مجوز انتشار ۲۸۰هزار میلیارد تومان گواهی سپرده خاص به شبکه بانکی ابلاغ شد

بانک مرکزی با هدف تامین سرمایه در گردش طرح های اقتصادی با درآمد مناسب، 200 هزار میلیارد تومان سهمیه برای معرفی اسناد سپرده ویژه به بانک های کشور اعطا کرد. همچنین 80 هزار میلیارد تومان به بانک‌های منتخب برای صدور این گواهی برای تامین مالی پروژه‌های یوتیلیتی و ژنراتورها داده شد.

به گزارش شیمیشی از روابط عمومی بانک مرکزی، شب گذشته این بانک با هدف تامین سرمایه در گردش تولید، شبکه این بانک را برای توزیع اسناد سپرده خصوصی با نرخ سود 30 درصد در سال اعلام کرد. واحدها

بر اساس دستورالعمل صدور گواهی سپرده ویژه ابلاغی به شبکه بانکی، بانک ها می توانند برای تامین سرمایه در گردش طرح های زودبازده، این اوراق را منتشر کنند و در پایان دوره مشارکت، سود قطعی پرداخت می شود. به خریداران این گواهی 30 درصد سود سپرده در شعب بانک ها تعلق می گیرد.

تخصص این گواهی سپرده این است که قابل انتقال در شعب بانک ها قبل از پایتخت بوده و با اجرای این طرح مشارکت مردم در تامین مالی طرح های تولیدی کشور تضمین می شود.

دارندگان این گواهی می توانند برای دریافت تسهیلات بانک از آن به عنوان ضامن استفاده کنند و همچنین از روز چهارشنبه 11 بهمن 1402 به مدت 7 روز کاری بانک ها مجاز به ارائه این اوراق هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا