ماجرای تغییر نام ورزشگاه مشهد به‌نام «غلامرضا تختی» توسط رهبر انقلاب

به گزارش خبرگزاری شیمیشی، از پایگاه ارتباطی دیوان عالی کشور، زندان زیرزمینی مشهد قبل از انقلاب «سعد آباد» نام داشت. همزمان با اوج گیری مبارزات انقلابی، اقشار مختلف مردم مشهد به ویژه فرهیختگان این شهر در تاریخ 16/8/1357 نشست بزرگ اجتماعی برگزار کردند. سخنران این برنامه حضرت آیت الله خامنه ای بود که ایشان در بخشی از سخنان خود نام ورزشگاه محل برگزاری این اجتماع را به نام مرحوم گلمرضا تکتی تغییر دادند. پس از این سخنان مردم این نام را با تکبیر و صلوات تایید می کنند و از این پس نام این ورزشگاه تغییر می کند.

بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این دیدار بزرگ که در روز میلاد جهان‌پهلوان گلمرضا تکتی و روز کشتی توزیع شد، می‌باشد:

«بعضی از برادران ما دو سه روز قبل از تأسیس این انجمن بزرگ در این مجلس گفتند که این بهترین انجمنی است که تاکنون در این مکان ایجاد شده است. تا به حال تمام تجمعاتی که در اینجا انجام شده یا حداقل بیشتر تجمعاتی که در اینجا انجام شده، تجمعات مواد مخدر یا تخریبی یا طولانی مدت یا طولانی مدت و خلاصه برای تفریح ​​و بازداشت مردم بوده است.

جامعه ورزشکاران به ویژه جامعه ورزشکاران و همچنین همه ورزشکاران مانند سایر برادران و خواهران خود آسیب دیده اند زیرا چنین منطقه ای در شهر، چنین مکانی و چنین تجهیزاتی هرگز با هم سازگاری ندارند. آرمان های دینی و ملی آنها. الان هم نتوانستند تصویر قهرمان محبوبشان را بکشند – از قهرمان عزیزم بگویم، نام قهرمان را تکرار نکنیم – قهرمان عزیزی که نماد آزادی ورزشکاران کردستان شده است. این ملت حتی نمی توانستند عکس او را در این منطقه وسیع بگیرند، حتی نمی توانستند نام او را ببرند، زیرا تقصیر او این بود که سال ها پیش – سال ها پیش، شاید حدود دوازده یا سیزده سال پیش – این احساس را داشت. امروزه رایج شده است. در این محیط احساس مظلومیت می کرد و این احساس را ابراز می کرد و به خاطر همین جسارت ها در نهایت جان خود را از دست داد.

برادران ما، جامعه مدرسین – که میزبانان و میهمانان بسیار عزیز ما هستند و همه ما قدردان آنها و فداکاری های آنها هستیم – و جامعه ورزشکاران و به ویژه ورزشکاران پیشنهاد کردند، این پیشنهاد را برای خواسته ها و خواسته های خود باز می گذارم. دیدگاه خواهر و برادر; اگر خواستید موافقید، اگر موافقید حق الناس است، حق ملت است، یعنی می شود. نامگذاری این ورزشگاه به نام کشتی گیر غلامرضا تختی را پیشنهاد می کنند. هیچ دلیل و دلیلی برای این گونه نام گذاری ها بهتر از این «درست است» و این تأیید وجود ندارد. اسامی اغلب بر اساس یک سری نیات و برداشت ها و یک سری تصمیمات شخصی شکل می گیرند. همه این افراد جامعه با یک زبان و یک روح تصمیم نگرفتند و حالا که شما می خواهید، من با اجازه شما و از طرف تمام مردان و زنانی که اینجا حضور دارند و همچنین چندین بار این جمعیتی که رهبری می کنند. امروز افتتاح شد و اجازه شرکت در این مجلس را نداشتند و می دانم که همه با ما موافق هستند، با اجازه همه شما و از طرف همه شما نام می برم. اینجا استادیوم غلامرضا تختی است.»

219218

دکمه بازگشت به بالا