فلاحت‌زاده: فدراسیون از سقف بودجه باشگاه‌ها درآمدزایی می‌کند/مگر باشگاه‌های لیگ برتری موش آزمایشگاهی هستند؟

فلاحت زاده: فدراسیون از بودجه باشگاه ها درآمد دارد، آیا باشگاه های لیگ برتری موش آزمایشگاهی هستند؟

کاپیتان تیم استقلال گفت: تا زمانی که سپاهان در خانه خود شکست خورد و نتوانست به اوج برود، امتیازات کم شد و او باز هم قهرمان شد.

فرشاد فلاحت زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره بازگشت 4 امتیاز کسر شده توسط سپاهان و یک امتیاز از سوی پرسپولیس که باعث اعتراض شدید عوامل باشگاه های استقلال شد و پرسپولیسی ها آمدند و گفتند: : قرارداد. در فوتبال ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد، زیرا اگر تصمیم یا قانونی در این زمینه وجود داشته باشد، راه های دور زدن قانون همچنان در پشت صحنه اجرا می شود. تحمیل سرمایه های بودجه ای به باشگاه ها باعث افت لیگ برتر شده و کیفیت بازی ها مثل سابق نیست.

با پرداخت جریمه مالی، تخلف بی ربط است

وی ادامه داد: طبق تصمیمات هیات انضباطی 4 امتیاز از سپاهان کسر شد و به دلیل کاهش امتیاز، سپاهان لیدر استقلال بود که خیلی کم هزینه کرده بود، اما بازگشت امتیازات کم شده باعث شد تا لیدر شود. و این روی وضعیت روحی تیم تاثیر منفی داشت. انگیزه کادرفنی و بازیکنان به طور جدی از بین رفته و مانند ضربه ای به تیم است. اگر کسی تخلف کرده است چرا امتیازات بازپرداخت می شود اما جریمه مالی پابرجاست؟ یعنی هر چقدر هم تخلف کنید جریمه مالی می پردازید و لیگ به قوت خود ادامه می دهد. کسانی هم که تمکن مالی ندارند ناظر هستند. تا زمانی که سپاهان در خانه شکست خورد و نتوانست به اوج برود، امتیازات کم شده به رده اول برگشت و این شرایط را برای استقلال سخت کرد. با این داستان ها روحیه و شخصیت پهلوی را تخریب می کنند. شرایط عادی بود و تیم ها بازی می کردند، با آوردن مدرکی امتیاز سپاهان را پس دادند و چنین چیزهایی برای فوتبال ما خوب نیست.

پلیس حق دارد ناراضی باشد

قهرمان تیم استقلال با ابراز ناراحتی از سقوط پرسپولیس با وجود بازگشت 4 امتیازی به سپاهان با وجود یک امتیاز، گفت: سپاهان رقیب اصلی و جدی پرسپولیس است. از دو امتیاز اختلاف او با سپاهان 5 امتیازی شده است، اگر کمی بعد از رای هیات انضباطی هیات تجدید نظر رای می داد اوضاع فرق می کرد. این تیم نیز مانند استقلال بازیکنی در پست ندارد و حق اعتراض به این تصمیم را دارد. استقلال که ستاره های کمتری نسبت به پیرسپولیس دارد، با اشتیاق به بالای جدول صعود کرد. برای جبران امتیازات سپاهان حفظ وضعیت روحی و روانی بازیکنان کار ساده ای نیست. سپاهان مهره های زیادی دارد و اگر 11 کسری داشته باشد، تیمی با همین کیفیت روی نیمکت دارد تا به میدان بفرستد.

آیا باشگاه های لیگ برتر موش آزمایشگاهی هستند؟

با توجه به اینکه منصور قنبرزاده، رئیس کارگروه نظارت بر محدودیت بودجه باشگاه های لیگ برتری قبول نکرد که فدراسیون فوتبال در خصوص محدودیت بودجه باشگاه های لیگ برتری یک قدم عقب نشینی نکرده و دستورالعمل ها را آزمایش کرد. وی در خصوص بودجه اعلام کرد: مردم به اشتباه تمایل دارند و فقط خدا اشتباه نمی کند. چرا از ابتدا سوال آزمون را نپرسیدند تا چنین هجمه ای متوجه باشگاه و هوادارانشان نشود. در عرصه مجازی و در ورزشگاه ها درگیری های زیادی بین هواداران ایجاد می شود. آیا باشگاه های لیگ برتر موش آزمایشگاهی هستند؟ کار خوبی نبود و منبع اصلی این مسائل فدراسیون فوتبال است. فدراسیون باید حقوق باشگاه ها را حفظ کند و برخلاف انتظار عمل نکند. نحوه رسیدگی به همه موارد از جمله حقوق ثبت قرارداد، ایفمارک و غیره چگونه است؟

وزیر ورزش وارد شود

فلاحت زاده همچنین خاطرنشان کرد: وزیر ورزش باید به این موضوع رسیدگی کند چرا که استقلال و پیرپولیسی متعلق به این وزارتخانه است. اگر یک باشگاه عمل نکند و باشگاه های دیگر اقدام کنند، این رقابت عادلانه نیست. همه این داستان ها یک فیلمنامه از پیش نوشته شده می دهد و دوست ندارند استقلال را در بالای جدول ببینند. چنین اقدامی غیرحرفه ای بود و زیبنده فوتبال ایران نبود. امتیازات شرعی می زنند. بحث درآمدزایی برای فدراسیون فوتبال بود. ایجاد منبع درآمد از تیم هایی با توانایی مالی بالا با فراتر رفتن از ظرفیت بودجه، هرگز خوب نیست. تیم ها باید در شرایط مساوی به رقابت بپردازند نه اینکه باشگاهی تخلف کند، تیم قوی تری بگیرد و در نهایت امتیاز خود را حفظ کند و با پرداخت جریمه های میلیاردی مشکلشان را حل کند.

دکمه بازگشت به بالا