فیلترینگ در خدمت کیست؟ / «درآمد سرسام‌آور» فروشندگان ناشناس فیلترشکن

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در پارلمان عراق در مقابل اینکه رئیس جمهوری در انتخابات مدعی مخالفت با فیلتر شده بود اما حالا عملا با تاکید بر اینکه تریبون های خارجی باید دفاتر خود را در ایران داشته باشند، حکم داد. انجام داد وی در خصوص رفع فیلتر گفت: من با این حرف ها موافقم، من رهبر هستم، در واقع کشورهای خارجی که در دنیای مجازی پلتفرم و سرور دارند، باید قوانین جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و رعایت نکنند. کار در هر کسب و کاری . . آنطور که می خواهند و بدون پرداخت مالیات درآمد بالایی دارند. از طرفی قوانین جمهوری اسلامی را رعایت می کنند و نظارتی بر آنها نیست، بنابراین نمی توان اجازه داد به آن تریبون ها بروند.

وی همچنین گفت: البته باید زیرساخت های داخلی را تقویت کنیم تا اینترنت خودمان را داشته باشیم و نیازی به بسترهای خارجی نداشته باشیم. اما اجازه دادن به سکوها برای فعالیت آزادانه و گاه آموزش ساخت کوکتل مولوتف و انتشار مسائل امنیتی در آنها موضوع دیگری است. ضمن اینکه درآمد برخی از این پلتفرم ها بیش از 50 هزار میلیارد است و آنها حاضر به پرداخت یک ریال مالیات هم نبودند و در این صورت هیچ کشوری با این گونه فعالیت های سکوها موافق نیست. حتی فرانسه، مهد آزادی، هفته گذشته موافقت کرد که پلتفرم های خارجی باید از مقررات دولتی پیروی کنند.

آصفری به نتایج فیلترینگ اشاره کرد و گفت: البته معتقدم با فیلترینگ نمی توان مشکلات را حل کرد زیرا امروز دنیای خبر و ارتباطات است و اگر فیلتر کنیم پول به جیب مردم می رود. فروشندگان فیلتر، اگرچه این افراد اکنون درآمدهای بسیار بالایی دارند. .

بیشتر بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا