علمی و پزشکی

امحاء ۲.۸ میلیون دُز واکسن کووید در بلغارستان

به گزارش شفاف آسوشیتدپرس، «آسن مسیدف» وزیر بهداشت بلغارستان در بیانیه‌ای در این خصوص به خبرنگاران گفت: هیچ علاقه‌ای به واکسیناسیون وجود ندارد و باید 2.8 میلیون نفر را واکسینه کنیم. بودن دوزهای واکسن هایی که در شرف انقضا هستند.”

میسیدیف گفت که پس از فروکش بیماری، واحدهای واکسیناسیون را در بیمارستان های اصلی کشور تعطیل کردند که تقریباً هیچ کس دیگر به آنها مراجعه نمی کند.

وی تصریح کرد: پس از حذف دو میلیون دوز از واکسن هایی که سال گذشته تاریخ مصرف آنها تمام شده، امسال دو میلیون و 800 هزار دوز واکسن منقضی می شود.

در بیانیه وزارت بهداشت بلغارستان آمده است: بر اساس سیاست مبارزه هماهنگ اتحادیه اروپا در زمان همه گیری کووید-19، این کشور باید تا پایان سال جاری 8 میلیون دوز دیگر واکسن وارد کند. برخی از این واردات به صورت قراردادی انجام شده است.

وزیر مسیدیف در این زمینه تاکید کرد: این واردات یک «هزینه غیرضروری» است و دفع اجباری این واکسن‌های بی‌اثر در برابر نسخه‌های جدید کووید-۱۹ هزینه اضافی غیرقابل اجتنابی خواهد بود.

این مقام همچنین اعلام کرد که همه موارد را به صورت جدی به کمیسیون اتحادیه اروپا گزارش کرده اند اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

بلغارستان جزو کشورهای دارای کمترین میزان واکسیناسیون علیه کووید-19 در اتحادیه اروپا است و در این کشور حدود 39 هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دکمه بازگشت به بالا