قطع همکاری پرسپولیس با سه بازیکن

آفتاب نیوز:

هفته های پایانی فصل جاری لیگ برتر به گمانه زنی ها در مورد نقل و انتقالات زمستانی این فصل منجر شده است. کادر فنی پایتخت تصمیم گرفت فهرست بازیکنانی که طبق قوانین جدید نقل و انتقالات با ظرفیت کامل هستند را تقویت کند.

بنابراین برای ورود به لیست این تیم باید یک نفر را حذف کنند که برای یحیی گل محمدی با لیستی طولانی از مصدومیت ها و بارها کار سختی نیست.

ورودی برابر با خروجی است

بر اساس قوانین شروع فصل بیست و سوم، تعداد بازیکنان لیست هر باشگاه لیگ برتری به شرح زیر است:

تعداد بازیکنان لیگ برتر در فصل 1401-1402

* تعداد بازیکنان بزرگسال (سن آزاد): 19 نفر

* تعداد بازیکنان زیر 23 سال: 6 بازیکن

* تعداد بازیکنان زیر 21 سال: 6 بازیکن

پرسپولیس در ابتدای فصل تمامی سهمیه های بزرگسالان و زیر 23 سال خود را انتخاب کرد تا تنها فرصت انتخاب بازیکنان زیر 21 سال را داشته باشد. یعنی این باشگاه باید در ازای گرفتن هر بازیکن در نقل و انتقالات زمستانی یک بازیکن را نگه دارد.

مرخصی اجباری برای مصدومان

در نیم فصل اول لیگ بیست و سوم، تعداد مصدومان پرسپولیس به حدی است که یحیی گل محمدی چندین بار ترکیب خود را تغییر داد. الیرضا خدادادی و الیرضا عنایت زاده در ابتدای فصل مصدوم شدند و به همین دلیل برای جراحی رباط صلیبی در خانه ماندند. خدادادی به احتمال زیاد از ابتدای اسفند در تمرینات گروهی شرکت خواهد کرد. همچنین الیرضا عنایت زاده در پایان سال جاری در تمرینات این گروه شرکت خواهد کرد.

شرایطی متفاوت با دو بازیکن اصلی پرسپولیس که چاره ای جز ادامه مرخصی اجباری ندارند. یاسین سلمانی و مرتضی پورعلیگانچی به دلیل مصدومیت همچنان نمی توانند در تمرینات گروه شرکت کنند و به همین دلیل سفر برگشت این رقابت ها را از دست می دهند. گل محمدی چاره ای جز جدایی از پورعلیگنجی و احتمال جدایی از سلمانی نخواهد داشت.

سلام نظامی برای خداحافظی زمستان

طبق قانون وظیفه عمومی، میلاد سرلک و محمد عمری باید اول اسفند خود را به عنوان سرباز معرفی کنند. گل میحمیدی مجبور شد نام دو بازیکن خود را برای نیم فصل دوم از لیست حذف کند. عمری در تلاش است تا مجوز لازم را بگیرد اما تاکنون این کار انجام نشده است. تکلیف سرلک هم مشخص است و از ابتدای اسفند نمی تواند برای گذراندن دوران سربازی خود به بندر انزلی با پیرسوس برود. در صورت جدایی سرلک و دوری پورعلیگنجی به دلیل مصدومیت، دو سهمیه بزرگسالان پرسپولیس خالی خواهد بود. در عین حال خروج عمری فهرست زیر 23 سال این تیم را باز خواهد کرد.

ورودی های مهم

ضعف گلزنی در پیرسپولیس به وضوح مشهود است و به همین دلیل یحیی نیز معتقد به گرفتن دو بازیکن برای خط حمله است. همچنین به دلیل مجروحان و سربازانی که زمستان سرد را پشت سر می گذارند و با پالس ها خداحافظی می کنند، باید جای خود را پر کنند که کار سختی برای پالس ها خواهد بود. باید دید تغییرات نیم فصل این تیم چه نتیجه ای به همراه خواهد داشت.

گل محمدی برای حفظ توجه بازیکنانش در دو دیدار بعدی مقابل نساجی مازندران و مس رفسنجان تصمیم گرفت پس از پایان فصل فهرست ورود و خروج زمستانی را به باشگاه بدهد.

دکمه بازگشت به بالا