«فوبینگ» چه‌طور ازدواج‌ها را به خطر می‌اندازد؟

خوبم، تو چطوری

محققان دریافته اند که دوری از شریک زندگی در نتیجه نگاه کردن به تلفن پیامدهای منفی برای زندگی زناشویی دارد.

به گزارش شیمیشی؛ امروزه با گسترش تلفن های همراه، نگاه کردن به صفحه گوشی های هوشمند و خواندن پیام ها یا پست ها در شبکه های اجتماعی ممکن است به یک عادت رایج برای بسیاری از افراد تبدیل شود. اکنون محققان می گویند که این عادت می تواند عواقب مضری برای زندگی مشترک داشته باشد.

نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه Omer Halis Demir Nigde ترکیه نشان می دهد که زوج های متاهلی که دائماً به تلفن همراه خود نگاه می کنند نسبت به آنهایی که اینطور نیستند رضایت کمتری از ازدواج خود دارند.

اختراع تلفن های هوشمند منجر به ظهور رفتارهایی شده است که قبلاً در نسل بشر وجود نداشت. به عنوان مثال، در تاریخ وجود انسان در این سیاره، هرگز گزارش نشده است که مردم تا این حد به یک وسیله بیگانه وابسته شده باشند.

جامعه شناسان قبلاً دریافته اند که ظهور چنین عادت جدیدی باعث تغییراتی در رفتار افراد شده است. با تلفن های همراه، برخی از افراد کمتر احساس تنهایی می کنند زیرا همیشه “متصل هستند”، در حالی که برخی دیگر بیشتر احساس انزوا می کنند زیرا به نظر می رسد هرگز قادر به برقراری ارتباط مستقیم با کسی نیستند.

در سال های اخیر، اصطلاح جدیدی نیز برای توصیف موقعیت های جدید با استفاده از تلفن همراه ایجاد شده است.

اصطلاح “فوب زدن” یا “حرکت” موقعیتی را توصیف می کند که در آن فرد مکالمه خود را با دیگران قطع می کند تا به صفحه تلفن همراه خود نگاه کند یا به یک متن پاسخ دهد.

در این مطالعه، محققان 712 زوج متاهل را مورد بررسی قرار دادند که سن آنها 37 سال بود. آنها دریافتند که زوج هایی که در خانه خود شاهد “فوب” بیشتر بودند، از زندگی زناشویی خود رضایت کمتری داشتند.

محققان می گویند چنین یافته ای منطقی است زیرا مردم معمولاً به نادیده گرفته شدن واکنش خوبی نشان نمی دهند.

به گفته آنها، راه حل ساده ای برای این مشکل وجود دارد: زوج های متاهل می توانند سعی کنند بیشتر از تلفن خود استفاده نکنند یا حداقل کمتر از آن استفاده کنند.





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن و صدای مخالف

دکمه بازگشت به بالا