قارچی که جایگزین گوشت خواهد شد

به گزارش Transparent و همانطور که توسط IO بیان شده است، صنعت دام مسئول 15 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهانی و 80 درصد استفاده از زمین در جهان است. قارچ ها سرشار از مواد مغذی هستند و می توانند حداقل برخی از گوشت ها را پردازش کنند. در حال حاضر تعداد کشاورزان و کارآفرینانی که مایل به پرورش قارچ هستند کم نیست. اما بسیاری از آنها فرصت های مناسبی ندارند و برخی دیگر که فرصت مناسبی ندارند به فکر ساختن یک ساختمان هوشمند هستند. این به استارت آپ های ATTA اجازه داد تا دانش خود را در زمینه ساخت گیاهان مناسب برای رشد گیاهان و توسعه یک سیستم پرورش قارچ هوشمند ارتقا دهند. اولین نمونه اولیه به تازگی عرضه شده است و آنقدر ساده است که هر سوپرمارکتی می تواند از آن برای پرورش قارچ استفاده کند. در زیر داستان یکی از بنیانگذاران این استارت آپ به نام سباستین مدل است که یک قارچ ساز است.

نمایندگان راه اندازی ATTA
نمایندگان راه اندازی ATTA

نام ATTA از کجا آمده است؟

ATTA نام لاتین سوسک های برگ است که بیش از 30 میلیون سال است که در پرورش قارچ وجود داشته اند. آنها الگوهای بزرگ ما هستند. این حشرات از قارچ ها تغذیه می کنند و در لانه روی برگ های جمع آوری شده رشد می کنند. این استان بسیار سالم است و موش های ATTA اکنون یکی از بزرگترین و قدرتمندترین کلنی های زنبور عسل هستند.

مرکز پرورش قارچ چیست؟

مرکز پرورش قارچ ما یک سیستم مدولار است و هم در سالن های بزرگ و هم در فضای باز قابل اجرا است. برای اطمینان از ایمنی عملیات برداشت، یک پلت فرم نظارت از راه دور راه اندازی کرده ایم. باید این تسهیلات را به تولید غیرمتمرکز سپرد و نیاز به مسیرهای حمل و نقل طولانی را از بین برد. این همچنین حمل و نقل به شهرهای بزرگتر را آسانتر می کند. طراحی ماژولار یا طراحی مدولار، یک اصل طراحی است که یک سیستم را به قطعات کوچکتر به نام ماژول تقسیم می کند. ماژول ها را می توان مستقل از سایر ماژول ها یا بین سیستم های مختلف ایجاد، اصلاح، انتقال یا انتقال داد.

انگیزه شما چیست؟

قارچ یک جایگزین عالی برای گوشت است. ما قارچ های زیادی را آزمایش کردیم تا اینکه بهترین نوع را پیدا کردیم، آن هم به معنای شیر است. یک فنجان دارای ویژگی های بسیاری است، مانند گوشت، با کمبود دی اکسید کربن و یک نوشیدنی منبع. در آسیا این قارچ را غذایی خوشمزه می دانند و معمولا با مرغ یا گوشت گاو سرو می شود. همچنین به عنوان یک تقویت کننده واقعی مغز شناخته می شود.

آینده کسب و کار خود را در پنج سال آینده چگونه می بینید؟

ظرف دو هفته ما اولین مجموعه خود را خواهیم داشت که آن را به رستوران ها و شرکت های تولیدی می فروشیم. اگر به عنوان تولیدکننده کار کنیم و جریان نقدی مثبتی داشته باشیم، سرمایه گذاری در ساخت سیستم را ادامه خواهیم داد. در طول پنج سال آینده، ما می‌خواهیم تجهیزات خود را در سراسر اروپا بفروشیم تا افراد بیشتری بتوانند حشرات را به صورت حرفه‌ای و ارزان پرورش دهند و همچنین دفاع خود را سالم‌تر و پایدارتر کنند.

چه چیزی نوآوری شما را بهتر یا متفاوت می کند؟

سیستم مدولار ما این مزیت را دارد که مشتریان می توانند با سیستم های کوچک شروع کنند و آنها را به سرمایه گذاری های اضافی گسترش دهند. در عین حال، سیستم ما بسیار مفید است زیرا می تواند دما، رطوبت، دی اکسید کربن و نور را کنترل کند و قارچ ها شرایط رشد ایده آل را خواهند داشت.

دکمه بازگشت به بالا