استان ها

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی اثر هنرمند اندیمشکی

زهرا قنبری در گفت و گو با آژانس خابارآنلاین در شهرستان اندیمشا گفت: من اهل شهرستان اندیمشا هستم و دائماً در همایش فرهنگی هنری خدیر کار می کنم و علاقه ام به نقاشی به دوران کودکی ام برمی گردد.

این نقاش همچنین گفت: با توجه به استعداد و توانایی خود توانستم در سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان های کار و دانش در سال 1393 مقام دوم کشوری را کسب کنم.

رونمایی از تندیس شهید سلمانی توسط هنرمند اندیمشکی

وی تصریح کرد: در 2 نمایشگاه گروهی نقاشی در شهرستان دزفول شرکت کردم و در سال 1396 موفق به برپایی نمایشگاه انفرادی در شهر اندیمسک شدم و در همان سال با گذراندن دوره نقاشی در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر . دختر تهران، لیسانس گرفتم، تا سال 1397 در این دانشکده تمام کردم.

قنبری بیان کرد: در این راه با توجه به علاقه شخصی خود و حمایت موسسه فرهنگی خدیر و آشنایی با حوزه هنری شهر تهران با اساتید مختلفی در این زمینه و در پروژه نقاشی دیوارهای مسجد جامع خورماتو با هم آشنا شدم. با معلم کامیار . . صادقی یکی از نقاشان عرصه هنر تهران با من همکاری داشت.

رونمایی از تندیس شهید سلمانی اثر هنرمند اندیمشکی

وی بیان کرد: به دلیل آشنایی با انواع فنون نقاشی، تجربیات هنری مختلفی از جمله نقاشی دیواری شهری، نقاشی شهدا، آموزش نقاشی به کودکان را انجام داده ام و به صورت حرفه ای تر، تکنیک رنگ روغن و سبک رئالیسم را دنبال می کنم. ، و کارهای زیادی در این زمینه وجود دارد، یک فریمورک ساختم.

این هنرمند اندیمشکی در ادامه گفت: چون به مسائل دینی، عاشورا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاقه دارم و با این شهید بزرگوار همدردی دارم و او را الگوی واقعی برای همه مردم ایران می دانم، تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم. مجسمه او را می کشد این شهید بزرگوار فکر می کنم نزدیک به یک ماه گذشته است و امیدوارم به فرمانده دیلان احترام گذاشته باشم و راه شهدا را ادامه دهم.

رونمایی از تندیس شهید سلمانی اثر هنرمند اندیمشکی

وی همچنین گفت: به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و با حضور تعدادی از مسئولان و شهروندان این تندیس نصب شد.

قنبری تصریح کرد: از مسئولان مربوطه تقاضا دارم شرایط هنری مناسبی را برای خیل علاقمندان شهرستان اندیمشک فراهم کنند تا هنرمندان آثار ارزشمندی خلق کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا