراد مختلف با علائم متفاوتی ظاهر می شود.

افسردگی در مردان 25 تا 35 ساله بیشتر دیده می شود. با این حال، بسیاری از مردان ممکن است افسردگی خود را تا 40 یا 50 سالگی تشخیص ندهند. آنها می توانند افسردگی خود را به روش های مختلف پنهان کنند. اما ممکن است ناشی از استرس های خانوادگی و زندگی باشد که در آن سن و در دوران بحران میانسالی رخ می دهد. در این گزارش سعی کرده ایم علائمی را که مردان در هنگام افسردگی از خود نشان می دهند، فهرست کنیم.

1- خسته

افرادی که افسرده هستند به دلیل تغییرات روحی و جسمی احساس خستگی می کنند. کارایی آنها کاهش می یابد و انرژی آنها برای فعالیت های روزمره و حتی تفکر کافی نیست. مردان بیشتر از زنان خستگی را با سایر علائم افسردگی نشان می دهند.

2- کم و بیش بخوابید

مشکلات خواب مانند بی خوابی، صبح زود بیدار شدن یا خواب زیاد نیز از علائم شایع افسردگی هستند. برخی افراد 12 ساعت در روز می خوابند و پس از بیدار شدن از خواب احساس خستگی می کنند یا هر دو ساعت یک بار از خواب بیدار می شوند. مشکلات خواب نیز مانند خستگی یکی از علائم اصلی افسردگی است، مردان باید در این زمینه با پزشک مشورت کنند.

3- درد معده یا کمر درد

مشکلات سلامتی مانند سردرد یا کمردرد در بین افراد افسرده بسیار رایج است. البته مردان نمی دانند که دردهای مزمن و اختلالات گوارشی می تواند ناشی از افسردگی باشد، اما باید توجه داشت که مردان افسرده بیماری های جسمی بیشتری دارند.

4- به راحتی عصبانی شوید

مردانی که افسرده هستند اغلب نشانه هایی از خشم و عصبانیت را نشان می دهند. هنگامی که آنها در مورد مسائل عاطفی صحبت می کنند، این می تواند منجر به عصبانیت شود. افکار منفی اغلب علائم افسردگی هستند و مردان افسرده اغلب عصبانی هستند زیرا افکار منفی در ذهن خود دارند.

5- مشکل تمرکز

افسردگی می تواند توانایی مرد برای پردازش اطلاعات و تمرکز بر وظایف را کاهش دهد. افرادی که دائماً به چیزهای منفی فکر می کنند به طور خودکار روی کار خود تمرکز می کنند.

6- خشم یا خصومت

برخی از مردان افسردگی خود را با علائمی مانند خصومت، عصبانیت یا تحریک پذیری نشان می دهند. فردی که احساس می کند چیزی کم دارد، ممکن است بخواهد نشان دهد که هنوز قوی است و می تواند این کمبود را جبران کند، اما به نظر می رسد عصبانیت و خصومت عکس این مشکل است. البته باید توجه داشت که عصبانیت و دشمنی با سرعت متفاوت است. خشم احساسی قوی تر از خشم است.

7- اندوه

برخی از مردان افسردگی خود را با استرس و اضطراب زیاد نشان می دهند. البته استرس تنها از علائم افسردگی در مردان نیست، بلکه می تواند عامل افزایش افسردگی نیز باشد، بنابراین قرار گرفتن در معرض استرس باعث تغییراتی در بدن و مغز و افسردگی می شود.

8- نگرانی

بین اضطراب و افسردگی رابطه نزدیکی وجود دارد. مردان به اندازه زنان نگران نیستند، در واقع دو برابر بیشتر از مردان مبتلا به اختلالات اضطرابی هستند، اما صحبت کردن درباره نگرانی های خود برای مردان بسیار آسان تر از صحبت در مورد مشکلات است. به طوری که مردان به راحتی می توانند از نگرانی های خود در مورد از دست دادن شغل یا مشکلات کاری صحبت کنند.

9- مصرف مواد مخدر

افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند یا به مواد مخدر معتاد هستند، بیشتر در معرض افسردگی هستند. اکثر مردان برای پنهان کردن شرایط سخت زندگی خود به جای درمان بیماری به مصرف مواد مخدر روی می آورند، در چنین شرایطی این افراد فقط خودشان را فریب می دهند، زیرا در مسیر اشتباهی قرار دارند. از شر افسردگی خلاص شوید اول از همه یک روانشناس می تواند راه درمان افسردگی را روشن کند. در نتیجه مصرف مواد مخدر برچسبی نادرست و گمراه کننده است که برخی افراد برای فرار از واقعیت بیماری و ارضای موقت خود به آن پناه می برند. ……

دکمه بازگشت به بالا